Nå kommer grekerne *link til vg*

*yummymummy*

Gift med forumet
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10031311

Men noe annet var vel ikke å forvente...

Grekere flykter til Norge

Pågangen er sterkt økende. Grekere søker informasjon om mulighetene for å jobbe og studere i Norge, og for å opprette bankkonto, sier Anne Havnør, nestleder ved ambassaden, til VG.
Fra nord til sør i det hardt prøvde landet pugger grekere norske gloser. Kyriaki Angelidou har i tre år drevet språkskolen Viking i Thessaloniki og rapporterer om enorm økning i interessen for å lære norsk etter at trøbbelet for alvor festet grepet om Hellas.

Who can blame them?

Norge er vel nåtidens svar på the american dream.

Ja de skal vel hit og svindle velferdskassen nå siden de har tømt den i Hellas. Snakker meg om artige mennesker, la være å melde fra om døde familiemedlemmer så de kan fortsette å motta pensjonen deres, ikke en uvanlig ting der sør skal vi tro nyhetene. Tror de at pengene vokser på trær?

giggsy skrev:
Ja de skal vel hit og svindle velferdskassen nå siden de har tømt den i Hellas. Snakker meg om artige mennesker, la være å melde fra om døde familiemedlemmer så de kan fortsette å motta pensjonen deres, ikke en uvanlig ting der sør skal vi tro nyhetene. Tror de at pengene vokser på trær?

Ja jøje meg, for ikke å si nå kommer de hit for å pule på oss noen barn og stikke av, ikke betale barnebidrag, kommer sikkert ikke til å lære seg norsk engang. La de holde seg der de hører hjemme! På en eller annen gresk strand, der de kan stå og være deilige, og gjøre seg fortjent til en tier i driks nå og da. Nei fyttikatta asså. 

giggsy skrev:

Er det noen som virkelig har fått smake at penger ikke vokser på trær så er det vel grekerne.
I motsetning til oss.
De kommer hit for å jobbe.
Og hvis vi hadde vært i en skikkelig økonomisk krise, så tror jeg nok mange av oss ville "glemt" å melde fra om diverse også.
Da snakker jeg ikke om krise som i "buhuuu jeg har bare 6000 å leve for i mnden etter regninger og husleie er betalt".

giggsy skrev:

Visste jeg det ikke at fordommene ville komme fram i en slik tråd. Herregud jente, dette er mennesker som har det utrolig tøft for tida. Sjokkerende at de ønske å reise et sted de kan tjene penger og brødfø sin familie.

Kleo79 skrev:

giggsy skrev:

Visste jeg det ikke at fordommene ville komme fram i en slik tråd. Herregud jente, dette er mennesker som har det utrolig tøft for tida. Sjokkerende at de ønske å reise et sted de kan tjene penger og brødfø sin familie.

Ja hadde jeg blitt ruinert så hadde jeg gitt blaffen i å prøve å redde stumpene altså.
Hadde ikke flytta til et annet land nei, da hadde jeg heller latt framtida til ungene ryke, og de kunne fått sulte istedet. Må jo være med å bygge opp landet sitt...

(Dette var ironisk ment for de som ikke skjønte det)

giggsy skrev:

Nordmenn kan nyte godene Hellas har å by på men ikke motsatt? Halve Norge drar på ferie til Kreta og nyter late dager der. Da synes jeg at grekerne fint kan få komme til Norge og jobbe seg til mat på bordet :)

Er det noen som tror at pengene gror på trær så er det bortskjemte nordmenn! Synes det er fint at Norge har råd til å hjelpe andre.

så flott at de ønsker å lære seg norsk og jobbe her:)

Men arbeidsledigheten er jo står og vi som allerede bor her sliter med å få jobb.da skjønner neg ikke helt greia medå komme hit åfå jobb. Kanskje jegtarfeilaltså.

emiliemor skrev:
Men arbeidsledigheten er jo står og vi som allerede bor her sliter med å få jobb.da skjønner neg ikke helt greia medå komme hit åfå jobb. Kanskje jegtarfeilaltså.

Det averteres jo ledige jobber hver dag på NAV, Finn og hos vikarbyråene. Så noen plasser er det jo, og om man ikke er kresen, er det sikkert enda lettere. 

emiliemor skrev:

Nøden lærer naken kvinne å spinne. 

Nordmenn er som sagt bortkjemte og tar ikke all slags jobb. Mens de som kommer utenifra er glade så lenge de har en jobb. Om det er en vaskejobb eller kassajobb spiller ingen rolle.

emiliemor skrev:

Ja.

Back
Topp