Nå har vi vaska gølvet..

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Leste en greie på facebook i går hvor det advartes mot swiffer våtmopper. Flere dyr hadde angivelig strøket med av leverskader og forgiftning etter at eierne hadde vasket gulvet med disse våtmoppene. Vet ikke hvor mye sannhetsgehalt det er i det, men det kan egentlig være det samme, for spørsmålet mitt er som følger uansett; tenker dere noe over hva dere vasker gulvet med?? Jeg brukte bare vann på microfibermopp i starten da Asle begynte å ferdes på gulvet, men etter at han sluttet å slikke gulvet og det har blitt mer gris enn noensinne på gulvet med matrester, sand og alt mulig annet, har jeg brukt Jif våtmopper. Hva bruker dere?? Lurer på om jeg burde gå tilbake til bare vann igjen. Han slikker kanskje ikke gulvet lenger, men han slikker seg jo på hendene hele dagen.. Eller er jeg bare overhysterisk nå??

*sendt fra mobil-appen*

Jeg bruker ajax. Men,hun slikker ikke gulvet... Har ikke tenkt på det noen gang jeg...hmmmm

Sent from my GT-I9300

Asle slikker heller ikke gulvet nå lenger, men han krabber jo med fuktige hender på gulvet hele tiden og slikker seg på fingrene konstant.. Var nå helst disse våtmoppene jeg var skeptisk til da. Ajax og Grønnsåpe har man liksom brukt til gulvvask i alle år uten at jeg har hørt noen ta skade av det..

*sendt fra mobil-appen*

Jeg bruker grønnsåpe. Tenker som så at vi alle sammen vokste fint opp før i tiden også, så vask i vei og ikke tenk på det :) man kan gå ut døra, bli påkjørt av en bil også, men vi slutter ikke å gå ut av den grunn....det var å sette ting litt vel mye på spissen, men det jeg mener, er at man ikke burde bekymre seg så mye for alt mulig og heller nyte livet :-)

Bruker mopp (som jeg har fått fra vaskefirma jeg jobbet for før) med vann og noen dråper grønnsåpe ;) lærte det at det er mer enn nok med noen få dråper såpe, for ellers legger det seg såpelag på gulvet og da samler det seg mer bakterier.

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg bruker grønnsåpe. Tenker som så at vi alle sammen vokste fint opp før i tiden også, så vask i vei og ikke tenk på det :) man kan gå ut døra, bli påkjørt av en bil også, men vi slutter ikke å gå ut av den grunn....det var å sette ting litt vel mye på spissen, men det jeg mener, er at man ikke burde bekymre seg så mye for alt mulig og heller nyte livet :-)

Enig med deg! De fleste undervurderer kroppen og hva den faktisk tåler ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Bruker mopp (som jeg har fått fra vaskefirma jeg jobbet for før) med vann og noen dråper grønnsåpe ;) lærte det at det er mer enn nok med noen få dråper såpe, for ellers legger det seg såpelag på gulvet og da samler det seg mer bakterier.

★Sender fra pipe-gjøken★

Kanskje jeg bruker for mye da..blir ofte skjoldete uansett hvor mye jeg vasker...

Er litt sånn "latskapen lenge leve!" jeg da, og syns det er veldig hendig med disse engangsmoppene man bare kan kaste rett i søpla ;):P siden vi har langt hår her både mannen og jeg, ser det jo ut deretter :eek::eek::eek: Fant frem microfibermoppen min igjen da jeg dro over stuegulvet her i stad, og jeg blir vel ved å bruke den fremover, tenker jeg, sammen med en dæsj Ajax hvis det trengs. Tenker det er best både for Asle sin del og min sjelefred ;):) Takk for input, jenter!! :D:rolleyes::)

*sendt fra mobil-appen*

Er litt sånn "latskapen lenge leve!" jeg da, og syns det er veldig hendig med disse engangsmoppene man bare kan kaste rett i søpla ;):P siden vi har langt hår her både mannen og jeg, ser det jo ut deretter :eek::eek::eek: Fant frem microfibermoppen min igjen da jeg dro over stuegulvet her i stad, og jeg blir vel ved å bruke den fremover, tenker jeg, sammen med en dæsj Ajax hvis det trengs. Tenker det er best både for Asle sin del og min sjelefred ;):) Takk for input, jenter!! :D:rolleyes::)

*sendt fra mobil-appen*

Jeg har ikke testa de vårmoppene..er de like gode å dra over gulvet som moppen?
Det viktigste er at du selv føler deg trygg på det du vasker med, så om du ikke likte det du leste om våtmoppene, så har jeg full forståelse for det :-)

Jeg elsker lukten av grønnsåpe, så det er vel derfor jeg buker det. Brute ajax da jeg var gravid og nå klarer jeg ikke lukta lenger..ihvertfall ikke den gule flaska..

Kanskje jeg bruker for mye da..blir ofte skjoldete uansett hvor mye jeg vasker...

