Nå eller vente til april-mai neste år ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Får ikke helt bestemt meg jeg, noen tips ?
Prøve å bli gravid nå eller vente, hvor mye har et halvt år å si ?
Jeg har to jenter med 16 mnd mellom og det har gått veldig bra på alke måter :) hadde tenkt å prøve igjen neste år slik at det ble ca 2 år mellom , men nå tenker jeg kanskje kjøre på med en til nå, da er jeg helt ferdig med barn. Hva tror dere ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Det er sant :)
Men tror i grunn ikke det blir no mer hektisk med et halvt år fra eller til ;) er jo så forskjellig fra unge til unge, men skjer vel ikke så alt for mye mellom 1,5 og 2 år, annet enn at en 2 åring kanskje kan litt mer. Er så lenge siden jeg har hatt 1 og 2 åring i hus så husker ikke helt hvor stor utviklinga er ;) det er jo ganskje hektisk til tider nå, men ikke sånn at jeg tror det ville blitt så veldig mye verre ;)


Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Er gjerne vanskelig å avgjøre. Men du får tenke. Orker jeg å gå gravid (få plager) nå med en lbaby hjemme eller vil du vente litt ? Her blir det nok 17. Barn tror ikke noe tidligere er aktuelt her i huset.
Ja, mp bare det ;) men tenker ogsp at forskjellen vil ikke bli så stor om jeg går gravid nå eller om et halvt år ;)
Vet ikke jeg, får tenke på det :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Ja, mp bare det ;) men tenker ogsp at forskjellen vil ikke bli så stor om jeg går gravid nå eller om et halvt år ;)
Vet ikke jeg, får tenke på det :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Du får gjøre det :) er ikke stor forskjell for den lille men tiden flyr. Vente et halvår så får du litt mer tid være med de du alt har før det blir mer travelt :)
 
Vi skulle egentlig vente men nå sitter jeg her 15 uker på vei :p
 
En ting å tenke på er jo dette med å la kroppen restituere seg skikkelig mellom graviditetene, både musklene men også å bygge opp lagrene av alle mulige næringsstoffer som graviditet og amming tærer på. Både med tanke på din helse og at den nye babyen får en best mulig start. Og også den babyen du har allerede, særlig om du fortsatt ammer.
Leste noe om det for ei god stund siden, hvor lang tid kroppen trenger, men husker dessverte ikke hvilken kilde eller hvor lang tid de skrev om. Kan sikkert googles da!
 
En ting å tenke på er jo dette med å la kroppen restituere seg skikkelig mellom graviditetene, både musklene men også å bygge opp lagrene av alle mulige næringsstoffer som graviditet og amming tærer på. Både med tanke på din helse og at den nye babyen får en best mulig start. Og også den babyen du har allerede, særlig om du fortsatt ammer.
Leste noe om det for ei god stund siden, hvor lang tid kroppen trenger, men husker dessverte ikke hvilken kilde eller hvor lang tid de skrev om. Kan sikkert googles da!
Stemmer det, de sier det bør gå 2 år. Men jeg har fått to tette før så for meg eller barna var ikke det no stress ;) får se, tenker at jeg venter til nyåret, da er minsten 1 år i februar ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
18 måneder mellom graviditetene (altså fra fødsel til neste befruktning) er det som er anbefalt, men hvis man har en kropp som takler graviditeter godt tenker jeg at det ikke er så farlig...
 
18 måneder mellom graviditetene (altså fra fødsel til neste befruktning) er det som er anbefalt, men hvis man har en kropp som takler graviditeter godt tenker jeg at det ikke er så farlig...
Samme tenker jeg :)
Er 16 mnd mellom mine to :)
Og jeg har aldri hatt bien problemer ved graviditeter :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp