Nå kommer angsten snikende..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Nå når alle føder om en annen her kjenner jeg virkelig denne fødselsangsten blusser opp.. Trodde jeg hadde fått den sånn passelig i sjakk, men neida.. Her snørper hele halsen seg her.. Jeg vil ikke føde[:(]

Det kommer til å gå SÅ bra, lindaen!![:D]
Jeg mener HELT alvorlig at du skal ta deg en prat med en jordmor og fortelle henne hva du er redd for i forhold til fødselen og sånn![8|]
En ting som iallefall MIN jordmor rådet meg til er å skrive ned litt om hvilke bekymringer en har i forhold til fødsel og sånn og levere det sammen med papirene når en kommer inn for å føde, da kan den jordmoren som tar i mot babyen din være litt mer forberedt på hva akkurat DU trenger av spesiell omsorg[:)]

Jeg skal dit i morgen klokka ett[:)] Men jeg tror ennå ikke det hjelper[:(] Men så har jeg en tendens til å ta feil da, så vi satser på at det er sånn nå også[:D]

Er ikke mye gøy å ha det sånn. Det som hjelper meg veldig er at jeg har keisersnitt invilga hvis jeg vil.
Blir det helt for jæ... så blir jeg trilla inn. Spør om du og kan få det [;)]
Hjalp meg litt å snakke med jordmor på sykehuset [;)]
Lykke til[:)]

Det kommer til å gå så bra..
Les mye om fødsler og tenk over kva du kan tenke deg av smertestillande. Tips: ta det du vil eller det de tilbyr deg. Er ikkje sikkert du treng noe!
Eg fikk ingenting, og det gjekk heilt flott-gler meg til neste gang!
Besøk fødestua og få ei omvisning,da har du sett deg rundt før du skal inn!
Snakk med partneren din eller den som skal vere med deg, kva du trur du vil trenge av støtte, kva du ønskjer og korleis du vil at ting skal vere!

Ikke bestem deg på forhånd for at noe ikke hjelper, da.. [;)]

Jeg har ikke født selv, men MIN største skrekk er jo sykehus - så jeg kjenner meg litt igjen..

Som sagt, ta en prat, fortell dem hvor alvorlig dette er for deg..
Jobben deres er å hjelpe, og er de ikke imøtekommende så krev å få snakke med noen som er det![;)]

*STOR-LYKKE-TIL-KLEM*

Jeg vil ikke ha keisersnitt.. Er nesten mer redd det, enn å føde.. Liiivredd leger og sykehus, sprøyter å skjæring!! Stakkars samboern min, vi har snakka om dette i månedsvis nå.. Er jo han som er der når angsten er som verst.. Så han er fullstendig klar over hvordan jeg vil ha ting.. Tror han kan lista på rams, begge veier.. [8|] Jeg vil ikke ha smertestillende pga sprøyteskrekken.. Håper jeg kan riste den av meg når det er som verst.. Men jeg er så redd for å revne.. Bli skikkelig stygg der nede.. Pluss at jeg sliter VELDIG med å ligge så blotta for andre mennesker.. (vond barndom) Så dette er egentlig bare katastrofe for meg egentlig.. [:(]

ORIGINAL: lindaen

Jeg vil ikke ha keisersnitt.. Er nesten mer redd det, enn å føde.. Liiivredd leger og sykehus, sprøyter å skjæring!! Stakkars samboern min, vi har snakka om dette i månedsvis nå.. Er jo han som er der når angsten er som verst.. Så han er fullstendig klar over hvordan jeg vil ha ting.. Tror han kan lista på rams, begge veier.. [8|] Jeg vil ikke ha smertestillende pga sprøyteskrekken.. Håper jeg kan riste den av meg når det er som verst.. Men jeg er så redd for å revne.. Bli skikkelig stygg der nede.. Pluss at jeg sliter VELDIG med å ligge så blotta for andre mennesker.. (vond barndom) Så dette er egentlig bare katastrofe for meg egentlig.. [:(]

