• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Nå er jeg litt redd...

Hysj...

Glad i forumet
Jeg har behov for hysj-brukeren litt nå. Så det er vel noen som kjenner meg igjen, det får så være. Here goes. 

I går la jeg meg ut i diverse diskusjoner på facebook, ang. denne lovendringen som gir religionsfrihet her i landet. Noen av de jeg endte opp med å diskutere med, har et slikt menneskesyn som skremmer meg. I "beste fall" er de NDL, selv om jeg godt kan tro de er KKK. Og de tror på sitt eget absurde menneskesyn. 

Nå er jeg livredd faktisk. Redd for min familie, mine barn. Disse menneskene deler syn med ABB. Hva om de får samme tanke? Møter opp i barnehagen til barna mine med hagle eller noe? Eller har de det mest i kjeften tror dere? Jeg fikk ingen trusler eller noe sånt altså, det bare slo meg at disse menneskene er gale og jeg diskuterte med fullt navn og bilde. Det er også venners-venner og voila, kan de fint gjøre noe sånt, hvis de er gale nok. 

Er jeg paranoid-søk-hjelp, eller normalt paranoid? Senke skuldrene eller la meg selv føle på denne frykten? 

Det avhenger jo litt av det de skreiv, tenker jeg.
Det er jo mange "hverdagsrasister" som er veldig store i kjeften og dømmende og bedrevitende, men som antakelig aldri ville ha gjort noe annet enn å sende et stygt blikk når det kom til stykket. 

Er det veldig ille, må det vel gå ann å gjøre noe?
Vet ikke om det er latterlig å tenke at man kan kontakte politi og vise hva som er blitt skrevet, eller noe slikt?

Så lenge du har selskap av ganske mange andre etnisk norske som også legger seg ut med folk med ekstreme meninger, så er oddsen for at nettopp du skal være noe mål, ganske liten. Det er generelt veldig liten sannsynlighet for at slike diskusjoner utvikler seg til planlagte voldshandlinger, selv om den ene parten har ekstreme meninger. Hadde du vært muslim, så hadde du kanskje hatt grunn til å være redd. Kanskje finnes det noen som er gale nok til å gjennomføre noe sånt som du frykter, men det er likevel ingen vits i å gå rundt og tenke på det.

toneany skrev:
Det er jo mange "hverdagsrasister" som er veldig store i kjeften og dømmende og bedrevitende, men som antakelig aldri ville ha gjort noe annet enn å sende et stygt blikk når det kom til stykket. 

Vet ikke om det er latterlig å tenke at man kan kontakte politi og vise hva som er blitt skrevet, eller noe slikt?

De har jo ikke truet henne, så hva skal hun hos politiet å gjøre?

Som oftest har de det bare i munnen.

Når jeg var yngre ble jeg trua med at folk skulle drepe meg osv. og jeg burde ikke være alene m.m.
De var store i munnen, men gjorde aldri noe med det.

Kan kanskje ikke sammenlignes, men som sagt, de har det nok bare i kjeften

Nedsig skrev:

toneany skrev:

Det er jo derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde, fordi jeg var usikker.
Alt etter hvor stygt det var det de skreiv, så har man vel ikke lov til å si hva som helst på nett så alle kan se det, har man? Tenker i forhold til om det finnes nazist-grupper eller noe, siden TS pratet om slikt, at kanskje politiet kan ha interesse av det, hvis det ble nevnt?

Jeg vi tro at når man for første gang kommer over slike folk, så blir man skremt. Skremt over hvor blåst folk kan være.
I dagliglivet har du nok ingenting å frykte :) 

toneany skrev:

Nedsig skrev:

toneany skrev:

Det er jo derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde, fordi jeg var usikker.
Alt etter hvor stygt det var det de skreiv, så har man vel ikke lov til å si hva som helst på nett så alle kan se det, har man? Tenker i forhold til om det finnes nazist-grupper eller noe, siden TS pratet om slikt, at kanskje politiet kan ha interesse av det, hvis det ble nevnt?

Spørs hva du/dere definerer som "stygt". Det er ytringsfrihet her, det vil si at man har lov til å ytre meninger selv om de ikke sammenfaller med det som er allment akseptert som fornuftig og preget av likeverd blant mennesker. Det er ingenting som tilsier at politiet har noe med dette å gjøre, så lenge ingen har blitt truet.

Jeg tror som sagt ikke at HI har noe å frykte. Det er et langt stykke fra å ytre at man er imot islam, til å bruke vold på folk som mener noe annet.

At andre har  meninger som du er uenig i, er ikke ensbetydende med at du diskuterer med potensielle mordere. 

En bør vel tenke seg om før man diskuterer sånne tema med fullt navn og bilde. Nettvett.

Back
Topp