nå er jeg litt redd... (bekkenløsning)

Tjolahopp

Elsker forumet
for 2 dager siden var det akkurat som om noen kjørte en stor kniv opp mellom beina på meg... ramla nesten sammen av smerte, var kjempevondt...[&:]

og etter det blir bekkenet bare verre og verre... er slik at jeg gruer meg til å gå og skifte bleier på lille vilde... til å gå ned på do osv.

bekkenet har jo vært litt skranglete etter jeg ble gravid, men har ikke hatt vondt, har kunnet gått turer opp til 1/2 time om gangen før det har blitt vondt, nå kan jeg ingenting... og det er nesten 4 mnd igjen før jeg føder [&o]

var på svangerskapskontroll i dag, fikk henvisning til fysioterapaut pga "bekkenløsning med gangvansker".

hva kan jeg forvente av en fysioterapaut og behandlingene? kan det bli bedre eller er det mer for å forebygge forverring?

uff,føler med deg[:'(]

jeg går til fysioterapaut å syns de hjelper litt...skal bytte nå til en som gjør litt mer en bare tar på varme å maserer.di kan ikke gjøre noe med selve bekkenløsningen,men det er mye spenninger rundt korsryggen/bekkenet som gjør at vi føler oss verre.

trapper er det verste jeg kan gå i!går litt opp å ned men noen dager klarer jeg så vidt å løfte på snuppa,kjenner det mest vondt i skambenet[:(]

har begynt å gå små rolige turer på stranden å syns det hjelper....går barfot på sanden,har hørt det skal være godt med slik underlag.[:)]

masse god bedring til deg......selv må jeg si det ødelegger hele svangerskapet for meg,gleder meg bare til jeg er ferdig[:(]

ORIGINAL: stardust

uff,føler med deg[:'(]

jeg går til fysioterapaut å syns de hjelper litt...skal bytte nå til en som gjør litt mer en bare tar på varme å maserer.di kan ikke gjøre noe med selve bekkenløsningen,men det er mye spenninger rundt korsryggen/bekkenet som gjør at vi føler oss verre.

trapper er det verste jeg kan gå i!går litt opp å ned men noen dager klarer jeg så vidt å løfte på snuppa,kjenner det mest vondt i skambenet[:(]

har begynt å gå små rolige turer på stranden å syns det hjelper....går barfot på sanden,har hørt det skal være godt med slik underlag.[:)]

masse god bedring til deg......selv må jeg si det ødelegger hele svangerskapet for meg,gleder meg bare til jeg er ferdig[:(]

ja, dette er helt pyton... og du har jo nesten 2 mnd mer enn meg igjen [&:]

vi bor i et hus med 4 etasjer... do, kjøkken, soverom og stue - i hver sine etasjer,- så blir mye gåing i disse trappene! noe som legen også sa var det verste for bekkenet...
akkurat nå virker ikke ting så veldig lyst, er litt sjokkert over hvor fort det plutselig kom[8|]

Ja, det er ikke godt med bekkenløsning. Jeg har gått til fysio siden uke 7.  Jeg begynte med bassengtrening. Det var veldig godt. Det som er viktig er å få strekt ut musklene og senene godt. Nå som jeg er på slutten, hjelper ingen ting. Gikk også på saltrening  hvor det var uttøying for de med bekkenløsning.

oj  stakkars, må ver tøft når dere har små barn samtidig, får dere hjelp av familjen eller? skjønner at jeg har hatt det lux som var bare stor men ellers i fin form ...sender masse ..håperdetblirbedre klemmer til dere begge

ORIGINAL: Lon@

oj  stakkars, må ver tøft når dere har små barn samtidig, får dere hjelp av familjen eller? skjønner at jeg har hatt det lux som var bare stor men ellers i fin form ...sender masse ..håperdetblirbedre klemmer til dere begge

har vært på telefonen med svigermor, og mamma som bor 6 timer unna... og de begge er veldig hjelpsommme!!
foreløbig klarer jeg meg alene, men skal være hjemme hos mamma noen uker i ny og ne - mens typen er på kurs og i en periode mens han skal ha over 12timers arbeidsdager.
og svigermor sier de skal hjelpe til det de kan, og hun har undersøkt rettigheter o.l. hvis bekkenet skulle forverre seg masse nå... så jeg vet at dette kommer til å gå iallefall [:)]

hadde vært forferdelig å måtte gått hjemme alene (med lille vilde) uten hjelp... hvis det hadde blitt så ille at jeg ikke hadde klart å gått... vet ikke hva jeg skulle gjort da[8|]

er ikke så redd lenger nå når jeg vet at dette kommer til å ordne seg på et vis uansett [:)]

foresten: sildabyen - egersund?

Back
Topp