Nå i disse forkjølelsestider...

• Trådstarter Trådstarter .
  • Opprettet Opprettet

.

Elsker forumet
Noen som har kjærringråd? Høsten kom litt brått på oss...
Vesla hoster mye og har mye slim stakkar.får ikke brukt smokken og når hu har sovet har tviholdt på den stakkar, uff får så vondt av henne når hu er så dårlig.
Har peisa på med nesespray og litt hostesaft, og det har hjulpet. Men er det noen andre tips?

Håper deres små er friske!

Har ingen kjerringråd dessverre. Småen her var litt småforkjøla forrige uke og smitta meg så nå er jeg superforkjøla selv [&o]

Pjokken her fikk litt Efedrin sist han var syk. Syns det hjalp ganske bra!
Du får ha god bedring til lillemor! Ikke noe morro med syke barn.

ORIGINAL: Kraaka

Pjokken her fikk litt Efedrin sist han var syk. Syns det hjalp ganske bra!
Du får ha god bedring til lillemor! Ikke noe morro med syke barn.

k e efedrin?

Her snufse me au... :(

Kjøpte noen urte halsdrops på helsekost, og de som heter Fribol eller noe slikt på apoteket. Tok med en gang jeg merket at jeg blir litt vond i halsen og snufsen. Og slapp unna [:)]

ORIGINAL: tripptrapp

Ikke for å skremme, men greit å kjenne til det:

http://nrk.no/nyheter/norge/1.7096237

Fant ut dette etter sist hun var skikkelig forkjøla i vinter. Hun hadde da fått et par doser. Men på henne virka det veldig godt. Fikk streng beskjed av legen og apotek hvis hun ble rastløs urolig skulle vi ikke bruke det.

ORIGINAL: elli82

ORIGINAL: tripptrapp

Ikke for å skremme, men greit å kjenne til det:

http://nrk.no/nyheter/norge/1.7096237

Fant ut dette etter sist hun var skikkelig forkjøla i vinter. Hun hadde da fått et par doser. Men på henne virka det veldig godt. Fikk streng beskjed av legen og apotek hvis hun ble rastløs urolig skulle vi ikke bruke det.

Her har det i allefall gått kjempe bra! Er jo ikke store doser de har fått. Eldstemann fikk da han var mindre (er 10 år nå) og han ble propell.. Han får IKKE..hehe! Men nå har han også ADHD i tillegg.. tror det trigget litt!

Hmm vi må bli hjemme alene et par dager til -vesla har temp på 38.5, vil nesten ikke spise,bare drikke, sitter stille på fanget å ser på drømmehagen, hoster snørrer og nyser, og gråter litt :( stakkars klumpen, ikke lett å være syk. kommer nok til å ringe legevakt senere hvis hun ikke spiser, eller er dette vanlig å det går over?

Vi bruker å heve hodeenden av senga når Maja er forkjølet/slimete. Da blir de ikke fullt så tett i brystet.

Har akkurat hatt en runde her også.. Gikk over ettter et par dager, og matlysten kom tilbake etter 3.dag uten feber... Men Leo drikker alltid godt selvom han er syk da.. gutten er heldigvis glad i vann, men blir alltid fortvila når han ikke vil ha mat..

God bedring, det går nok snart over[:)]

Back
Topp