Nå har jeg fått svar fra Nestle angående yoghurt-produktene (6 mnd.)!

BabyBelly

Forumet er livet
Hei igjen Silje Kamilla,
 
Takk for mail. Nestlé har flere produkter som inneholder melkeprodukter i barnematsortimentet sitt. Det er her vanlig kumelk som er benyttet, men produktene i sin helhet er tilpasset spedbarn dvs. riktig proteininnhold, fettinnhold og beriket med jern. Dette er i tråd med ernæringsmyndighetenes anbefalinger. Anbefalingene om å unngå kumelk i barnemat de første 10 måneder og som drikke til spedbarn de første 12 måneder er gitt med bakgrunn i at kumelk inneholder lite jern og kan fortrenge mer jernholdige matvarer fra kostholdet. Alle Nestlé vellinger og barnegrøter er derfor tilsatt jern og er dermed en viktig jernkilde også utover første leveår.
 
Pære/Banan med yoghurt og Mangopure med yoghurt er fruktpuréer tilsatt frukt og yoghurt naturell (25 %). Produktene er konservert ved varmebehandling, hvilket betyr redusert allergenisitet, og tilsatt vitamin C som motvirker hemmende faktorer på jernabsorpsjon fra annen næring under måltidet. Dette er med andre ord ikke et vanlig yoghurtprodukt, men en fruktpuré med yoghurtkultur tilpasset spedbarn fra 6 og 8 mdr.som er syrnet på en melkesammensetning lik morsmelkerstatning.
 
Vi følger Statens råd for ernæring sine anbefalinger når vi gir veiledning og når vi lager barnemat og drikke. Dette til informasjon
 
Håper dette var oppklarende.
 
Med vennlig hilsen
 
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge
 
Bra svar! ..da fortsetter vi med yoghurt med god samvittighet! [:D]
 
ORIGINAL: rodstilk

Bra svar! ..da fortsetter vi med yoghurt med god samvittighet! [:D]

 
Jepp [:D]
 
Så bra![:D]
 
Bra svar....da blir det yoghurt til dessert idag også...[:D][:D] Flott at du tok deg bryet med å sende mail ! Takk skal du ha !
 
Kjekt å vite [:D] Ikke at Emre har så veldig lyst på det enda, men vi får fortsette med utprøving!
 
hei! eg har aldri skrevet innpå her, men va tilfeldigvis innpå i dag, og fant svar på massee eg lurte på! [:)] som f.eks meg youghurten, har vert i tvil om eg ska gje elle ikkje, men no ser eg at eg kan gje ho med god samvittighet [:D] takk for svar [:)]
 
ORIGINAL: mushomlo

hei! eg har aldri skrevet innpå her, men va tilfeldigvis innpå i dag, og fant svar på massee eg lurte på! [:)] som f.eks meg youghurten, har vert i tvil om eg ska gje elle ikkje, men no ser eg at eg kan gje ho med god samvittighet [:D] takk for svar [:)]

 
Så bra da [:D] Velkommen hit [:D] (selv om du kanskje har vært her lenge, hehe) På tide at du skriver litt til oss da synes jeg [:)] hihi
 
ORIGINAL: rodstilk

Bra svar! ..da fortsetter vi med yoghurt med god samvittighet! [:D]
 
Back
Topp