Nå er det ikke lenge igjen!

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hvordan går det med dere? Jordmor sa ifra om at den tunge tiden begynner nå, og det kjenner jeg godt. 12 kilo ekstra å bære på, vondt i halebein og i ryggen, halsbrann fra h****te og vil helst bare sove hele tiden. Men samtidig er det masse liv i magen, og mye som skjer, så det er jo spennende! :)

Er disse siste ukene tunge for dere?
 
Merker jeg er veldig sliten nå, ryggen er ganske vond og er stort sett alene med lillemann på 22 mnd som går hjemme med meg..
Men samtidig føler jeg det går ganske greit, har ikke så stor mage så til tider glemmer jeg at jeg faktisk er gravid :p føler egentlig tiden har gått ganske fort, nå er vi jo snart i Februar allerede :D
 
Jeg er rett og slett dritlei, og hver gang jeg kommer inn i en ny uke er jeg overlykkelig. Alt er egentlig bare blitt jævlig på slutten, masse vonde kynnere, en baby som mest sannsynlig kommer for tidlig noe jeg sikkert burde vært glad for fordi jeg er så lei, men det beste hadde vært om hun holder seg inne så lenge som mulig. Bekkenløsning, sover nesten ikke, på do hver halvtime.

Men jeg gleder meg VELDIG til å få barnet mitt, absolutt alt er klart til hun kommer - så nå er det bare å vente i spenning på at noe skal skje !
 
Jeg synes det er KJEMPE tungt. Magen er i veien hele tiden, alt gjør vondt og dagene kan ikke gå særlig tregere. Allikevel så bør jeg være glad for det, da jeg er student og må lese så mye jeg kan før baby kommer,.. Men det er jo kjedelig, så jeg har ikke begynt enda.! :confused:

Har forresten bestilt modningsakupunktur, skal 12 mars, da er jeg i uke 39, håper det kan få fart på sakene og det er jo bare 6 uker til. Så liker å tenke litt på det. Har dere tenkt å gjøre noe slikt?
 
Begynner og kjenne det er tungt, men allikevel koser jeg med magen og alle forberedelsene :) men er selvfølgelig glad for hver uke som har gått :) gleder meg masse til den lille kommer <3
 
Nå begynner det og bli utrolig tungt ja. Vondt i rygg og bekken, søvnløse netter og null energi. Mye klaging på meg nå
føler jeg. Men alle plager er så absolutt verdt det... Nå er det siste innspurt :angel9 Før vi har bebisene i armene våre
..
Dagene går kjempe treigt, og kunne ønske jeg var i uke 38 og ikke i uke 32/33. Men fin min del har jeg endel
forberedelser igjen, som jeg kan pusle med framover :blob6
 
Jeg har heldigvis ikke så mange kg å dra på. Men syns det er tungt fordi energien er på bunn. Sover dårlig og har hodepine. Er ikke lei av svangerskapet, men av plagene
 
Nå begynner det for alvor å bli tungt! Har ikke så mange ekstra kg på kroppen, men magen er langt større denne gangen enn den var sist, og den er tung, som oftest meget hard og mye i veien :p Å løfte treåringen inn og ut av bilen og fram/tilbake til barnehagedøra er et slit når det skal balanseres med en overfylt sekk, en unge som verken vil gå selv eller bæres og som regel noe ekstra tøy hengende over armen. Jeg må være et morsomt syn, hehe.
Har masse med nedpress og det fryktelig slitsomt. Vanskelig å sovne på kvelden, og våkner meget lett av både blæren som må tømmes og alle mulige lyder. 3 åringen kom i slutten av uke 36 - hvis nummer to også gjør det - så er det bare tre uker igjen! Så jeg kjenner at jeg stresser veldig for å ha alt på plass av utstyr denne gangen. Sist gang ble jeg tatt veldig på sengen, for jeg skulle jo bruke permisjonen til det - og det rakk jeg jo ikke!
 
Begynner heldigvis å nærme seg nå:) For min del er det 33dg til termin og håper sååååååå inderlig at jeg ikke må gå over.. Jeg er veldig tung nå og sliter med det samme som dere andre, rygg, lite søvn, halsbrann osv;) I tillegg er jeg så veldig tungpustet!! Det er nesten det mest plagsomme synes jeg. Er hverken godt å sitte, ligge eller stå innimellom:) Så håper han legger seg litt ned snart. Jeg er sykemeldt og Tiden går sakte ja, men prøver å ha ett par lunsjavtaler i uken og ellers finne på litt hyggelige ting sammens med kona, sånn som kino, middag ute, teater osv.
 
Begynner heldigvis å nærme seg nå:) For min del er det 33dg til termin og håper sååååååå inderlig at jeg ikke må gå over.. Jeg er veldig tung nå og sliter med det samme som dere andre, rygg, lite søvn, halsbrann osv;) I tillegg er jeg så veldig tungpustet!! Det er nesten det mest plagsomme synes jeg. Er hverken godt å sitte, ligge eller stå innimellom:) Så håper han legger seg litt ned snart. Jeg er sykemeldt og Tiden går sakte ja, men prøver å ha ett par lunsjavtaler i uken og ellers finne på litt hyggelige ting sammens med kona, sånn som kino, middag ute, teater osv.

