Nå gir jeg opp amminga!

• Trådstarter Trådstarter MaiSeptAugSkatt
  • Opprettet Opprettet
M

MaiSeptAugSkatt

Guest
ja, nå gir jeg opp amminga.
Akkurat vært på helsestasjonen med snuppa...
å det gikk ikke bra[:(]

ganske lei meg nå[&o]
Men ikke så mye jeg får gjort.
Skjønner ikke hva som har gått galt denne gang. Sebastian fullamma jeg til han var godt over 5 måneder gammel.
Men jeg skal vel være glad jeg i det hele tatt klarte fullamme Camilla i over 3 måneder.*prøve tenke positivt her*

vekta hennes er lav. tror ikke jeg tør skrive her engang hva hun veier[&o]
Men hun hadde hvertfall ikke gått ned i vekt da...men hun hadde ikke gått opp mye

så nå skal hun feites opp!

Så trist da[:(] Men det viktigste er jo at hun får i seg nok mat, og 3 mnd er ikke værst det!
Skjønner godt du er lei deg da, hadde selv blitt kjempe lei meg. Tror det er mye med forventngene vi har til oss selv. Er liksom innstilt på at dette skal vi gjøre, i hvertfall til de er 6 mnd osv., så går det ikke slik likevel.
Nå vil jo alt bli mye bedre vil jeg tro. Du slipper jo å beymre deg heletiden for om Camilla får i seg nok mat, og hun kommer til å legge på seg og alt blir bare fint[:D] Tror nåkk du får slappet mer av nå fremover, som mamma til andrea sier[;)]

Huff da, skjønner det er trist, men som du sier, se det positive i det! 3 mnd er bedre enn ikke noe!!
Det trenger vel ikke alltid være en grunn til at man ikke strekker til med amming, men det kan jo være at livssituasjonen din og alt du har vært igjennom i det siste kan innvirke mer enn du tror/føler på kroppen.
Uansett, det viktigste er at den herlige snuppa di får nok næring, og det kommer hun til å få nå. Du gjør kun det som er det beste for henne, og snart har du en stor lita frøken du også [:D]

Ja skjønner du er lei deg, men det viktigste er jo at snuppa får i seg nok mat.
hadde blitt lei meg selv også, men det er jo ikke det værste
ja 3 mnd er jo ikke så værst d da[:)]
så krysser jeg alt jeg har for at lille Camilla  skal legge på seg å bli stor[:)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Uff da. Skjønner godt at du er trist. Men, det er jo godt at det finnes alternativer til amming. Skal du gi bare mme, eller skal du begynne med grøt også?
Så håper jeg at snuppa di legger godt på seg fremover, så du kan slappe litt mer av.

Helsesøster var positiv til amminga... hun vil jeg skal alltid amme henne før hun får mme.
for jeg har fortsatt endel melk. men desverre ikke nok.
hun ville ikke jeg skulle begynne med grøt før hun var hvertfall passert 4 mnd.

Ble sjokka da vi sjekka vekta. for synes hun har blitt større og tyngre...
Men hadde bare gått opp 55 gram siden 22.des

jeg har hvertfall gjort alt jeg kan for å få ting til... har amma hun hver 2. time de siste ukene. Og spist sunnt og bra.+ fått i meg masse vann.
hs trodde kanskje jeg grunn til dette er for jeg har stressa med så mye de siste mnd. det er jo sannt...vært mange bekymringer den siste tiden...men uff...ville jo helst klart fullamme 1 mnd til da...

Også er hun jo ellers så utrolig blid og fornøyd. sover hele natta og alt har igrunn bare virka supert.
så jeg ble litt lei meg...skal tilbake igjen tirsdag.. håper hun har gått opp til da..

