Nå innføres hepatitt B-vaksinen

Lillebror skal følge vaksinasjonsprogrammet :) storebror har også det i tillegg til at han har fått Hep A+B vaksine utenom.
 
Denne vaksinen skal vi ikke ha.
Hepatitt vaksine i Norge har ikke vært vanlig for voksne og de eneste som får denne oer i dag er de som skal reise til utsatte områder.
I tillegg har utsatte yrkesgrupper som rørleggere fått denne hver 6 mnd pga arbeid med bla kloakk.

Sørover i europa er denne vanlig pga migrantstrømmen fra feks afrika.

På en måte er jeg ikke overrasket over at denne tilbys nå fordi verden er brått mye mindre pga gode reisemuligheter, men vi blir å stå over denne, mmr (pga alergi) og rotavirus. :)
 
her følger storesøster vaksinasjonsprogrammet, og det kommer lillesøster også til å gjøre :)
 
Jeg tror vår kommer til å ta alle tilbudte vaksiner. Med mindre det er noen spesiell grunn for å la det være.
 
Vi sier ja takk, fornøyd med at det blir en del av vaksinasjonsprogrammet :)
 
Vi kommer også til å følge vaksinasjonsprogrammet, ser ingen grunn til å la være. :) Skal til Frankrike til våren, og der er Hep B i vaksinasjonsprogrammet, så det er bare kjekt at vi får den i stedet for å måtte ordne med det selv.
 
Jentene mine har far som kommer fra ikke-nordisk land, så her fikk første frøkna BCG dagen etter fødsel og hepatitt B-vaksine i 3 doser etterhvert.
Så denne vaksinen hadde barnet i magen fått uansett :)
 
Back
Topp