Nå er jeg lei...

Timian

Elsker forumet
av at alle skal kommentere hvor stor mage jeg har!
Forrige gang var det motsatt, da var den visst for liten. Rart at alle plutselig er eksperter på hva som er en normal graviditet! Og hvorfor er det plutselig helt greit å prate i vei om andres kropper bare fordi det er babyer inni de kroppene?
Noen andre som fyrer seg?

Ingen som har kommentert størrelse, men lar meg fortsatt irritere over de som må ta på magen.. [emoji45]

Ingen som har kommentert størrelse, men lar meg fortsatt irritere over de som må ta på magen.. [emoji45]
Det er nå også en snodig greie...
Jeg har faktisk ikke noe imot det, men det er kanskje fordi de få som har gjort det har vært folk som jeg kjenner såpass godt at det føltes greit.

Last edited:
Får mye kommentarer jeg også.
Mest fra mormor og farmor.
Farmoren min så at jeg var veldig kraftig opp til flere ganger... og mormoren min sammenlignet størrelsen på magen min med en som har termin nå.

Er sårende når folk kommenterer hvor stor og tjukk jeg er hele tiden. Får ikke meg til å føle meg bra i det hele tatt...:sorry:

Har vært kunder på jobben som sier jeg ser fin ut og har en flott mage, men det klarer familie bryte fort ned igjen desverre.

Får mye kommentarer jeg også.
Mest fra mormor og farmor.
Farmoren min så at jeg var veldig kraftig opp til flere ganger... og mormoren min sammenlignet størrelsen på magen min med en som har termin nå.

Er sårende når folk kommenterer hvor stor og tjukk jeg er hele tiden. Får ikke meg til å føle meg bra i det hele tatt...:sorry:

Har vært kunder på jobben som sier jeg ser fin ut og har en flott mage, men det klarer familie bryte fort ned igjen desverre.
Godt å få noen sånne fine kommentarer også!

Bestemødre, ass! De har nå alltid en kroppskommentar på lur, den ene eller andre veien.

Jeg har fått kommentarer fra medkorister og kolleger. "Oi, du er ganske stor", "Har du tre måneder igjen, hvordan skal dette gå?" etc. etc. Jeg er lavere enn gjennomsnittet, og magen er større enn gjennomsnittet, mye fordi ungen ligger høyt oppe. Når jeg er tålmodig forteller jeg dem det. Når jeg ikke er det sier jeg at "Ja, den er mye større enn sist, men da var jo ungen halvdau da han kom ut". Personlig synes jeg at det er fint at magen vokser, tar det som et tegn på at ungen også vokser og har det bra, men sånne kommentarer får meg til å føle meg feit og fæl.

PS, Jeg så på bildene nå, og du er jo ikke stor på noen som helst slags måte! Fiiiin gravidmage!

Jeg ser heller ikke poenget med å kommentere størrelsen på magen. Er stort sett på jobb jeg får kommentarer da, noen mener jeg har liten mage mens andre synes den har blitt stor. Synes jeg har normal mage, og det hadde vært mye bedre om folk sa at magen var fin hvis de absolutt måtte kommentere den. Jeg får noen slike kommentarer også da, og det er jo hyggelig. Men hva folk egentlig synes om størrelsen er unødvendig info :)

Jeg ser heller ikke poenget med å kommentere størrelsen på magen. Er stort sett på jobb jeg får kommentarer da, noen mener jeg har liten mage mens andre synes den har blitt stor. Synes jeg har normal mage, og det hadde vært mye bedre om folk sa at magen var fin hvis de absolutt måtte kommentere den. Jeg får noen slike kommentarer også da, og det er jo hyggelig. Men hva folk egentlig synes om størrelsen er unødvendig info :)
Ja, altså, vi går da til jevnlige kontroller og har selv ganske god oversikt over om magen er "for stor" eller "for liten"! >_<
Ene kollegaen min greide faktisk å se nøyaktig hvor ungen lå, og det var jo morsomt. Mye bedre med sånne kommentarer hvis man absolutt skal kommentere, ja! Trodde ikke det var sosielt akseptabelt å fortelle folk hvor diiiiigre de er blitt :P

Jeg har stor mage ift symfysemålet, og det vet jeg. Men jeg synes likevel det er teit at folk kommenterer. Men jeg tenker at de vet ikke helt hva de skal si, og i stedenfor å si "så fin du er" eller "så fin mage du har"(som noen gjør) så sier de sånne teit ting uten å mene noe slemt med det, så jeg prøver bare å si noe ala "hehe, ja, og verre skal det bli" og ikke ta det ille opp.

