Nå er magen plagsom

MissFlite

Glad i forumet
Jeg har nok vært heldig frem til nå, ikke vært ubehag med voksende mage, bare kos! Men nå er jeg 25+0 og siste uka har magen min begynt å bli skikkelig plagsom. Det er ubehagelig å ligge uansett hvilken vei jeg prøver, vondt å sette/legge/snu meg og vondt å hoste/le/nyse/bevege meg generelt, og blir fort anpusten og sliten. Alt er tungt og tar tid. Det føles ut som nå er det helt fullt i magen og at jeg bare strekkes sakte. Magen er ikke så stor, men stappa full, liksom. Kjenner mye liv så det er jo bra. Har ellers mye sure oppstøt og halsbrann, men det hjelper med sånne tabletter mot det.

Dere som har vært gravide før, er det det sånn det blir kontinuerlig fremover eller går dette litt i rykk og napp? Greit å prøve å være litt forberedt! Hadde håpet å få noen uker med "passe sprek 2. trimester-gravid" i ferien, men nå er jeg bare ganske ubrukelig! :sad010

Ikke for å være negativ men det blir ikke akkurat «lettere»[emoji85]
Hater den stramme, stinne følelsen og føler så absolutt med deg[emoji1316]

Kunne ikke beskrevet det bedre selv!
Er førstegangsgravid, så kan ikke fortelle deg om veien videre [emoji85] Men jeg forsøker å stålsette meg på at det ikke kommer til å bli lettere altså.

Jeg husker ikke så mye fra forrige gang, men da var jeg gedigen, så det hadde nok bare vært skrekkhistorier.

Men slik det har vært til nå (er 20+5 i dag) har magen vokst veldig i rykk og napp. Den ble ganske stor «over natten» rundt uke 16-17, men de siste ukene har det stagnert. Og plagene deretter. Det at jeg plutselig ble så stor gjorde at det var mye nytt fysisk og plagene ble litt overveldende. Jeg vet ikke nå, om det er fordi jeg har blitt vant til størrelsen eller om det er fordi veksten har stagner litt, men føler at mye er lettere.

Men gurimalla, så jeg gleder meg til å få tilbake kroppen min! Eller i alle fall, få den for meg selv. :)

Det blir verre. Husker eg var såååå lei på slutten sist. Hadde intense ligamengsmerter om eg gikk lengre enn 5 skritt å følte magen skulle revne av kroppen så gikk å holdt den oppe [emoji28] hadde ikkje superstor mage, ganske gjennomsnittlig vil eg sei

..og i morges våknet jeg til vondt i bekkenet også :wacky: å kle på seg var en utfordring.
Haha,måte på at alt skal komme på likt!

Det blir verre. Husker eg var såååå lei på slutten sist. Hadde intense ligamengsmerter om eg gikk lengre enn 5 skritt å følte magen skulle revne av kroppen så gikk å holdt den oppe [emoji28] hadde ikkje superstor mage, ganske gjennomsnittlig vil eg sei
Ja, verre regner jeg med det blir! Men håper litt på at det kanskje går litt i bølger og at jeg får noen dager som er levelige innimellom!

Bruker bare samme tråd, siden alt kommer på likt. :bag: I dag er det plutselig veldig ubehagelig å tisse! Ikke sånn sviing som ved uvi, men vondt i bekkenet og nederst i magen rundt bekkenet foran liksom .Går inn på do og føler meg fin, setter meg og tisser, så stikker det skikkelig rundt bekkenet mens jeg tisser, og så er jeg helt handikappet når jeg vagger ut fra do igjen. Går fort over når jeg hviler litt bare. Hva kan det bety?

Bruker bare samme tråd, siden alt kommer på likt. :bag: I dag er det plutselig veldig ubehagelig å tisse! Ikke sånn sviing som ved uvi, men vondt i bekkenet og nederst i magen rundt bekkenet foran liksom .Går inn på do og føler meg fin, setter meg og tisser, så stikker det skikkelig rundt bekkenet mens jeg tisser, og så er jeg helt handikappet når jeg vagger ut fra do igjen. Går fort over når jeg hviler litt bare. Hva kan det bety?
Det kan være uvi
Og det kan være at bekkenet ikke liker den stillingen

Det kan være uvi
Og det kan være at bekkenet ikke liker den stillingen
Hm, det er generelt ubehagelig på samme sted å reise seg og skifte stilling i seng i sofa, men jeg har prøvd å sitte på doen uten å tisse også, og da er det ikke spesielt ubehagelig. Får liksom stikkende vondt rundt bekkenet etter å ha tømt blæra. Jeg tisser ganske sjelden egentlig, er ikke så tissetrengt av meg, så tømmer ganske full blære hver gang. Det er litt rart om det er uvi, jeg tisser ikke ofte og det svir ikke, og var hos jordmor med negativ urinprøve på fredag, men får følge med på det! :)

Blir ihvertfall bedre kjent med kroppen min om dagen, den har vært veldig samarbeidsvillig hele livet, så nå oppdager jeg steder i kroppen jeg ikke ante jeg hadde:D Gleder meg til å ha den for meg selv jeg også, selv om det frem til nå bare har vært koselig med "besøk"!

Jeg får sånn sting/hold aktig følelse mens og etter jeg har tisset hvis jeg har full blære.. Er på kontroller hyppig så vet at det ikke er uvi.. [emoji28][emoji6]

Back
Topp