Uff...ikke noe moro å høre vennen
Men det positive er at du har klart å amme henne til nå da [:)]

Men har du ikke hadd nok melk eller bare er det hun som ikke er stor spist?
Kjenner at jeg får vondt inni meg...du kan få melk av meg,hehe
Har mer enn nok her [:)]

ORIGINAL: sølvi86ogTheaIrene

det er nok en blanding av at jeg ikke har nok til hun og hun ikke er så storspist av seg.
Hun er ikke flink å si fra heller. for de siste ukene må jeg ofte ha vekka henne(på dagtid...om natta får hun sove) for å gi hun mat.
ja du som har så rikelig får sende over litt til puppa mine. hehe

ORIGINAL: MaiogSeptemberskatt

det er nok en blanding av at jeg ikke har nok til hun og hun ikke er så storspist av seg.
Hun er ikke flink å si fra heller. for de siste ukene må jeg ofte ha vekka henne(på dagtid...om natta får hun sove) for å gi hun mat.

Hehe...sender de med posten jeg [:)]
Men ikke noe moro det da [:(] men skal du beynne med MME eller grøt nå da eller?
Her sover hun hele natten også,kanskje hun ikke legger på seg her eller[&:]

huff så leit snuppa.... sleit med Tobias jeg og... han fikk grøt fra dagen han ble 3 mnd, har aldri angra på det, da la han godt på seg og jeg ammet han i tillegg, fikk og en flaske mme til kvelden... [:)]

Men ikke noe moro det da [:(] men skal du beynne med MME eller grøt nå da eller?

Ja da blir det mme fra idag. men skal amme hun før hvert måltid da. er ikke helt tomt enda. [;)]
blir ikke noe grøt her før hun er minst 4-5 mnd.

thea legger nok bra på seg vet du. du har nok ingenting å bekymre deg for.
de fleste babyer sier jo også ifra om de vil ha mat. bare mi som ikke er så flink med det. stort sett fornøyd hele tiden hun. hehe...
er maange som sover hele natta å likevel går opp masse. var sånn med sebastian. :-)

ORIGINAL: Trine82

huff så leit snuppa.... sleit med Tobias jeg og... han fikk grøt fra dagen han ble 3 mnd, har aldri angra på det, da la han godt på seg og jeg ammet han i tillegg, fikk og en flaske mme til kvelden... [:)]

hei[:)]

ja det viktigeste er jo at de er fornøyde og vekta går opp. om camilla ikke har gått opp til tirsdag(ny kontroll da) blir det nok grøt. men satser på at det vil hjelpe med mme nå:)
har jo stressa en stund med denne amminga nå. Så får vel et litt mer avslappa forhold til det nå fremover. håper det:)

Ja da blir det mme fra idag. men skal amme hun før hvert måltid da. er ikke helt tomt enda. [;)]
blir ikke noe grøt her før hun er minst 4-5 mnd.

thea legger nok bra på seg vet du. du har nok ingenting å bekymre deg for.
de fleste babyer sier jo også ifra om de vil ha mat. bare mi som ikke er så flink med det. stort sett fornøyd hele tiden hun. hehe...
er maange som sover hele natta å likevel går opp masse. var sånn med sebastian. :-)

Ja det er bra da..vil ikke gi grøt til Thea før hun blir 6 månder tenkte jeg [:)]
Men hun sier ikke fra om hun er sulten,men jeg som gir henne etter 2,5 time ca
Men skal veie henne på tirsdag så er spent på hvor mye hun veier [:)]

ja det viktigeste er jo at de er fornøyde og vekta går opp. om camilla ikke har gått opp til tirsdag(ny kontroll da) blir det nok grøt. men satser på at det vil hjelpe med mme nå:)
har jo stressa en stund med denne amminga nå. Så får vel et litt mer avslappa forhold til det nå fremover. håper det:)

du må unasett ikke føle at du er noen dårlig mor..... for det er du ikke!!!!   det er jo forskjellig hvor mye melk man har fra unge til unge... og det er iallefall forskjell på ungene, Tobias bare sovnet og sovnet og var aldri ivrig på å spise seg mett, skulle bare kose.. da la han jo heller ikke på seg. Og nå har du en på 1.5 år i tillegg, og mye annet stress rundt deg, så jeg synes du skal være fornøyd med dine 3 mnd med fullamming [:)] 

