Nå drar jeg til EU

babyT

Forumet er livet
Som de sier her i Lakselv. Skal en tur over til Karigasniemi i Finland og handle inn kjøtt til jubilsumsmiddagen vi skal ha med koret neste helg. Ca 90 min kjøring hver vei, så er ikke så veldig langt da. Kanskje jeg stopper innom i Karasjok en tur også. CoopMega der er en spennende butikk [:)]

Som dere skjønner er magen og ryggen veldig mye bedre idag. Litt murring bare, og det gjør jo ikke noe.

God tur over grensen. [:D]

God å høre at du er i bedre form idag. [:)]

God tur da=)) *tjihi*
gøyt når det er så kort tur...vi bruker å kjøre til Sverige på HARRYTUR å kjøpe drikke vi...men det er kansje bare 1 gang i året da...men da har vi drikke for 1 år oxo...hehe, iallfall nå når vi prøver...drikker ikke i prøvetiden vøtt..hehe[;)]

Det var flott å høre at du er mye bedre idag, kos deg over landegrensen du, jeg er nok bare vandt til Harryturer her i sør jeg når det gjelder shoppig - da snakker jeg mat- Svinesund, Strømstad og Nordbyen. Er jooppvokst 30 min fra grensa før jeg flytte til Vestfold.

Turen tok nå sin tid den... Ei venninne ringte rett før jeg dro, og da hun hørte jeg skulle til EU så fikk jeg med meg handleliste og penger fra henne også. Jeg skulle handle 8 kilo oksekjøtt til a lage surstek til jubileumsfesten, men da jeg kom hadde de bare 5 kilo kjøtt [&:] Fikk litt panikk da kan man si. Er jo ganske kjipt å invitere til såpass stor fest (30 påmeldte) og så har man ikke nok kjøtt å servere. Så på vei hjem kjørte jeg innom Mega i Karasjok, der hadde de kun reinkjøtt [8D] tilbake i Lakselv var jeg innom venninna mi med kjøttet hennes og hun lokka med en tur i solarium, så det kunne jeg jo ikke si nei til. Så var jeg innom på Rema hvor de kun hadde indrefilet til nesten 300 kr kiloet -> uaktuelt! Bunnpris hadde selvfølgelig fått nye åpningstider, så der var det stengt da jeg kom. Ica hadde heller ikke kjøtt (hvertfall ikke det jeg skulle ha). Til slutt fant jeg ei stek på 3.3 kilo på Mega. Kosta nesten 600 kr, men måtte jo ha den. Nå ligger kjøttet og marinerer i surmelk, så de blir nok saftige og gode neste helg [:D] Var hjemme ca halv ti, og da måtte jeg jo stryke bunadsskjorta og vaske ut av kjøleskapet. Mannen hadde glemt å skru korken på saftflaska [:'(][:@]

Da jeg endelig kunne sette meg ned med et stykke pizza, ringte selvfølgelig mannen for å bli henta. Skjønner ham jo. Det er skikkelig surt ute nå. Våt sne som laver ned [:'(] Så her gleder vi oss til 17. mai! Kan man bruke selskinnsstøvletter eller støvler til bunad, tro [8|]

Back
Topp