Nå har jeg just storshoppa fra USA...

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

ORIGINAL: Lotten

å, herlig!!! digg med papir!!

Det er ike toll på scrappesaker, emn mva..det er 25% av kjøpesum inkl porto om man handler for over 200,- + et gebyr. Men om man er smart og handler i de rette butikkene, så slipper man det[;)]

Er det???? hvorfor er det ikke toll?
så bra... har handlet over grensa før fra ktcraft og de har sendt som gave hver gang, så har tenkt je har flaks..men de gjør nok det til alle...

men når og hvor betaler man denne evet. momsen da?

nei det er ikke toll, men mange tror det...det er mva vi må betale, og det er det som kommer på når man handler for over 200,-. Det erderfor man i tilfelle må betale på frakt også, fordi frakttjenester er mva-belagt i Norge![;)]
Momsen er den regningen du får på posten om pakka di blir stoppet[;)] Er jo forsåvidt det alle tror er toll da...

ORIGINAL: UPS

Det er ike toll på scrappesaker, emn mva..det er 25% av kjøpesum inkl porto om man handler for over 200,- + et gebyr. Men om man er smart og handler i de rette butikkene, så slipper man det[;)]

så bra... har handlet over grensa før fra ktcraft og de har sendt som gave hver gang, så har tenkt je har flaks..men de gjør nok det til alle...

Toll er det jo bare på tollpliktige varer som alkohol, tobakk, dataprogram osv) Momsen skal betales etter at man har mottatt pakken, så vidt jeg har skjønt. Et skjema som skal leveres inn. (Men jeg satser jo på at jeg slipper det da, og blir min pakke tatt i stikk-kontroll, sender de nok helt sikkert skjemaet med, tenker jeg...[;)]) Var inne på tollvesenet og sjekket for en stund siden, men har glemt det meste som sto der.[&o]

om den blir stoppet så får du mest sannsynlig sånn forenklet tollbehandling, og må betale ut pakka på posten![;)] akkurat som om den var sendt i oppkrav!

ORIGINAL: Asil

ORIGINAL: UPS

Toll er det jo bare på tollpliktige varer som alkohol, tobakk, dataprogram osv) Momsen skal betales etter at man har mottatt pakken, så vidt jeg har skjønt. Et skjema som skal leveres inn. (Men jeg satser jo på at jeg slipper det da, og blir min pakke tatt i stikk-kontroll, sender de nok helt sikkert skjemaet med, tenker jeg...[;)]) Var inne på tollvesenet og sjekket for en stund siden, men har glemt det meste som sto der.[&o]

Posten tar seg av det for deg, det har de i alle fall gjort for meg.. Får hentelapp med hyggelig beskjed om hva en skylder. Det som er ille er at det koster nesten hundringsen det at de bare skriver ut den regninga.. Greit nok med moms på varene, men de tar seg gruelig betalt for den der håndteringa. Bare pass på at de ikke momser deg for hele summen - portoen er momsfri!

nope! portoen er ikke momsfir når man handler for over 200,-

ang. det skjemaet, så kan du be om det og fylle ut osv sjøl, for å spare den hundringsen, men det er ikke verdt det.Og da må du melde inn pakka uansett...

De har tatt MYE stikkprøver i det siste, spesielt før jul, fordi det er så mye juks med momsen...og sjanser er større for at de sjekker når det er tydelig at pakka kommer fra butikk enn privatperson....

Men om man blir "tatt" så er det jo ord mot ord mellom kjøper og butikk, og det er jo ikke vanlig at butikkene sender gaver til kunder utlandet![;)] Men igjen så tror jeg det er større sjans for å bli tatt om pakka er undermerket i beløp, ettersom man jo papirer på ordren med priser osv liggende i pakka....
Men uansett-ikke noe farlig det her asså-eneste som evt skjer er at pakka blir litt dyrere enn man hadde tenkt, og at man må vente litt lenger på den!

Lotten: Vet du hvor lang tid det tar før man får pakken, når man bestiller fra ktcrafts?

ORIGINAL: Katti_mh

Lotten: Vet du hvor lang tid det tar før man får pakken, når man bestiller fra ktcrafts?

har faktisk ikke bestilt derfra før sjøl...men har hørt om noen som får på 5 dager og andre som venter nærmere 5 uker...men da vet ikke jeg noe om noen av pakkene har vært innom tollen osv...
Men som regel går det veldig kjapt med pakker fra USA altså! Bare pass på å ikke velge at pakken skal sendes med båt, uansett hvor man handler-da tar det 6-8 uker avhengig av når containeren er full....[;)]

har faktisk ikke bestilt derfra før sjøl...men har hørt om noen som får på 5 dager og andre som venter nærmere 5 uker...men da vet ikke jeg noe om noen av pakkene har vært innom tollen osv...
Men som regel går det veldig kjapt med pakker fra USA altså! Bare pass på å ikke velge at pakken skal sendes med båt, uansett hvor man handler-da tar det 6-8 uker avhengig av når containeren er full....[;)]

Jeeeeez... så lenge kan jeg ikke vente[8D] Her skal det scrappes ASAP!![:D]
Fikk ikke opp noe valg om sende måte. La bare inn hvor den skulle sendes til jeg[:)]

Jeeeeez... så lenge kan jeg ikke vente[8D] Her skal det scrappes ASAP!![:D]
Fikk ikke opp noe valg om sende måte. La bare inn hvor den skulle sendes til jeg[:)]

Nei det er ikke alle butikker som har dette som alternativ. Men hvis man er litt kjapp der det er mulig, så er det fort gjort å gå på en smell, ettersom båt er det billigste alternativet![:D][;)]

ORIGINAL: gammonbaby

Da har jeg lagt inn ei bestilling hos KTCrafts[:D]

Øverdel til clip it up, crop-a-dile-, to store puncher (en rund og en square), masse SEI Jolie ark, litt bling, tralalala[:D][:D][:D]

de er såååå nydelige!!! MYE finere i virkeligheten enn på bilder!! Forelsket meg helt sist jeg var hos Bia![:D]

bilde bilde bilde[:D]

Back
Topp