Fordelen med å ha god tid må jo være at du får massevis av tid til å forberede deg, både mentalt og praktisk! :) Jeg er altfor travel, og selv om det er tungt nå, så er jeg liksom ikke klar for å få en baby, hverken praktisk eller mentalt. Jeg skulle gjerne hatt mer tid til å kjenne på både plager og gleder. Men det er nok fordeler og bakdeler med alt! :)
 
Ja, sånt sett er det en fordel med god tid:) Er faktisk helt klart praktisk og når det gjelder det mentale så blir jeg nok ikke klar før det hele skjer. Men håper du Romle snart får litt tid da!!
 
Jeg er 36 uker i dag, jippi :love017 Og koser meg med magen, men er også veeeeldig klar for at lillegutten skal komme nå. Er plaget med ryggen, bekkenet og vonde kynnere. Får heller ikke sove om natta, det er jo nesten umulig å snu seg uten å føle seg som en hval...hehe :laughing002 Og så den fantastiske halsbrannen ja, herlig!!
 
Denne uken har vært ganske tung, merker at magen har vokst mye i det siste. Halsbrann og lite søvn gir lite energi utover dagen. Ryggen har begynt å si ifra om jeg er i for mye fysisk aktivitet. Men det er fantastisk med masse deilig aktivitet fra lillemann i magen :love017
 
Er det bare jeg som sliter med at det gjør veldig vondt når babyen rører på seg?
Jeg har sure oppstøt og rastløse ben, men det som er værst er aktivitet fra gullet :(
Han har ligget med hodet ned siden uke 22, og i uke 32 fikk jordmoren nesten sjokk over hvor langt ned han lå. Og hun trodde ikke han kom til å snu seg noe før fødsel, han er liksom klar!! :)

Det kjennes ut som han er på tur ut når han beveger seg, og at jeg skal sprekke alle veier. Det svir og river/røsker, bah!
Skulle ønske jeg også kunne nyte aktivteten fra mitt lille gull. Eller jeg er jo evig takknemmelig for at jeg kjenner liv fra han, selv om det er vondt! ;)
 
Er det bare jeg som sliter med at det gjør veldig vondt når babyen rører på seg?
Jeg har sure oppstøt og rastløse ben, men det som er værst er aktivitet fra gullet :(
Han har ligget med hodet ned siden uke 22, og i uke 32 fikk jordmoren nesten sjokk over hvor langt ned han lå. Og hun trodde ikke han kom til å snu seg noe før fødsel, han er liksom klar!! :)

Det kjennes ut som han er på tur ut når han beveger seg, og at jeg skal sprekke alle veier. Det svir og river/røsker, bah!
Skulle ønske jeg også kunne nyte aktivteten fra mitt lille gull. Eller jeg er jo evig takknemmelig for at jeg kjenner liv fra han, selv om det er vondt! ;)

Neida. Har det på samme måte. Er nok fordi at de begynner å bli ganske så store, på en veldig liten plass. Har mest lyst til å få ut hele ungen nå, føler jeg har vært gravid lenge nok
 
Neida. Har det på samme måte. Er nok fordi at de begynner å bli ganske så store, på en veldig liten plass. Har mest lyst til å få ut hele ungen nå, føler jeg har vært gravid lenge nok

Ja det er vell der det ligger!
Hehe, ja det hadde vært greit hvis vi bare kunne ta dem ut :p
 
Jeg priser med lykkelig for at jeg har en "enkel/god" graviditet! Sliter stort sett bare med at det blir alt for lite søvn :)
 
Er det bare jeg som sliter med at det gjør veldig vondt når babyen rører på seg?
Jeg har sure oppstøt og rastløse ben, men det som er værst er aktivitet fra gullet :(
Han har ligget med hodet ned siden uke 22, og i uke 32 fikk jordmoren nesten sjokk over hvor langt ned han lå. Og hun trodde ikke han kom til å snu seg noe før fødsel, han er liksom klar!! :)

Det kjennes ut som han er på tur ut når han beveger seg, og at jeg skal sprekke alle veier. Det svir og river/røsker, bah!
Skulle ønske jeg også kunne nyte aktivteten fra mitt lille gull. Eller jeg er jo evig takknemmelig for at jeg kjenner liv fra han, selv om det er vondt! ;)

Shit, betyr det at det er sånn det blir mot slutten? Jeg koser meg forsatt med bevegelsene, det er bare ubehagelig når minien presser på blæra eller akkurat under ribbeina. Men det kan da ikke være lenge igjen for deg, da! :)
 
Shit, betyr det at det er sånn det blir mot slutten? Jeg koser meg forsatt med bevegelsene, det er bare ubehagelig når minien presser på blæra eller akkurat under ribbeina. Men det kan da ikke være lenge igjen for deg, da! :)

Hehe, jeg vet ikke om det er slik for alle :)
Men jeg hadde det litt slik sist, men langt ifra på dette viset!
Så jeg håper jo det er et tegn på at jeg er ferdig snart ;) 35 dager til termin, så snart er det jo uansett!!
Men hadde han meldt sin ankomst iløpet av 2-3 uker hadde jeg blitt glad :D
 
Back
Topp