AKKURAT DET som du skreiv nå synes jeg du skal printe ut og ta med deg til jordmor (eller skrive ned på en lapp)
De er der for DEG, kjære lindaen!
Har selv vert igjennom litt sånt i høst, men det eneste som hjelper er å bestemme seg for å ta tak i det og snakke med noen som VET.
for vi MÅ igjennom det, nå, både du og jeg..
og vi skal klare det SÅ bra[;)]
Kom igjen, SLÅSS LITT[;)]

Jeg tror du er tøff nok![:)]

Er helt enig med Fiorelina. Ta en prat med jordmor. Har vært i samme situasjon og fikk god hjelp når jeg fortalte om angsten...
kos

Ojjjjjjj dette høres ikke bra ut.
Du MÅ snakke med de på føden før du skal inn sånn de vet om alt dette.
Spisielt om det med nakenheten og hva som har skjedd før. Har to veninner som har blitt voldtatt og det var det viktigeste for føden å vite for det skjer så masse med underlive den dagen at ting kan komme veldig fram den dagen.
Nå vet jeg ikke om det er det som har skjedd med deg men uansett hva det er så MÅ du si i fra til de.
Håper dette skal gå bra for deg [;)]

ehm..hvorfor har du fått keisersnitt innvilga da?trodde man bare kunne få keisersnitt om det oppsto komplikasjoner jeg..??![8|]

Ja, kanskje jeg skal gjøre det.. Men jeg sliter med å åpne meg å snakke om følelsene.. Så om hun begynner å spørre å græve så er jeg like langt.. Kanskje skrive det også.. Ikke så dum ide det der.. Skriv et helt brev til henne kanskje..

ORIGINAL: dittemor86

ehm..hvorfor har du fått keisersnitt innvilga da?trodde man bare kunne få keisersnitt om det oppsto komplikasjoner jeg..??![8|]

Jeg hadde et veldig komplisert svangerskap sist derfor har jeg fått det denne gangen og.
Men skal prøve å føde denne gangen men har det i bakhånd hvis det blir helt krise [;)]

Skriv det ned, ja..
Det er en kjempebegynnelse - og så levere det til Jordmor..
Og husk å ta med en kopi til der du skal føde også[;)]

Dette klarer du!
Klarer jeg det så klarer du det!
VI klarer det, begge to![:D]

Du er nå så søt du.. Klart vi klarer det.. Det ser bare rimelig mørkt ut på avstand.. [;)]

Hadde du bod nærmere så skulle jeg ha blitt med deg. [;)]
Du har ikke noen som du stoler på og står veldig næ som kan bli me??

Samboern er med på alt han.. Stakkars liten[:)] Men han har selv valgt at han vil være med på alt som skjer da.. Jeg er bare så heldig som har en så flott støttespiller[:)] Tusen takk forresten[:D]

Det er bra [;)] Kansje han kan snakke litt for deg???
At du sender brev og lar han svar på det du ikke klarer???
Synes så synd på deg [:(]

Ja, sisst vi skulle ha den samtalen så sa han veldig mye for å hjelpe til, når jeg låste meg fast.. Men så ble det jo ikke noe av det da, siden resepsjonsdama hadde glemt å sette oss opp på en dobbel time.. Det går bra, jeg bare vil ikke føde.. Sånn ellers i livet så tenker jeg ikke på et engang[:)] Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere vet du.. Bare så synd at jeg er overbevist om at dette kommer til å drepe meg..

Det kan jeg love deg at det ikke gjør [;)]
Men du føler det nok sånn for du går til noe som du ikke vet hva er. Det er det som er min største frukt og. Hadde jeg vist jeg skulle ta keisersnitt hadde jeg ikke grua meg i det hele tatt for det vet jeg hva er.

Back
Topp