Jeg ringte de, jeg har en gutt som trenger ekstra oppfølging, fant vi ut i den gamle barnehagen. Når vi flytta fikk vi ikke plass, så jeg ble andefalt å kontakte barnevernet, noe jeg gjorde. I den gamle barnehagen ble det aldri nevnt eller vurdert at jeg ikke var flink med han, jeg fikk derimot masse skryt............
Barnevernet hjalp oss med barnehageplass og komme gjennom til ppt. Og kom i den anleding på hjemmebesøk hos meg for å snakke.................
Der ser hun en røkelsebrenner på en hylle, hun leser og gjennom papirene og så at jeg ga urinprøver hele graviditeten, la sammen to og to og fikk 120... ................. På grunnlag av dette og bare dette(jeg har papirene), lagde de sak på oss og ba meg avgi urinprøver.................. Jeg ble og spurt om jeg ville være med på foreldregeuppe hvor det skulle være flere barn i samme alder, siden han ikke hadde barnehageplass ennå, takket jeg ja..........
Jeg har tatt urinprøvene som jeg skulle, som selfølgelig var negative......................
Vi gikk på foreldregruppa, men det viste seg og være oss og en mamma med baby, gutten fikk barnehageplass, siden jeg fikk beskjed om at det var frivillig, ringte jeg og ga beskjed om at det var bedre for mini å være i barnehagen, og vi ikke kom til å gå på foreldregruppa med mindre det kom flere barn på hans alder. Det fikk jeg beskjed om at var greit...................... Men nå får jeg tlf fra min advokat, som jeg kontaktet tidligere pga saksbehandlers holdnig og tone til meg. Om at de vil dra saken lengre, fordi de vistnok fortsatt er beskymret for mitt rusmissbruk.... Som er 6år siden, og vurderer ytligere tiltak......... Han var helt satt ut, vi har brev fra spesialpedagog, barnepsykologer og barnevernspedagoger(kjente av meg jeg har fått hjelp av pga saken) om at det er ingenting galt med meg som mor... Og det eneste de har og bassere avgjørelsen på er en urinprøve jeg ikke fikk tatt for mini var syk, noe jeg har brev fra legen på, og en røkelsebrenner på en hylle.................... Så NÅ er det nok! Nå skal jeg ned til politiet og anmelde de faktisk........... Jeg har aldri hatt dårlig erfaring med barnevernet, og har snakket mye med de pga jobb tidligere....