Nå kommer de....

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
en etter en :)
Gleder meg utrolig til å bli ferdig denne gangen her, ikke rart når jeg hadde opphold på kun 2 mndr, og rett på en ny graviditet!
Det tar ekstremt på kroppen, spesielt ryggen....

Er spent på hvordan ammingen blir denne gangen, og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal amme,kun fordi alle syntes jeg skal det...
Jeg skal se om jeg liker det, hvor sulten hun er,hvor smertefullt det blir denne gangen, tiden osv:)
Forrige gang, hadde jeg en glupsk ulv, som hang i puppen 24/7.
Fikk ikke spist nesten,dusja,gått på do etc.. Bare stress... Blødde en del, såre brystvorter.
MYE melk, men gutten ble adri mett for det.. Lite søvn..
Så etter at jeg byttet til MME, på deltid først, så sov han mange timer sammenhengende.
Med MM, sov han max 30-60 min, hvis vi var heldige! :S

Derfor har jeg lyst til å se ann. Søvn er forresten gullverdt hehe :D
Noen som vet hvordan JM på sykehus er, hvis man har med MME?
Ingen kan bestemme om jeg skal amme osv.......

Tror det varierer etter hvem du treffer på sykehuset hvordan de reagerer dersom du sier du ikke ønsker å amme, men tror de har MME der for de som ikke ønsker/kan amme. Jeg synes det er  bra at du vil se det an litt før du bestemmer deg om du skal amme eller ikke. Selv hadde jeg også masse vondt med ammingen sist gang, gikk vel 3 måneder før jeg følte jeg koste meg skikkelig med ammingen på det ene brystet (det andre gikk det fint på hele tiden), jeg kommer allikevel til å amme denne gangen enten det blir bedre, likt eller verre.

MME får du på sykehuset, men det kan være lurt å ha med en sterilisert flaske og en slik ferdigboks til hjemturen? Men du må nok regne med at du kommer til å få mange velmenende råd om ammingen, det kan jo også hende at det går bedre denne gangen :)

De har jo ingen rett til å dømme om du velger å ikke amme. Det skal være like akseptert som å amme. Å du har rett på respekt og forståelse for dette uansett hvem du treffer på. Om dette stemmer i virkeligheten kan jo være noe annet da...

Ikke sant :)
Har dere tenkt til å prøve å få til ammingen da ?
Vanskeligere når man har en liten krabat som ikke er fylt 1 år en gang, da hun kommer hehe...
Han krever en del han også:)

Jeg syns selv at det var så trist å måtte gi opp ammingen da snuppa bare var 8 uker, pga for lite melk, såre bryster og en jente som ikke ville endre ammeteknikk...

Så jeg håper at gutten i magen vil gjøre det lettere for mammaen slik at ammingen går problemfritt denne gang :)

Back
Topp