Godt å få noen sånne fine kommentarer også!

Bestemødre, ass! De har nå alltid en kroppskommentar på lur, den ene eller andre veien.

Jeg har fått kommentarer fra medkorister og kolleger. "Oi, du er ganske stor", "Har du tre måneder igjen, hvordan skal dette gå?" etc. etc. Jeg er lavere enn gjennomsnittet, og magen er større enn gjennomsnittet, mye fordi ungen ligger høyt oppe. Når jeg er tålmodig forteller jeg dem det. Når jeg ikke er det sier jeg at "Ja, den er mye større enn sist, men da var jo ungen halvdau da han kom ut". Personlig synes jeg at det er fint at magen vokser, tar det som et tegn på at ungen også vokser og har det bra, men sånne kommentarer får meg til å føle meg feit og fæl.

PS, Jeg så på bildene nå, og du er jo ikke stor på noen som helst slags måte! Fiiiin gravidmage!
Vet ikke om folk forstår at det er sårende eller ett ømt tema. Skulle vært noen som hadde sagt tilsvarende til de!

Jeg har ikke noe sammenlignings grunnlag, har ingen andre rundt meg som er gravid og har ikke vært gravid tidligere heller så er nok veldig lett for andre å henge seg opp i hvordan det går og hvordan jeg ser ut.

Tusen takk :happy: Jeg er veldig stolt av magen min! Det vokser jo er nydelig liten person inni der. Vil hun skal bli så stor som hun trenger og bilde masse til hun vil komme ut å treffe oss:Heartred

Lest hva dere andre skriver her inne også, og ser at vi svarer jo på en måte slik at de som sier stygge ting og upassende til ikke skal føle seg utilpass.
Spesielt når vi spøker og ler og sier: Og større skal det bli og er en stund igjen enda osv.

Er veldig dumt at det skal være sånn, i hvertfall når vi er i en situasjon hvor koppene våre forandrer seg så utrolig mye på en så kort stund. Folk må jo forstå at det kan være litt overveldene for mange.

Skulle egentlig bare sagt det vi mener, si: Syntest ikke magen min er for stor jeg, eller at har du ikke noe fint å si så kan du holde det for deg selv!

Vet ikke om jeg ser feit ut eller gravid jeg... har hørt flere ganger, ja du er gravid ja... (når de har eventuelt overhørt noe mellom meg og noen som vet jeg er gravid) jeg var ikke sikker på om jeg skulle gratulerer eller la var, i fare for at det ikke stemte.
Jeg mener da at jeg ser gravid ut... men men...
Og så har du pappa da... han ringer for å lure på hvordan det går etc etc.. så braser han ut, ja, hvor feit har du blitt nå da?! Hva faen! Han er flink til de kommentaren der. Er ikke første gangen jeg har hørt dem, for å si det sånn. Og han bør søren meg ikke si noe!!
Heldigvis unngått mageklapping hittil, men nå holder jeg meg mest inne og unna folk

Så trasige kommentarer flere av dere har fått. Jeg synes ikke man skal kommentere kropp og magestørrelse på andre mennesker, gravid eller ikke. Selv har jeg ikke fått stort mer kommentar enn at magen min er blitt større og vokser, og at nå vises det godt. Og noen i familient til typen som var veldig opptatt av formen på magen og at det derfor må være sånn og slik kjønn. Jeg ser jo at folk som jeg ser sjelden titter ned på magen min flere ganger før de eventuelt spør, så jeg sier det like gjerne selv.