Ja det kan være det.. prøv med litt mindre;) nå vet ikke jeg helt om de fortalte oss dette for å spare på såpa, eller om det virkelig stemmer, men blir reint forde :P

★Sender fra pipe-gjøken★

*sendt fra mobil-appen*
Jeg er som deg!
Gulvet blir bare vaska annen hver fullmåne, og når det skjer så vaskes det med engangsvåtmopper med Krystall grønnsåpe i :rolleyes:

*Surfer mobilt*

Jeg har ikke testa de vårmoppene..er de like gode å dra over gulvet som moppen?
Det viktigste er at du selv føler deg trygg på det du vasker med, så om du ikke likte det du leste om våtmoppene, så har jeg full forståelse for det :-)

Jeg elsker lukten av grønnsåpe, så det er vel derfor jeg buker det. Brute ajax da jeg var gravid og nå klarer jeg ikke lukta lenger..ihvertfall ikke den gule flaska..

Syns det er så deilig å bare sope sammen og kaste moppen rett i søpla istedet for å måtte stå og plukke hår og dritt utav microfibermoppen og så skylle den opp ;):) Siden jeg har psoriasis tåler jeg ikke såpe så godt, spesielt ikke Zalo og Grønnsåpe, så det er også en grunn til at jeg liker disse engangsmoppene :) Nå var det Swiffer sine mopper som visstnok var farlige, og ikke Jif som jeg bruker, men likevel.. Tenker det blir microfibermoppen med bare vann eller en liten dæsj Ajax fremover. Syns den hvite Ajaxen lukter så godt! :):)

*sendt fra mobil-appen*

Jeg er som deg!
Gulvet blir bare vaska annen hver fullmåne, og når det skjer så vaskes det med engangsvåtmopper med Krystall grønnsåpe i :rolleyes:

*Surfer mobilt*

Vasker gulvet i stua ca annenhver dag jeg da. :rolleyes: Og de andre gulvene 1 til 2 ganger i uka. Det blir så utrolig mye skitt når man bor midt i by'n og alltid har vinduer og dører oppe. Blir ikke no bedre av at det drives heftig veiarbeid et kvartal bortenfor her. Vanvittig med sandstøv i lufta!! :eek::eek::eek: Så med alt svevestøvet, håravfallet fra oss voksne, skitt på sko + alt sand og dritt Asle drar med seg inn etter å ha vært og lekt i parken, så har det vært deilig å bare kunne dra våtmoppen rett over og bare kaste den etterpå. Burde nok brukt støvsugeren mer, men jeg syns det kommer så mye finstøv ut igjen..

*sendt fra mobil-appen*

Ja det kan være det.. prøv med litt mindre;) nå vet ikke jeg helt om de fortalte oss dette for å spare på såpa, eller om det virkelig stemmer, men blir reint forde :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg skal prøve neste gang :)

Syns det er så deilig å bare sope sammen og kaste moppen rett i søpla istedet for å måtte stå og plukke hår og dritt utav microfibermoppen og så skylle den opp ;):) Siden jeg har psoriasis tåler jeg ikke såpe så godt, spesielt ikke Zalo og Grønnsåpe, så det er også en grunn til at jeg liker disse engangsmoppene :) Nå var det Swiffer sine mopper som visstnok var farlige, og ikke Jif som jeg bruker, men likevel.. Tenker det blir microfibermoppen med bare vann eller en liten dæsj Ajax fremover. Syns den hvite Ajaxen lukter så godt! :):)

*sendt fra mobil-appen*

Ja det hørtes deilig ut :) såg over her at det finnes engangs våtmopper med grønnsåpe, så det skal jeg teste! :-D

Ikke noe kjekt med psoriasis. Sambo har det i hendene og under føttene, og det ser mildt sagt plagsomt ut!

Den hvite ajaxen lukter sikkert bedre enn den gule..hehe..aner ikke hvorfor jeg fikk helt avsmak på lukta ;)

Ja det hørtes deilig ut :) såg over her at det finnes engangs våtmopper med grønnsåpe, så det skal jeg teste! :-D

Ikke noe kjekt med psoriasis. Sambo har det i hendene og under føttene, og det ser mildt sagt plagsomt ut!

Den hvite ajaxen lukter sikkert bedre enn den gule..hehe..aner ikke hvorfor jeg fikk helt avsmak på lukta ;)

Ble litt skeptisk til hele våtmoppene etter at jeg leste den saken, må jeg tilstå. :eek:
Er ikke så glad i grønnsåpelukt. Har kanskje litt med at mamma alltid vasker med det, så jeg har fått en overdose av den lukten allerede fra barnsben av :p:rolleyes:;)
Er så mangt man får avsmak for når man går gravid da, og den fake sitronlukta er ganske intens :p:oops::rolleyes:
Psoriasis er no forbanna drit!! :(

*sendt fra mobil-appen*

Ren grønnsåpe! Sluttet med våtmopper da jeg leste at de inneholdt en slags kjøleveske som kan være farlig for barn og dyr!

Og så bruker vi mye tørrmopp!!

Vasker med grønnsåpe og en bøtte med vann;) Bruker microfibermobb;)

Back
Topp