nå er det

beibisiapril

Betatt av forumet
jammen ikke lenge før de små/store begynner på skolen!!! wææææh... ett halvt år igjen som størst i bhg, før de går til å bli minst på skolen..
Skummelt for både foreldre å barn.. de blir lissom så store da atte,og man har jo ikke lenger så stort innblikk i hva de driver med om dagene lenger... Her blir det en stor overgang at han skal på skolen HVER DAG,da han bare er i bhg 3 dager i uka... :)

SPENNENDE!!!!! og trur han er ganske klar for skolen..

Hvordan er deet med deres små håpefulle da???
 
Storebror gleder seg kjempemasse til skolen. De har litt tilvenning i år da. Det er 13 av 14 barn på gruppa hans som skal på samme skole og de har et godt sammarbeid her. Han har vært på besøk flere ganger og vi har hatt et foreldremøte, og nå fremover mot våren blir det enda mer.
Ellers gjør de jo mer stas på de største barna det siste året. Som en litt lengre tur på dagtid og overnatting i barnehagen og slike ting. Og den overnattinga har han gledet seg til i flere mnd allerede så jeg strever litt med at det fortsatt er en god stund igjen.

Den største overgangen for oss blir at i dag går guttene i samme barnehage og samme avdeling og det er så enkelt med hente/ bringesituasjonen, men fra høsten så har jeg to steder vi må være før 1630 og vi jobber til 16 (og jeg noen ganger 17) så det blir litt stress selv om det ikke er verdens største avstander.
 
er litt slikk usiker på om han gleder seg eller ikke. Han prater ikke så mye om det, men tror det er litt med at han ikke helt forstår hva det å gå på skolen er for noe(han slitter en del med språkforståelse så han har egen asistent og spesped i barnehagen)
Så han er ikke med på alle førskoleklubbene siden han ikke har helt nytte av alt som blir gjort der, han faller av lasset på en måtte.
Det som er avtalen slik sett nå er at han nå ska over til en annen barnehage for å møtte de andre ungene som ska gå på skole med ham(han går i barnehage i annen kommune) Så ska han på noen skolebesøk for å bli kjent.
De ska ha overnatingr i barnehagen og ebsøke vitensentere et par ganger nå på vårparten det vet jeg han gleder seg til

Så her blir det spennene å se hvordan gutten vil ta alt når det kommer til stykket. Egentlig var det bestemt for 2 klasser med 16 elever men nå er det muligens det blir 3 klasser i stedde pga gutten våres og et barn til som har behov for mindre klasser og tilretteleging av skoledagen
Så her må han også kjøre buss til barnehagen så det gruer vel mor og far seg mest til
 
Synest det er spennende å skulle bli "skolegutt", men samtidig nyter han å være eldst i barnehagen [;)]
Blir nok blanda følelser tipper jeg, og litt gru-gleding er vel helt normalt [;)] [:)]
 
Back
Topp