Nå er Sofie aleine i barnehagen!

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Hun sliter litt med at jeg ikke er der. Vi var ute litt i dag, og så tok ped.leder henne med bort i sandkassa mens jeg satt igjen på en benk. Huff, så lei seg hun ble. Hun hylte og hylte og hylte, og etter ca 15 min kom de bort igjen. Da hylte hun fortsatt [&o]
Gikk inn å fikk i henne litt mat, så tok ped. leder å la henne i vogna og trilla henne litt. Tok faktisk bare 10 min før hun sovna, noe jeg var sikker på at skulle ta lenger tid. Sååå, nå sitter jeg hjemme å tripper. Er spent på hvordan det går når hun våkner.
Trenger litt styrke fra dere jenter, for jeg syns dette er ganske tøft [:(]

Huff, skjønner det er tungt!
Har vært to dager i barnehagen med pjokken nå. Han har ikke vært alene enda da, gruer meg til det.
Tenker første gangen han skal være litt alene blir på fredag, men da er det faren som er der. Så jeg er litt heldig sånn sett (for jeg er pysa her i huset gett).

Det går nok veldig bra med henne. :) De sa i barnehagen min at det ofte hjalp med litt mat og litt søvn. Så kanskje alt er greit når hun våkner. [:)]

Det var ikke så moro å hente henne. Jeg hørte henne lenge før jeg kom inn, og hun gråt så sårt. Hiksta leeenge etter at hun hadde slutta å gråte.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Det var ikke så moro å hente henne. Jeg hørte henne lenge før jeg kom inn, og hun gråt så sårt. Hiksta leeenge etter at hun hadde slutta å gråte.

[:(] Huff.. Føler med deg. Håper det går seg fort til! Sender en klem!

Uff, det er virkelig ikke artig når det blir slik [:(] Vi var gjennom mye av samme runden da eldste her begynte i barnehagen, hun var virkelig utrygg. Det var virkelig tøft å være på jobb da jeg visste hun hadde det slik.
Det er kanskje en mager trøst, men det blir bedre. Har sett flere som har begynt etter eldste hvor det har vært samme, men sakte men sikkert blir de skikkelige barnehagebarn.

ORIGINAL: Mamma 04og09

ORIGINAL: Miss Fat

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Off, ikke noe greit. Håper det går bedre imorgen.

Ser for meg at om jeg skulle hatt Marte i bhg hadde ho vært på samme måten, men ho får et år til hjemme og "modne" på...

kan virke motsatt og, mi begynnte når hu var 3år og holdt på sånn

De sier ofte at jo yngre de er jo bedre går det .. eller raskere tilvendt ..  men vet ikke hvor sant det er.
Eldste her begynte da hun var 1,5 år, og jeg tror faktisk det hadde gått bedre hvis hun hadde begynt enda litt tidligere.

Nå gruer jeg meg til i morgen [&o]

Vet det er knalltøfft men det går seg til når hun blir bedre kjendt.
Husk at hun har det jo tryggt og godt i barnehagen og som oftes så er dem kun suttrete når mamma er tilstede...Glemmer seg av til dem ser mamma ijen[:)]

Huff... skjønner at det gjør vondt i mammahjertet[:(] Men dette går seg til etterhvert Sunniva, og snart drar du og henter ei frøken som har mange spennendes ting å fortelle deg etter en morsom og fin dag i barnehagen. Sender deg en klem i mellomtiden!

ORIGINAL: venter nr 5

Vet det er knalltøfft men det går seg til når hun blir bedre kjendt.
Husk at hun har det jo tryggt og godt i barnehagen og som oftes så er dem kun suttrete når mamma er tilstede...Glemmer seg av til dem ser mamma ijen[:)]

Hun glemmer seg ikke hun. Hun gråter ustanselig til jeg kommer tilbake [&o]

Men det går seg helt sikkert til. Hun må jo bare forstå at jeg kommer alltid tilbake å henter henne. Hun har veldig lyst å leke med de andre barna, så jeg er helt sikker på at hun kommer til å trives etterhvert. Er bare veldig tøft nå i starten.

Takk for alle gode ord jenter! Hjelper med litt trøst og forsikring om at det kommer til å gå bra

Huffameg, det høres jo helt forferdelig ut. Kan se for meg at vi blir å slite litt vi også, og jeg kan forestille meg hvor grusomt det må være. Har hun først blitt usikker kan det kanskje ta enda lengere tid, men forhåpentligvis blir det bedre etterhvert. Vet ikke hva annet jeg skal si enn at jeg sender over en stor klem, føler virkelig med deg.

Så synd at første dagen endte sånn!

Merket jo at Sofiemor er en bestemt ung dame mens du var og piercet navelen. [;)] Skulle mye til å distrahere henne fra at du ikke var der.
Er det noe du kan gjøre for at hun kan føle seg tryggere der før du går?

Da Frida begynte igjen etter barnehagen igjen etter ferien satt jeg meg ned på gulvet og var hennes trygge havn helt til hun tinte opp. Med en gang tok hun bittesmå turer bort for å hente leker, men vendte tilbake til fanget mitt igjen med en gang.
Da hun etter en halvtime gikk avgårde til et annet rom og ble borte gikk jeg.
Den andre dagen trengte jeg bare å sitte i 10 minutter før jeg kunne stikke. Dette er selvfølgelig ikke sammenliknbart med din situasjon, men skjønner du hva jeg prøver å si?

Stor klem til dere begge og en ekstra styrkende klem til deg som må gå fra en gråtende Sofus!

Å nei,så kjipt at bhgstart skulle bli sånn for dere![:(] Håper virkelig det blir bedre fort. Ikke godt å gå fra når de gråter så sårt[:(]
Sender en stoooor klem!

Huff!! På mandag er det vår tur også, og han er veldog mammadalt,. så jeg ser for meg det samme sceario du nå opplveler, og kjenner det river og sliter i mammahjerte av og lese om Sofie![:o] Det er klart det går seg til etterhvert, men du verden så vondt når det står på[:'(] Hold deg sterk, prøv og vis for Sofie at du syns det er veldig hyggelig at hun skal være der, og dette vil smitte over, det er min taktikk til uka, så må jeg håpe det ikke blir som jeg forventer. STOOOR klem herfra![:)]

ORIGINAL: *Lesehesten*

Så synd at første dagen endte sånn!

Merket jo at Sofiemor er en bestemt ung dame mens du var og piercet navelen. [;)] Skulle mye til å distrahere henne fra at du ikke var der.
Er det noe du kan gjøre for at hun kan føle seg tryggere der før du går?

Da Frida begynte igjen etter barnehagen igjen etter ferien satt jeg meg ned på gulvet og var hennes trygge havn helt til hun tinte opp. Med en gang tok hun bittesmå turer bort for å hente leker, men vendte tilbake til fanget mitt igjen med en gang.
Da hun etter en halvtime gikk avgårde til et annet rom og ble borte gikk jeg.
Den andre dagen trengte jeg bare å sitte i 10 minutter før jeg kunne stikke. Dette er selvfølgelig ikke sammenliknbart med din situasjon, men skjønner du hva jeg prøver å si?

Stor klem til dere begge og en ekstra styrkende klem til deg som må gå fra en gråtende Sofus!

Skjønner hva du mener. Føler jeg har gjort det jeg kan for å gjøre det lettest mulig. Men i dag gikk det mye bedre, så dette går seg til! Heldigvis! [:)]

takk igjen jenter, for alle gode råd og klemmer. De tas inn og varmer veldig!

Godt å høre at det gikk bedre i dag. [:)]

Back
Topp