Nå er jeg oppriktig redd....:(

mamma09og10

Elsker forumet
Lillegutt i huset her har hatt feber i en og en halv dag nå, og i dag er han full av utslett...Skikkelig rød i kinnene..Og nå er jeg kjemperedd for at det kan være den 5.barnesykdommen!! Jeg har ikke hatt den som barn selv, og er det den er jo sjansen stor for at jeg og baby blir smittet....Og med så stor fare for skade på fosteret vet jeg ikke om jeg tørr å gjennomføre svangerskapet heller.....:(

Oisann! Jeg ville nok tatt en tur til legen, for evt å bekrefteat det er den sykdommen, og sjekke om du faktisk er smittet. Han/hun vil sikkert da henvise deg til ul for å sjekke bebisen i magen.. Lykke til, *klemmepå*

Er den sykdommen farlig for barnet? Ville fått meg en legetime så fort som mulig for å fått bekreftet hva det er. Det kan jo være noe så uskyldig som feber utslett?

Krysser fingre for at det ikke er det verste, og håper han snart blir frisk:) Klem til deg*

Jeg skal ringe legen nå halv 9 når de åpner!!! Etter det jeg har lest er det mye som ligner på den 5.barnesykdom:( Og jeg har selv hatt sår hals og hoste den siste uken...Håper de tar det på alvor så jeg kan få noen svar!!!

time klokken 11 :) Ja,det kan føre til alvorlig fosterskade,fosterdød og spontanabort...
I følge min mor har jeg ikke hatt sykdommen som barn,derfor ekstra engstelig...

Huff da :( Håper inderlig det ikke er det!!

Håper alt ordner seg for deg, masse lykke til

Håper det går bra med dere!!

Venter spent på oppdatering...

Opplevde det samme selv for to uker side. Hadde en gutt som først hadde feber så fikk han utslett. Jeg var utrolig nervøs. Men legevakten ville ikke ta meg inn.(det var fredagskveld). De sa jeg fikk kontakte fastlege på mandagen om det fortsatt var noe da. Men at om det var 5 barnesykdom så skjedde smitten før utslettet kom så det var ikke noe å gjør uansett. På mandag når vi skulle til legen var alle prikkene borte. Men i barnehagen til gutten min hadde mange andre barn også hatt dette utbryddet. Alle hadde fått høre forskjellige ting. Fra 5 barnesykdom, vannkopper munn, arm og fot syke. Osv. Nå har vi fått bekreftet at det bar munn, arm og fotsyke. Men jeg var hos legen min og tok en blodprøve for å sjekke om jeg har hatt den sykdommen i voksen alder, du trenger ikke få noen symptomer når du er voksen.. Og nå venter jeg på svar. Jeg tok en slik når jeg gikk med gutten også, (jobber i barnehage der det gikk 5barnesykdom da også). Men jeg ville kanskje spurt om de kunne tatt en blodprøve av gutten din. Så du fikk det bekreftet.

Da har vi vært hos legen, men hun kunne ikke si sikkert om det var 5.barnesykdommen guttungen har,selv om det lignet veldig. Hun mente det var mange andre virusinfeksjoner som kunne gi utslett. Det ble tatt blodprøve av meg, og skal tilbake for å ta nå om 2 uker...Dette kommer til å bli noen laaange uker!! Så fikk jeg beskjed om at det ikke er vist at barn blir født med alvorlige skader av en slik infeksjon, men at det er en økt fare for at fosteret kan dø i magen- når som helst i svangerskapet....
Skal jo ikke tro det verste, men er fortsatt like redd....

Back
Topp