Nå kan han bare være der inne!!!

snart2

Forelsket i forumet
Har vært hos jormor nettopp, og hun sa at det mest sannsynlig blir setefødsel! Forb.... møkk. Kan jo ikke gjøre noe med det heller. Er 38 uker i morgen og sjansen for at han snur seg nå er vel heller dårlig. Skal på ultralyd på tirsdag og diskutere hva vi skal gjøre.
Jeg har nesten ikke tenkt på fødselen denne gangen fordi det gikk så veldig bra sist, men nå vil jeg ikke!!!!!

Trenger noen gode historier nå! Noen på lager?

Nurket mitt lå i seteleie men jeg fikk time på sykehuset for å snu barnet. Og det klarte de fint! Kanskje du kan ringe og spør om de snur på det sykehuset du skal føde på? Jordmoren min sa at det var ikke alle sykehus som gjør det. Jeg skal føde på Haugesund sjukehus.

De snudde nurket ved å gi livmoren min et avslappende stoff i drypp slik at den ikke skulle trekke seg sammen. Så var det overjordmor som utenpå magen klemte og dyttet på rumpa og hodet og nurket spente fra og vips så lå nurket rette veien [:D]

Hei snart2.
Håper uansett at h*n snur seg for deg. Ikke morro og føde i seteleie tror jeg.
Uansett ønsker jeg deg lykke til.
Klem

Jeg skal føde i seteleie, for UNN praktiserer ikke det å snu barnet i livmoren.
Hvis du vil har jeg forstått at du kan få keisersnitt. På kontrollen på sykehuset skal du i samtale med lege og jormor der de forteller litt om setefødsel etc. Du skal gjennom UL og de vil måle bekkenet ditt om du er brei nok til å gå gjennom en fødsel. Her vil de kunne måle hvor stort barnet ditt er blitt og om det er fare for deg og barnet under en fødsel. Hvis du har født før (barn over 3000g) og de ser at barnet sitter bra med rompa bekkenet ditt, vil du sikkert bli anbefalt å føde selv. Førstegangsfødende blir sikkert anbefalt keisersnitt. De tar ingen sjanser. Når jeg føder vil det være 2 fødselsleger, 2 jormødre, en barnepleier og jeg+samboern min til stede. Jeg er usikker på om sykehusene har forskjellige rutiner under fødselen, men det får du vite når du skal til samtale.

Legen og jormor beroliget oss og ga oss svar på alle våre spørsmål da jeg var til samtale i dag. Det virker ikke så skremmende på meg som da jeg fikk vite at barnet ikke hadde snudd seg. Tenk godt over spørsmål du vil ha svar på. Spør mye - det er mye bedre enn å lure. Ingen spørsmål er for dumme.

Jeg håper selvfølgelig at barnet mitt snur seg slik at jeg kan føde på normalt vis. Nå har jeg litt over 2 uker igjen til termin [8|].

Lykke til [;)]

Back
Topp