Nå er jeg engstelig :(

Niri

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Da vi bestemte oss for å prøve å bli gravide gikk jeg på blodtrykksnedsettene medisin som ikke var gunstig å gå på under graviditet. Fastlegen min visste ikke hvilke medisiner som var trygge i første trimester og sa derfor at jeg skulle gå uten medisiner. (???)

Jeg fikk synsforstyrrelser, skyhøyt blodtrykk, pannehodepine og trykk i brystet, så jeg ringte en gynekolog og fikk time på dagen. Jeg forklarte situasjonen. Hun ga meg en medisin som var trygg under første trimester. Sa hun. Men nå leste jeg i felleskatalogen at den ikke skal brukes første trimester, og jeg ringte Ullevåll sykehus som bekreftet dette.

Å, jeg er så redd for at medisinene skal ha påvirket den lille negativt :(

Har bare lyst til å gråte nå... :(

Huff! Krysser alt som er for at den lille har det bra likevel. Sender deg en klem.

oj. så rart at hun skrev ut noe som skal unngås i første trimester..... o.O

krysser fingrene mine for at det går bra likavell :)

Veldig rart at hun ga deg de pillene hvis de er farlige.. Krysser fingre for at alt er finfint :)

Husk at det er mange som blir gravide uten å vite det, og tar de medisinene de vanligvis tar og drikker og røyker og alt, og ut kommer friske unger :)

Veldig rart at hun ga deg de pillene hvis de er farlige.. Krysser fingre for at alt er finfint :)

Husk at det er mange som blir gravide uten å vite det, og tar de medisinene de vanligvis tar og drikker og røyker og alt, og ut kommer friske unger :)

Hvis det er noen trøst. så var jeg på fylla ei uke i strekk med min eldste.. jeg ante jo selvsagt ikke at jeg var gravid. men da gikk det på øl til frokost. gin til lunsj, gin til middag og øl til kvelds med litt vin til dessert. å det gikk bra med jenta. selv om jeg satt og var overbevist om at jeg nå får ett barn som kommer til å være kronisk syk pga meg og den alkoholen...

Jeg var igjennom narkose og operasjon da jeg var gravid med førstemann, visste ikke det første uka men det gikk bra. Jeg tenker også at det er best at du har det bra og blir behandlet for blodtrykket og de plagene. For det er også ting som kan gå utover fosteret, kan du ikke ringe gynekologen din og høre på nytt og si at du har funnet ut at denne ikke burde brukes under første trimester? Mange medisiner er ikke anbefalt under graviditet men noen ganger må man ta medisiner og da velger legen de som er best for både deg og barnet. Sikker på det ordner seg kjære deg

Back
Topp