Nå er vi snart høygravide

Kattis92

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg bare måtte google, for når er man egentlig høygravid?
Jeg visste ikke dette, det har sikkert dere andre full kontroll på.
Men idag har jeg 40 dager igjen til termin og dermed er jeg høygravid nå!:happy:

Helt utrolig at vi er så nære nå, så hvor mange dager har dere igjen nå?:Heartred

Ha en nydelig dag :happy:
 
Høygravid ja, starter på permisjonen om bare en uke, men har hatt ferie allerede i to :happy:
 
Lykke til med innspurten august damer:) tenk snart er babiene deres her:)
 
15!

Og ja, det er helt utrolig :woot:
Oi, jeg tror jeg mistforstod/leste opprinnelig innlegg litt raskt/gravidtåka har tatt meg, jeg trodde det var nedtelling til å være høygravid :hilarious:

Så 15 dager til 40 dager igjen, er lik 55 totalt :hilarious::hilarious::shy:
 
Her er det fortsatt en stund igjen da jeg har termin helt i slutten av august. 55 dager til termin, og 15 til jeg er høygravid.
 
Her er det fortsatt en stund igjen da jeg har termin helt i slutten av august. 55 dager til termin, og 15 til jeg er høygravid.
Men, 55 dager er jo ikke lenge det heller da. Vi er snart i mål alle sammen. :Heartred
 
Oi, jeg tror jeg mistforstod/leste opprinnelig innlegg litt raskt/gravidtåka har tatt meg, jeg trodde det var nedtelling til å være høygravid :hilarious:

Så 15 dager til 40 dager igjen, er lik 55 totalt :hilarious::hilarious::shy:
Hihi. Fort gjort. Men 15 dager til høygravid er jo ikke lenge det heller. :wav:Heartbigred
 
47 dager igjen til termin, så om en uke er jeg høygravid da:) spent på når lillebror vil komme ut og hilse på verden! Storebror kom 6 dager over termin, og storesøster kom 18 dager før termin:D
 
Forresten,
En ting som jeg synes er forvirrende er at folk sier forskjellig når det kommer til hvilken uke vi er i.

Så hva mener dere ?
Sånn som idag er jeg 34+6. Og da sier jeg at jeg er i uke 34, og uke 35 starter imorgen.
Men jeg ser at noen sier da at de er i uke 35 nå og starter i uke 36 imårra.

Hva er rett?;)
Der jeg tok 3D bilder sa han at det er som å si at man er 29 når man fortsatt ikke er fylt år :p
Ikke at dette er veldig viktig, jeg er bare nysgjerrig:D
 
Forresten,
En ting som jeg synes er forvirrende er at folk sier forskjellig når det kommer til hvilken uke vi er i.

Så hva mener dere ?
Sånn som idag er jeg 34+6. Og da sier jeg at jeg er i uke 34, og uke 35 starter imorgen.
Men jeg ser at noen sier da at de er i uke 35 nå og starter i uke 36 imårra.

Hva er rett?;)
Der jeg tok 3D bilder sa han at det er som å si at man er 29 når man fortsatt ikke er fylt år :p
Ikke at dette er veldig viktig, jeg er bare nysgjerrig:D
Jeg sier den uken jeg er i, i dag er jeg 36+2. så da er jeg ikke uke 36. Men, jeg var hos legen forrige uke på 36 ukers kontrollen, så tror de regner annerledes.
 
Forresten,
En ting som jeg synes er forvirrende er at folk sier forskjellig når det kommer til hvilken uke vi er i.

Så hva mener dere ?
Sånn som idag er jeg 34+6. Og da sier jeg at jeg er i uke 34, og uke 35 starter imorgen.
Men jeg ser at noen sier da at de er i uke 35 nå og starter i uke 36 imårra.

Hva er rett?;)
Der jeg tok 3D bilder sa han at det er som å si at man er 29 når man fortsatt ikke er fylt år :p
Ikke at dette er veldig viktig, jeg er bare nysgjerrig:D
Du har altså fullført 34 uker og 6 dager, men det kan regnes som påbegynte uke 35.
Selv er jeg i dag i uke 37 (36+2). Altså har jeg begynt på uke 37, og har fullført 36 uker og 2 dager.
Håper jeg klarte å forklare det litt forståelig :angelic:
 
Offisielt høygravid imorgen :joyful: Begynner endelig å se enden på noe som har vært noen lange mnd! Oppkast i flere uker/mnd, bekkenløsning som har tatt knekken på meg, svimmelhet, masse kaldsvetting og ikke minst søvnløse netter :singing: ( men kroppen er godt innstillt på noen søvnløse natter til altså... ;))

Er såklart takknemmelig for alle ukene han holder seg inne, men fysørn det skal bli deilig å holde han utenfor magen :Heartred
 
Du har altså fullført 34 uker og 6 dager, men det kan regnes som påbegynte uke 35.
Selv er jeg i dag i uke 37 (36+2). Altså har jeg begynt på uke 37, og har fullført 36 uker og 2 dager.
Håper jeg klarte å forklare det litt forståelig :angelic:

Tror kanskje du misforstår, jeg vet hva dette betyr og innebærer med uker + dager.
Men det er forskjellig både hva folk sier og hva appene mener om hvilken uke man er i.

Så siden du er 36+2 så lurer jeg på om du selv sier at du er i uke 36 eller 37? Var det forståelig? ;)
Jeg får kanskje ikke poenget mitt helt frem..
Men f.eks så sier Babyverden appen min at jeg nå er i uke 35 siden jeg er 35+3 og Preggers appen sier jeg er i uke 36 siden jeg er 35+0 selvom termin er akkurat den samme på begge appene:)
Så da bare lurer jeg på hva folk går utifra når de skal si hvilken uke de er i:D
 
Tror kanskje du misforstår, jeg vet hva dette betyr og innebærer med uker + dager.
Men det er forskjellig både hva folk sier og hva appene mener om hvilken uke man er i.

Så siden du er 36+2 så lurer jeg på om du selv sier at du er i uke 36 eller 37? Var det forståelig? ;)
Jeg får kanskje ikke poenget mitt helt frem..
Men f.eks så sier Babyverden appen min at jeg nå er i uke 35 siden jeg er 35+3 og Preggers appen sier jeg er i uke 36 siden jeg er 35+0 selvom termin er akkurat den samme på begge appene:)
Så da bare lurer jeg på hva folk går utifra når de skal si hvilken uke de er i:D
Det er vanskelig det der med å presentere hvilken uke man er i på en så korrekt måte som mulig, det er jeg enig i!
Jeg er selv såpass teit på akkurat det der at når noen spør sier jeg enten at jeg er i uke 36+_, eller "uke 37, altså 36+_". Med første refererte jeg til påbegynte uke, men denne gangen er jeg litt mere sær kjenner jeg :angelic:
 
Det er vanskelig det der med å presentere hvilken uke man er i på en så korrekt måte som mulig, det er jeg enig i!
Jeg er selv såpass teit på akkurat det der at når noen spør sier jeg enten at jeg er i uke 36+_, eller "uke 37, altså 36+_". Med første refererte jeg til påbegynte uke, men denne gangen er jeg litt mere sær kjenner jeg :angelic:

Ja ikke sant!
Jeg har jo da endret under graviditeten, for først sa jeg påbegynt uke, stolte på Preggers appen. Men etter at jeg prata med han på ultralyd så har jeg begynt å si fullgått uke :D
Men ble jo litt rart i overgangen når de på jobb fulgte godt med også sa jeg at jeg var i uke 28 i to uker :hilarious:
 
Back
Topp