det kan ikke være fordi du slanker deg?
at du ikke får nok fett og næring i melken?
det har jeg hørt om tidligere

du må unasett ikke føle at du er noen dårlig mor..... for det er du ikke!!!!   det er jo forskjellig hvor mye melk man har fra unge til unge... og det er iallefall forskjell på ungene, Tobias bare sovnet og sovnet og var aldri ivrig på å spise seg mett, skulle bare kose.. da la han jo heller ikke på seg. Og nå har du en på 1.5 år i tillegg, og mye annet stress rundt deg, så jeg synes du skal være fornøyd med dine 3 mnd med fullamming [:)]

Takk for fine ord vennen[:)]
er ikke bare bare alltid nei. å har til tider følt meg ganske mislykka. men jeg gjør hvertfall så godt jeg kan. mye stress om dagen..først ble jo billy påkjørt...så skulle vi ha dåp...så var det plutselig jul...så gikk camilla ned i vekt...sebastian som ble sjuk å var masse hjemme fra bhg...pusser også opp hus for harde livet...å nå om dagen er det jobb(og førerkort) jeg stresser med å få + å få camilla opp i vekt å være god mamma og kjæreste...
kan bli litt mye...men ser fremover å tenker positivt[:)]
Virker som om camilla er ganske lik sånn tobias var da. for hun er nok mer glad i kos enn mat. men tror nok jeg har mye mindre melk å enn det jeg hadde med sebastian.

ORIGINAL: fertila

det kan ikke være fordi du slanker deg?
at du ikke får nok fett og næring i melken?
det har jeg hørt om tidligere

slanker meg jo ikke direkte... har bare lagt om kostholdet litt. dvs; har kutta ut snopet som jeg dytta i meg hver dag + sukkerbrus. ellers spiser jeg helt vanlig jeg:)

Det var kjipt å høre !! Er ikke noe morro når de ikke legger på seg like mye som de bør.
Skjønner at du blir frustrert, men sender deg litt ekstra styrke med ammingen for det er så bra for dere begge. Kan jo kanskje amme noen få ganger iløpet av dagen og gi mme ellers? Men støtter valget om å slutte og hvis du ikke orker [;)]  Håper hun blir stor og legger på seg mer til neste veing[;)]

Uff, det var trist å høre snuppa!! [&o]
Men du får tenke at både du og lillegull får det bedre nå, da slipper du i allefall å bekymre deg for vekten hennes, om hun spiser nok og alt det der - for det sliter på mammaen ja!! [&o][:)]

Du har gjort en super jobb og ammet henne i 3 mnd. - ER KJEMPE BRA DET!!!! [:)][:)]
Så tenk heller på det du og ikke vær lei deg!! *GOD KLEM TIL DEG*

(må jo si at jeg skjønner godt at du syns det er trist, og helst ville fortsatt..men noen ganger går det ikke som man ønsker og ingen barn er lik heller) [;)]

ja tror det faktisk blir bedre med mme jeg. slipper jeg stresse med den vekta hennes noe mer...
er jo ikke lenge til hun er 4 mnd heller (1 uke å litt til) så skal være fornøyd jeg.
det var da hun var ca 2 mnd at hun slutta legge like mye på seg..
Man må jo heller ikke på død å liv amme. er ikke verdens undergang om man ikke gjør det. veit om maaange flaskebarn jeg.. tror ikke det er store forskjellen på de å de som har kun fått mm....blir nok folk av de og[;)]
jeg har nok bare blitt dratt litt inn i dette ammepresset.. derfor ble jeg også litt lei meg... ,men tar ting helt med ro nå:-)
nå skal jeg ha hun opp i vekt igjen!

tusen takk for fine ord jenter:)

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har litt samme problemet angående vekta hennes. Jeg føler jeg har nok melk, hun spiser bra, er blid og fornøyd og sover mesteparten av natten. Men de siste 3 ukene har hun bare lagt på seg 80 gr i uken... Så vi får se hva jeg gjør.. Vil ikke amme til en hver pris..

Back
Topp