Nå kaster jeg snart puppen

rundown

Betatt av forumet
Ut av vinduet her! Stakkars lille klarer jo ikke svelge unna all melka....det blir bare hyl og skrik ,rap og gulp dagen og natta lang! Hun er 5 uker og jeg gir opp amminga snart! Har prøvd alle triks jeg leser om på ammehjelpen , men det er jo ikke no som funker....grrrrrr.....hvordan går amminga deres?

Kjenner meg litt igjen, men siden baby vokser så er jo det det viktigste så jeg prøver å tenke at det er en fase og at det blir bedre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja jeg prøver å tenke sånn jeg også, men det er så slit når det står på! Skal på helsestasjon etterpå og be om hjelp. Men føler at det ikke er noen hjelp å få, må bare holde ut....ahhhhhh...

Synes også puppene mine er teite! De blir såre selv med skjold. Og alle sier jeg gjør det rett både med plassering av skjold og ammeteknikk. De forstår ikke helt hvorfor de er så såre. Helsesøster begynte å lure på om jeg kanskje ikke tåler brystskjoldet... Blør når jeg ammer. Er fryktelig smertefullt helt til hun har fått skikkelig tak. :( Har så lyst å få dette til!

Lille her og styrer litt med en gang.. ALT blir bløtt, spruten står, men når det værste er borte, så roer han seg.. Men nå må det uansett bli litt bedring på ting snart, hvis ikke er det slutt på amminga her.. Etter såre pupper med sprekker og blod, bryst betennelse, mer såre, sprukne og blødende pupper og nå sopp som er under behandling, og masssssse pumping, så begynner det å bli nok.. Hehe.. Skal gi det noen dager til, men lille er nå 5uker så har styre lenge nok synes jeg ;)

Synes også puppene mine er teite! De blir såre selv med skjold. Og alle sier jeg gjør det rett både med plassering av skjold og ammeteknikk. De forstår ikke helt hvorfor de er så såre. Helsesøster begynte å lure på om jeg kanskje ikke tåler brystskjoldet... Blør når jeg ammer. Er fryktelig smertefullt helt til hun har fått skikkelig tak. :( Har så lyst å få dette til!

Jeg hadde også vondt akkurat i tilkoblingen. Viste seg at junior går fra stort gap til mindre gap akkurat i det jeg kobler på. Måtte vøre veldig oppmerksom for å se det. Etter jeg ble obs på det gjorde det ikke lenger vondt å koble på og sårene begynte å gro. Håper det ordner seg for dere alle her. Og husk, det er ikke verdens undergang om man må over på mme. Det verste ammepresset er det gjerne vi selv som skaper.

Jeg har kjøpt inn mme i dag og skal prøve ut til neste måltid. Lille spiser med skjold, puppene er såre og har sprekker som ikke vil gro, samt noe som minner veldig om Reynauds syndrom, melka renner over alt, og etter måltidene har han brukt opp til 2 timer på å sovne. Mistenker at han ikke er helt mett, så nå skal han få tilbud om mme etter puppen, så får vi se hvordan det blir tatt imot. Hvis mme er løsningen, så kastes puppen her i gården. Jeg orker ikke å styre og ståke, vil kose meg litt også. Og det viktigste er vel at barna våre er mette og har det godt? :)

Jeg har kjøpt inn mme i dag og skal prøve ut til neste måltid. Lille spiser med skjold, puppene er såre og har sprekker som ikke vil gro, samt noe som minner veldig om Reynauds syndrom, melka renner over alt, og etter måltidene har han brukt opp til 2 timer på å sovne. Mistenker at han ikke er helt mett, så nå skal han få tilbud om mme etter puppen, så får vi se hvordan det blir tatt imot. Hvis mme er løsningen, så kastes puppen her i gården. Jeg orker ikke å styre og ståke, vil kose meg litt også. Og det viktigste er vel at barna våre er mette og har det godt? :)

Reynauds syndrom? Hvordan kan man se det? Du nevner at melka renner overalt... Kan du utdype? ;)

Her fikk vi beskjed fra helsesøster at jeg skal pumpe meg i helga og gi på flaske evt påfyll med mme. Hun har gått ned i vekt til tross for aktiv amming. Men nå er puppene så såre og den ene produserer muligens ikke nok... Får se hvordan ståa er på mandag.
Er enig med deg; det viktigste er at babyene våre er mette og har det godt. :) Og den mme vi har nå er veldig god. :)

Last edited:
Ja! Helt enig! Fortell om hvordan det funker med mme da :)

Jeg fikk også sykt såre brystvorter av ammingen! Satt nesten med tårer i øynene når han tok tak... nå har jeg en "la puppene hvile"-periode, og driver med pumping. Det hjelper her hvertfall :) lillegutt får i seg det han skal til hvert måltid, og han sover mye mer og er generelt en mye mer fornøyd baby. Han er tre og en halv uke :)

Mamma til Matheo <3

Jeg var sår i starten men det har gått over selv om baby faktisk gaper over mindre nå enn før..

Jeg var sår i starten men det har gått over selv om baby faktisk gaper over mindre nå enn før..

Da er det fortsatt håp! :D
Har pumpet meg 2 ganger i dag i stedet for amming... Savner ammingen :( men må få i denne babyen litt mat så hun blir sterk nok til å die fra meg...

Reynauds syndrom? Hvordan kan man se det? Du nevner at melka renner overalt... Kan du utdype? ;)

Her fikk vi beskjed fra helsesøster at jeg skal pumpe meg i helga og gi på flaske evt påfyll med mme. Hun har gått ned i vekt til tross for aktiv amming. Men nå er puppene så såre og den ene produserer muligens ikke nok... Får se hvordan ståa er på mandag.
Er enig med deg; det viktigste er at babyene våre er mette og har det godt. :) Og den mme vi har nå er veldig god. :)

Melka renner - fra den andre puppen, ut fra skjoldet, nedover babyen osv... Ikke akkurat aktuelt å amme ute blant andre folk! ;)

Nå fikk lille tilbud om mme etter puppen og spiste 60 ml glatt. Hadde ikke forberedt mer, men mulig han kunne spist enda mer. Roet seg raskt og sovnet etter 30 min nå. Håper dette hjelper og at lille blir roligere nå. I såfall blir han flaskebarn - og det er vel ikke det verste som kunne skje! :)

Melka renner - fra den andre puppen, ut fra skjoldet, nedover babyen osv... Ikke akkurat aktuelt å amme ute blant andre folk! ;)

Nå fikk lille tilbud om mme etter puppen og spiste 60 ml glatt. Hadde ikke forberedt mer, men mulig han kunne spist enda mer. Roet seg raskt og sovnet etter 30 min nå. Håper dette hjelper og at lille blir roligere nå. I såfall blir han flaskebarn - og det er vel ikke det verste som kunne skje! :)

Aha. Hender her også men ikke hver gang.

Skulle pumpe meg nå, og imens jeg gjør klar flaske og pumpe, så renner det fra puppen og nedover toppen og buksa mi... Yay. Men det var den puppen som skulle pumpes da. :P Kom mer enn et måltid på den flaska. :D

Last edited:

Skjønte ikke helt, raynauds syndrom/fenomen har vel ikke noe med at melka renner å gjøre? Eller hva mente du? :P Er veldig veldig vanlig å lekke, takk Gud for innlegg ellers Måtte jeg holdt meg hjemme :P
http://ammehjelpen.no/artikkel/89/hvite-brystknopper-raynauds-fenomen

Skal hive puppen til legen i morgen, jeg... Frykter betennelse i såret jeg har som ikke vil gro. :angry:

Back
Topp