Jeg synes vi alle skal være stolte over kroppen og magen vår. Det er en stor bragd å bære fram et nytt lite menneske til verden. Man skal klappe seg selv på skuldra og si at man er flink da synes jeg. :)

Snakket litt med jordmor om dette. Hun var helt oppgitt, og fortalte at det er mange gravide som synes akkurat denne type kommentarer er så vanskelige at de slutter å gå ut blant folk. Det er jo kjempetrasig!

Jeg er ikke helt der, altså, men må innrømme at kommentarene er vanskelige å takle de dagene jeg allerede føler meg miserabel og feit (har gått opp mer i vekt enn jeg strengt tatt burde, er vel derfor det er sårt).

synes folk er skikkelig frekke om dagen, Å så stor du har blitt, Å så bredd du har blitt over ræva. å, du begynne du vokse veldig fort her!

Er man gravid, så har vist alle lov og ta på deg, kommentere hvordan du ser ut, hvordan du skal oppdra barne ditt, og hvordan du skal takle det og vere gravid!

blir Gal i hode av dette, er mitt første barn som kommer, skulle tro eg var stokk dum noen ganger når folk skal fortelle meg alt fra hvordan man reagere til og føde til og indere rommet!

sorry! litt i overkant irriteert i dag, å hormonell:arghh::arghh:

Jeg var myyyye mer hårsår de andre to gangene jeg var gravid. Eller så er det bare det at jeg denne gangen ikke har fått noen særlige kommentarer :p Blikk får jeg, men hva de legger i det blåser jeg litt i. Jeg føler meg kjempebra og storkoser meg - og jeg er stolt av det vi har, har fått til og det kroppen min lager enda en gang <3

Første gang jeg gikk gravid fikk jeg kommentarer om at magen var så liten. Det var greit det, da jeg har slitt med mye komplekser i forhold til kropp tidligere. Det som tok kaka var da ei klarte å si "så sliten mage du har. Er du sikker på at babyen er frisk?".

Forrige gang var det flere som kommenterte at jeg var større, og det var ikke veldig gøy.

Rart hvordan, som dere sier over her også, andre plutselig kan kommentere å hytt og gevær om alt fra størrelse på rumpe, pupper, mage, hofter og kviseutbrudd og fett hår og hva det måtte være når man er gravid...

Jeg også er lei kommentarer [emoji37] Får hele tiden høre " oi så stor mage du har" "du kommer til å blir stor".. Skjønner ikke hvorfor dei må kommentere hele tiden.. Har lagt på meg en del, så synst ikke det er så veldig gøy å høre det hele tiden! Av og til sier jeg tilbake - er jo ikke akkurat so slank du heller [emoji23][emoji23]

Jeg ble fortalt en gang at jeg hadde for stor mage og at det var umulig at det kun var en baby der og ikke to. Ble så bekymret at jeg bestilte time til tul.

Eller den gang da svigermor påsto at jeg har blitt så feit at jeg må være gravid med en jente. Bare fordi hun la på seg utrolig mye nå hun var gravid med jentene sine.

Blir så irritert når alle skal blande seg som om vi ikke har nok med de hormonene i kroppen [emoji174]

Pleier å svare at de får se på seg selv, så da holder de kjeft:D Godt å kunne slenge samme tonen tilbake:p

Fått noen kommentarer jeg også. Også har jeg de kollegaene som sier de ikke har sett det før jeg nå forteller det (uke 24). Det kommer veldig an på hva jeg har på meg av klær. Noe framhever jo magen veldig.

Synd at vi føler vi må forsvare at magen vokser... vi burde jo få masse komplimenter!!

Jeg har fått en kommentar på at magen min er stor. Hjalp ikke at det kom fra en jeg nettopp hadde hilst på for første gang. Dette var i en 30 års dag, og hun sa det over bordet foran flere andre jeg møtte den kvelden for første gang. Jeg fyrte meg litt opp og sa rett ut som jeg mente at sånt sier man ikke til noen. Gravid eller ei.

Back
Topp