Nå klager jeg på barnevernet for ærekrenkelse...

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Jeg ringte de, jeg har en gutt som trenger ekstra oppfølging, fant vi ut i den gamle barnehagen. Når vi flytta fikk vi ikke plass, så jeg ble andefalt å kontakte barnevernet, noe jeg gjorde. I den gamle barnehagen ble det aldri nevnt eller vurdert at jeg ikke var flink med han, jeg fikk derimot masse skryt............ Barnevernet hjalp oss med barnehageplass og komme gjennom til ppt. Og kom i den anleding på hjemmebesøk hos meg for å snakke................. Der ser hun en røkelsebrenner på en hylle, hun leser og gjennom papirene og så at jeg ga urinprøver hele graviditeten, la sammen to og to og fikk 120... ................. På grunnlag av dette og bare dette(jeg har papirene), lagde de sak på oss og ba meg avgi urinprøver.................. Jeg ble og spurt om jeg ville være med på foreldregeuppe hvor det skulle være flere barn i samme alder, siden han ikke hadde barnehageplass ennå, takket jeg ja.......... Jeg har tatt urinprøvene som jeg skulle, som selfølgelig var negative...................... Vi gikk på foreldregruppa, men det viste seg og være oss og en mamma med baby, gutten fikk barnehageplass, siden jeg fikk beskjed om at det var frivillig, ringte jeg og ga beskjed om at det var bedre for mini å være i barnehagen, og vi ikke kom til å gå på foreldregruppa med mindre det kom flere barn på hans alder. Det fikk jeg beskjed om at var greit...................... Men nå får jeg tlf fra min advokat, som jeg kontaktet tidligere pga saksbehandlers holdnig og tone til meg. Om at de vil dra saken lengre, fordi de vistnok fortsatt er beskymret for mitt rusmissbruk.... Som er 6år siden, og vurderer ytligere tiltak......... Han var helt satt ut, vi har brev fra spesialpedagog, barnepsykologer og barnevernspedagoger(kjente av meg jeg har fått hjelp av pga saken) om at det er ingenting galt med meg som mor... Og det eneste de har og bassere avgjørelsen på er en urinprøve jeg ikke fikk tatt for mini var syk, noe jeg har brev fra legen på, og en røkelsebrenner på en hylle.................... Så NÅ er det nok! Nå skal jeg ned til politiet og anmelde de faktisk........... Jeg har aldri hatt dårlig erfaring med barnevernet, og har snakket mye med de pga jobb tidligere....

skriver på tlf, derfor ingen avsnitt, men prøvde og lage masse ........ Så det skulle bli litt lettere og lese :P

Håper sannheten kommer frem, og at de som tar feil får et par ting å tenke over

Har jo lest en del av det du har skrevet om sakene her inne og jeg må si jeg er sjokkert over hvordan de fotfølger deg! De har jo fått flere bevis på at du ikke er rusmisbruker og at du er en god mor for gutten din! 

Syntes det er synd det blir sånn her, mtp at du har spilt med åpne kort hele veien og vært mer enn villig til å stille opp på ting de har krevd! :/ 

Håper de faller hardt når de skjønner at den som har rett her er DU!

Så forferdelig fælt! Skjønner at dette er noe du har vært åpen om her inne, har du noen blogg det er samlet på? Ellers får jeg ble bakover i trådene dine:)

ingen blogg, og brukeren er sletta. Det meste står i HI :)

Er politiet rette instans da?

Burde det ikke være fylkesmannen eller noe?

det er mulig, advokaten fikser det meste for meg. Fikk bare litt informasjon over tlf i stad.

Helt utrolig, jeg syns det er flott at barnevernet eksisterer og de hjelper mange. Men jeg har også sett de har hengt seg opp i feil saker. Sånn som deg f.eks. Nå har jeg bare dine uttalelser og basere "saken" på men for meg så føles det at dette går på trynefaktor altså.

Jeg tror nesten jeg hadde tatt med meg advokaten min og bedt om møte med saksbehandler. Gå igjennom punkt for punkt de har for seg og motbevise det med de papirene du har. Og si at hvis ikke de har noe annet enn de idiotiske "bevisene" der så si at det kommer en anmeldelse.

Jeg har sett dette flere ganger, at de ikke "gir" slipp på de som har spurt om hjelp. Og hva gjør det med dere to som familie når dette henger over deg hele tiden. du trenger jo ikke akkurat dette som blir dratt opp gang på gang.

Ja nok får være nok! Lykke til!

Om saken er slik du fremstiller den her, så ville jeg ha sendt klage til Fylkesmannen!
Det er vel rette veien å gå?

Din historie virker jo helt utrolig! Om det er slik, så må du bare stå på! Lykke til! :)

AnaBanana skrev:
Håper sannheten kommer frem, og at de som tar feil får et par ting å tenke over

sign! Det er jo ikke rart folk blir skeptiske til barnevernet om dette er grunnlaget de har for "å ta folk". Vet om mye verre ting enn en røkelsesbrenner liksom, der bv har vært inne i bildet og det ikke har kommet noen reaksjon fra dem - selv om disse folkene ikke har vært egnet til å ta seg av unger, knapt seg selv og i alle fall ikke dyr de har hatt omsorg for når de kan behandle egne unger på den måten de gjør....
Ønsker deg lykke til! :)

Lodviss skrev:

Din historie virker jo helt utrolig! Om det er slik, så må du bare stå på! Lykke til! :)

Signerer.

