Nå er jeg enig med de som synes vennegruppe er noe tull!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jeg var i utganspunktet veldig positiv til og ha vennegrupper i klassen, og stemte så absolutt for på foreldremøte, men nå angrer jeg veldig!

I morgen var det vår tur, og jentungen gledet seg enormt. Hun har ryddet som bare det på lekerommet i dag, helt uoppfordret, hatt nedtelling av dager etc.

Men nå blir det ingenting, og det blir ei kjempeskuffet jente i morgen!

En svarte aldri, en sendte melding kl. halv elleve i kveld om at de ikke kunne alikevel (ikke pga. sykdom i allefall, for barnet skal på skole og sfo i morgen) og den siste fant da ut at det ikke var noe vits og at vi fikk utsette det til flere kunne. Noe jeg forsåvidt forstår, men...

Jentungen kommer til og bli SÅ lei seg når vi står opp i morgen tidlig! :(

Awww :( Får vondt i magen bare ved tanken :(
Hvem er det som arrangerer gruppene? Du bør ta en prat med den ansvarlige. Jeg tenker at dette må tas opp med de to første du nevner, den tredje hadde jo et godt poeng, med mindre du egentlg synes det hadde vært greit at bare ett barn kom.
Huff, så følt for jenta di :(

Awww :( Får vondt i magen bare ved tanken :(
Hvem er det som arrangerer gruppene? Du bør ta en prat med den ansvarlige. Jeg tenker at dette må tas opp med de to første du nevner, den tredje hadde jo et godt poeng, med mindre du egentlg synes det hadde vært greit at bare ett barn kom.
Huff, så følt for jenta di :(
Det er læreren som har satt opp gruppene, men det er kun opp til oss foreldre og følge opp.

Jeg hadde selvfølgelig syntes det var greit om bare ett barn kom, så kunne man jo bare tatt det som ett besøk, også hadde ikke barnet mitt blitt så skuffet. Jeg sa også det til foreldrene at h*n bare måtte komme alikevel hvis h*n hadde lyst, men jeg misstenker at h*n ikke hadde det, da det var veldig viktig for dette barnet tidligere i uken og få vite om den som meldte avbud i dag kom eller ikke.

Ja, dette var skikkelig kjipt! Jeg har ett veldig analyserende barn, som er veldig opptatt av hva andre tenker og mener om henne, så jeg er redd hun vil ta det skikkelig til seg og føle seg avvist, ikke god nok el. :(

Poenget med vennegrupper forsvinner jo hvis ingen kommer... Kibt... Forstår du er skuffet på din datters vegne;)

Stakkar jenta de! :( Ville tatt det opp med skolen, for det er vel de som styrer med dette? Er dårlig gjort av de andre foreldrene å ikke stille opp, og i hvertfall å gi beskjed så sent! Huff, det er grusomt når forventningene til de små blir knust på den måten...

Jeg var også positiv til vennegrupper og nå angrer jg. Har ikke tid pluss at jeg har rett og slett ikke plass til 8 barn hjemme. Vi har en liten leilighet. Trodde ikke d skulle være såååå mange barn

Jeg var også positiv til vennegrupper og nå angrer jg. Har ikke tid pluss at jeg har rett og slett ikke plass til 8 barn hjemme. Vi har en liten leilighet. Trodde ikke d skulle være såååå mange barn
Oi, det var mange! Da hadde ikke jeg vært så positiv heller nei! Her er de bare fire her da.

Ja d var snakk om 4. Da var jg positiv og det har jg plass til mn ikke 8. Vrt ikke hva jg skal gjøre ass

Da er jo hele poenget borte, får skikkelig vondt av jenta di :-(

Så leit... :( Kunne dere kanskje ha funnet på noe sammen, bare dere? Som et lite plaster på såret?

Så leit... :( Kunne dere kanskje ha funnet på noe sammen, bare dere? Som et lite plaster på såret?
Ja, jeg hadde tenkt til det. Men nå klokken halv ti i dag fikk jeg melding fra de som ikke har svart, med spørsmål om når vi skulle hente barna, så nå ser det ut som det kommer en i allefall. :p

Det er ikke enkelt og arrangere noe altså!

Ja, jeg hadde tenkt til det. Men nå klokken halv ti i dag fikk jeg melding fra de som ikke har svart, med spørsmål om når vi skulle hente barna, så nå ser det ut som det kommer en i allefall. :p

Det er ikke enkelt og arrangere noe altså!

Åh, det er så trasig med folk som vingler sånn og endrer planer hele tiden!
Men godt at det kommer noen, da! :)

det høres veldig dårlig ut! Det er ikke bra når foreldrene vingler slik eller ikke "klarer" å gi beskjeder i tide. Håper dere får en fin dag! Jeg hadde nok gitt en tilbakemelding til skole\fau for jeg synes det er viktig at de voksne skjønner at det går ut over barna. Selvfølgelig hender det at en eller annen gang går det i glemmeboken, men ikke når det er så mange tenker jeg.

Uff :( Skjønner godt det da :( Ikke noe gøy det da :(

Vi også hadde vennegrupper, 4 stk om gangen. På vår gruppe var de to jenter og to gutter. Ene jenta kunne aldri og holdt heller aldri vennegruppa si. Foreldrene hennes var imot det, så dermed fikk hu aldri være med på det, verken at de holdt det eller at hu fikk være med på andres :( Mi jente syns så synd i hu da, så her var vi bare 3 stk da. Heldigvis leker mi jente veldig godt med guttene også, men hu syns enda at det var veldig trist for den andre jenta si skyld da.

Dette var noe hele klassens foreldre var enige om da i fjor. Så dette året blir det litt på sparket hvem som gjerne kan være med. Ingen vennegrupper, bare prøve å invitere gjerne med noen de typisk ikke leker alltid med for å holde samholdet i klassen oppe.

Sønnen min har det i sin første klasse. Det var satt opp uker på forhånd, og hun som skulle ha i oktober har ikke hatt. Jeg synes også det er noe stort tull at de MÅ komme hjem til hverandre og se. Det virker som om alle MÅ være med alle og alle må leke sammen. Det funker ikke sånn. Dessuten bodde de han var i gruppe med langt vekke fra oss, eller helt på andre siden av skolekretsen.

Back
Topp