Nå er jeg spent...

cleo_84

Gift med forumet
Altså... Er det helt feil å amme ungen i søvn nå? Er det blitt sånn BV nei nei nå? Haha... For jeg er jo en av de som har vært her en stund nå, siden gamle dager faktisk, og må ærlig innrømme at alle mine tre ble blir ammet i søvn lenge. Skjønner ikke hvorfor det er fyfy

Altså... Er det helt feil å amme ungen i søvn nå? Er det blitt sånn BV nei nei nå? Haha... For jeg er jo en av de som har vært her en stund nå, siden gamle dager faktisk, og må ærlig innrømme at alle mine tre ble blir ammet i søvn lenge. Skjønner ikke hvorfor det er fyfy
Altså når det er eneste måten å få babyen til å sovne på så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skal gjøre det. Jeg pleier å amme barnet mitt til han sovner for så å legge han i senga. Sover mye bedre da også.

Ser ikke noe feil i det, jeg. Vi koser oss med det så lenge vi har mulighet. Nå som jeg jobber er det nesten den eneste gangen i døgnet vi får kost ordentlig også.

D har jeg gjort med alle mine og. Har aldri kommet på at d er noe galt i d.

Gjorde det i 5 mnd, helt til gutten slet med søvnen p.g.a. gulp som måtte opp

Det er i mine øyne mer fy-fy å ikke gjøre det dersom det roer baby og å bli lagt uten det gjør baby urolig. Altså ikke gi mat og den nærheten babyen vil ha og trenger. Å amme i søvn er naturlig og sunt.

Begge mine har blitt ammet i søvn, evt bysset/bært på til de har sovnet (av pappaen). Storesøster lærte ikke "å sovne selv" (er det ikke det det så fint heter?) på lange tider (husker ikke helt når, men hun var sikkert året og vel så det). Minstebror er bare fem måneder, har det på ingen måte travelt med han. Han ammes i søvn hele natta lang (vi samsover med åpen buffet). Ser ikke problemet med å hjelpe dem i søvn, det er vel en grunn til at amming virker søvndyssende på både mor og barn...

Skjønner ikke hvorfor noe sånt skal være fyfy. Min datter fikk mme, men fikk det til hu var 18 mnd og sovna med flaska hver kveld som hu gjorde mens hu ble ammet. Hu slutta av egen fri vilje. Nå er hu 2 år men trenger fortsatt litt mamma eller pappa kos for å sove enkelte kvelder. Det som passer for barnet ditt og deg er det man skal gjøre. Ingen barn og foreldre er like. Vi gjorde alt "feil" men har ett barn som sover godt om natta og hele natta. Man kjenner sitt barn og dens behov best. Og jeg har lurt på det samme selv om jeg ikke ammet mer enn i 3 uker.

Hvorfor er det fy fy??
Jeg har ammet begge mine i søvn jeg, yngste til hun ble 13 mnd og fikk eget rom ;-)

Samsover store deler av natta med henne forsatt, henta henne nettopp inn ;-)
Hun ble 3 år i juni :-P

Så lenge alle sover like godt er det vel det samme på hvilken måte de sovner og hvor de sover ;-)

Skjønner ikke hvorfor noe sånt skal være fyfy. Min datter fikk mme, men fikk det til hu var 18 mnd og sovna med flaska hver kveld som hu gjorde mens hu ble ammet. Hu slutta av egen fri vilje. Nå er hu 2 år men trenger fortsatt litt mamma eller pappa kos for å sove enkelte kvelder. Det som passer for barnet ditt og deg er det man skal gjøre. Ingen barn og foreldre er like. Vi gjorde alt "feil" men har ett barn som sover godt om natta og hele natta. Man kjenner sitt barn og dens behov best. Og jeg har lurt på det samme selv om jeg ikke ammet mer enn i 3 uker.
Samme her også. Flaske i sengen hver kveld med begge jentene til de var over året. Sovnet fort å greit på den måten :) gjør det samme med lillebror også vist det er det som skal til.

Fy fy å gi ungen sin nærhet og trygghet? Nei. Det syns ikke jeg! Vil baby ammes i søvn, så amm babyen i søvn :) Dessuten er det opp til hver enkelt hvordan man vil gjøre det med sine barn ifht legging og rutiner ellers. Alt fungerer ikke likedan på alle ;)

Nesj langt fra feil. Begge mine sovnet nå alltid ved amming, og alltid etter "kvelds" også.. Og mens de var babyer, så ammet jeg innimellom I søvn på dagen også om vi ikke var ute på trillings :)

Jeg har absolutt ikke inntrykk av at dette er fyfy her inne, tvert imot. De fleste her oppfordrer folk til å gjøre det som virker. Om det er amming i søvn, vugging, bæring... Alt på barnets premisser.
Jeg ammet i søvn i 6 mnd og holdt på å bli gal av det, men det var fordi han våknet oftere og oftere etter legging og jeg ble liggende hele kvelden å amme for å holde ham i søvn. Straks jeg fikk avvent ham å bli ammet i søvn sov han veldig mye bedre både på dag og natt.

Den lille tiden barnet er baby skal man vel nyte :-) Amm i vei sier jeg. Man kjenner ungen sin best.

Helsesøsteren min synes det er fyfy, så jeg "får ikke lov" av henne, men gjør det innimellom :)

Tror jeg har lest tre tråder her inne den siste tiden hvor folk forsvarer seg i en eller annen grad fordi de har ammet i søvn. Altså før noen andre sier noe, så jeg begynte virkelig å lure. Men kan jo fort være helsesøstere det her kommer av altså, men i så fall like dumt.

Back
Topp