Vil i samme slengen anbefale boken Makt og myndighet av Eli Nes Kvindesland, brynjar Eiriksson og Wenche Sandbekken Lilleland.

http://www.kolofon.no/index.aspx?pid=2457&docid=79

Jeg finner ikke linken hvor jeg leste om Eli som lenge har hatt fosterbarn, men jeg mener å huske at hun skulle få et nytt barn i hus, men da BV fant ut om boken trakk de seg og hun fikk ikke ha han boende alikevel. Jeg mener også på at gutten enda ikke har ett hjem !?!?!? fordi han er ett veldig krevende barn. Døren hennes er åpen og BV velger å lukke den!

Det jeg også leste var at mange har fått svidd for å ta kontakt med BV om hjelp. Og det tror jeg på selv om det alltid er to sider av en sak.

Jeg kjenner litt på det "det farligste stedet i verden er mellom en mor og hennes barn" nå...

Om de ikke gir seg etter møtet med meg og advokaten, så skal jeg virkelig ta knerten på saksbehadleren min... Hun skal være redd for å gjøre en eneste liten feil etter jeg er ferdig med henne, og ydmyk BØR hun være...

INGEN, tramper på meg! 

Jeg er så heldig at jeg har en far som jobber i sjefsstilling i fengselsvesenet, derfor kjenner han lover, og en del gode advokater etter 15år på Ullersmo. 
Og han har allerede begynt med tlf rundt omkring.
De mener dette faktisk er trakasering, og de har ikke lov til å gjøre det de gjør mot meg nå... 

Hvis det er slik du forteller, så kan de jo bare dra saken videre ettersom de ikke vil vinne frem med den? Tror du gjør lurt i ikke å gå i konflikt med barnevernet

Juliette skrev:
Hvis det er slik du forteller, så kan de jo bare dra saken videre ettersom de ikke vil vinne frem med den? Tror du gjør lurt i ikke å gå i konflikt med barnevernet

Jeg har ingen planer om å la de styre på med ting de ikke har lov til, jeg har ingen planer om å bli overvåket noe lenger nå, jeg har gjort alt de har bedt meg om i 5mnd allerede... Jeg har hatt de hengenes over skuldrene i 5mnd allerede, jeg har bevist at jeg er rusfri... de kan ikke da komme med ett vedtak på at de vil at jeg skal ta urinprøver enda lengre, på ingen grunnlag overhodet... 
For det er det de skriver, at de er redd for at jeg skal begynne å ruse meg igjen...
Og det har de absolutt ingen grunn til når jeg har avlagt negative urinprøver ved flere anledinger over de siste 6årene, og igjen nå... Og har psykolog som sier det ikke er noen fare...
Jeg kan ikke la de bare gi blaffen i alt som er av bevis, og trampe over meg noe mer nå...

Nå sier jeg i fra, og ikke bare for min del, men for alle andre sin del som kommer til barnevernet for hjelp... For det SKAL være trygt å be de om hjelp, man skal ikke stå i fare for å bli overvåket og uglesett i månedsvis etterpå uten grunn...
Man skal kunne be om hjelp, uten å måtte tisse i ett glass mens noen står og ser på deg i månedsvis...
Kontordamene på legekontoret reagerte, "har ikke du bevist at du er ren snart?" spurte de meg... det er de som må stå og se på meg nemlig... gang på gang avlegger jeg ren urinprøve, så ingen skjønner hvorfor de absolutt skal ha meg til å fortsette...
Skal jeg tisse på ett glass resten av livet fordi jeg var ungdom for 6(!!!) år siden...

NEI!
Jeg tilater ikke at noen behandler meg sånn, rett og slett, litt selvrespekt må jeg ha....

Men, du snakka bare kort med advokaten over tlf i dag.
Kan det være noe annet de er bekymret for, enn bare dette med (X)rusmisbruket?
Dere er jo i litt ustabil situasjon, osv. Kanskje de bare vil ha en åpen... hva skal jeg kalle det. Link?
Og at dette med (X)rusmisbruk bare ble nevnt i tillegg?

Du får vel noe skriftlig på det de nærmeste dagene, så får du ta det derfra :)

©Smartass skrev:
Men, du snakka bare kort med advokaten over tlf i dag.
Kan det være noe annet de er bekymret for, enn bare dette med (X)rusmisbruket?
Dere er jo i litt ustabil situasjon, osv. Kanskje de bare vil ha en åpen... hva skal jeg kalle det. Link?
Og at dette med (X)rusmisbruk bare ble nevnt i tillegg?

Du får vel noe skriftlig på det de nærmeste dagene, så får du ta det derfra :)

Jeg har fått papirene i posten og hvorfor, og hva vetaket går på... Og det er rusmissbruket det handler om...

Jeg forstår. Urinprøver og overvåking. Men om de har fattet et vedtak, så skal du klage vedtaket til Fylkesmannen, ikke til politiet (og ja, her lest det gjelder ærekrenkelse og ikke klage på vedtaket, men dog). Slik viser du dem at du opptrer korrekt ift saksgang, og det hele blir også mye mer effektivt for deg enn å gå inn i en konfliktsituasjon (sjeldent effektivt når du vil bli kvitt noen). Best å ta evt oppgjør ETTER avsluttet sak. Da blir det mindre pes

Back
Topp