Nå er jeg sint

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
.... på sykehuset. Jordmor skjønte ikke hva sykehuset stresset med siden babyen ikke var mindre. Så leste jeg gjennom papirene fra sykehuset. Der står det f..n meg at jeg røyker 6 røyk om dagen. Ingen har spurt meg om jeg røyker og på helsekortet for gravide så står det at jeg ikke røyker. Er det mulig? Nå får vel jeg skylda for at han er liten.

De bruker vel ikke finne syndebukk ifht for lite/mye vekt? Vi bærer jo frem barn av ulik vekt alle sammen, mange faktorere spiller inn:) tror du kan slappe av jeg snupp :)

Last edited:
Ingen gir deg skylden for noe som helst, slapp av.

Men få korrigeret den opplysningen du, for din egen del. Det betyr ikke noe, så slapp av og ro deg ned. Ungen din er helt normal, det er ikke noe å gi noen skylden for, de er bare forskjellige. Men det er klart det er irriterende med en sånn feil, så få det fikset. Men vit at det ikke er noen som for deg skylden for at han er liten, det er ikke noen skyld å fordele, det er helt vanlig

Nei. Skjønner det. Jeg er bare redd for at de er så hysteriske siden det står at jeg røyker. Ifølge min jordmor så er det ingen grunn for hysteri fra sykehuset siden jeg ikke har gjort noe for at han skal være liten. Men hu veit ikke at sykehuset trur at jeg røyker. Jeg synes det er skikkelig irriterende av dem. De hørte ikke på meg sist og min datter var bare dager unna å dø i magen. Så er litt lei sykehuset også. Men de har jo ikke lov til å skrive noe sånt uten å spørre heller.

Så utrolig sært av dem å skrive noe sånt om det ikke stemmer!! Jeg har blitt spurt på hver kontroll jeg... Sånn "du har vel ikke begynt med å røyke, snuse eller drikke siden sist?" :-P

Jeg har aldri fått spørsmålet jeg. Fikk beskjed om å fylle ut helsekortet, og krysset på 0, og derved har det ikke vært tema.

Men å skrive noe sånt uten å spørre må jo være en glipp, hvordan har de kommet frem til det tallet, liksom?

Nei jeg aner ikke hva de har tenkt. Spesielt siden det er krysset av på aldri røyk på helsekortet. Kan jo være skummelt også i forhold til oppfølging av at han er liten. Så må nok ta en tlf på mandag. Den avd er håpløs i helgene.

Det er jo bare sært av sykehuset å skrive opp noe som ikke stemmer! Huff så trasig med sånne folk..

Veldig rart at dei har berre skreve opp noko :-S Den som har gjort det, må ha blanda deg med ei anna ei... Det går ikkje ann :-S Hadde sagt i fra om det..
Det med vekst, skal du ikkje tenke på, nokon er små, andre større... Og offtest har det ikkje noko med mor personleg å gjere, men kan vere andre ting som feil med morkake, gener, osv osv som avgjer det :)

Det kan rett og slett vært at de har blanda, men noen andre, som de sier.

Og str behøver ikke ha noen sammenheng med hva du gjør under graviditeten. Husk at mye ligger i den genetiske statistikken, Det er sant at mor har noen % ( tror det er snakk om kanskje 15-20 %, ) med miljø forandringer å si,( da snakker jeg ikke om overdrevet russhold, men mødre som er friske) men mye er rett og slett utenfor din egen kontroll.

Miljøpåvirkningene på genetisk nivå har mer effekt etter fødselen!

Back
Topp