Nå kan jeg kjenne...

girl

Glad i forumet
Nå som jeg vet at lillegutt ligger i sete, så kjenner jeg og skjønner at han omtrent hele tiden har ligget i sete.

I motsetning til snuppa som lå vanlig, så kjenner jeg hikkingen helt nederst i magen, langt under navlen. Jeg kjenner også sparkene ganske langt nede. Med snuppa kjente jeg det helt under ribbene.  Også glir liksom hodet frem og tilbake på min høyre side under ribbenet.

Jeg er veldig spent på hvordan han ligger i morgen når jeg skal til fastlegen.

Jeg har også en gutt i seteleie. Noen ganger kan det være ubehagelig når hodet ligger helt opp i ribbeina.. Men hos meg blir det keisersnitt uansett, så har ikke så mye å si sånn sett.

Hva er grunnen til at du skal ha keisersnitt? Jeg har grunnlag for å kreve ks etter første fødsel, men føler de hele tiden prøver å presse meg til vanlig fødsel. Men sete nekter jeg.

Ja jeg og har forstått bevegelsene mye bedre etter jeg fikk konstatert seteleie. Men jordmor sier hun ikke har forstått at han har vært i seteleie siden hun hører hjerteslagene under navlen min. For de skal man visstnok høre over navlen hvis det er seteleie. Hvordan får man planlagt KS? Jeg har prøvd alt av argumenter for å få dette, men har bare fått beskjed om at hvis bekkenet mitt er stort nok er KS helt utelukket. Men så skulle jeg høre fra sykehuset angående røntgen av bekkenet, noe jeg ennå ikke har. Begynner å bli ganske oppgitt på hele situasjonen.

Jeg trodde det var vanlig å få ks ved seteleie jeg, seteleie er vel ikke en god måte for babyen å komme ut på heller?

Det har blitt ulik praksis på dette med å føde i seteleie i de senere årene. A-hus som jeg skal på, sier de er såå gode på det, og at det ikke er noe farlig. Jeg føler de vil ha meg til vanlig fødsel uansett. Det mener ikke jeg. Vi får se hva de mener på torsdag når jeg skal tilbake på kontroll.

Back
Topp