Nå blir jeg sinna !!!!

*meggi*

Glad i forumet
Rabler snart for meg, har jo hatt så mye problemer med legen min i det siste at jeg bestemte meg for å bytte lege til en som er rett her som jeg bor...
Men har det vært noen hjelp da ? neeeeeeeei, har jo ikke kommet igjennom på tlf en eneste gang, og jeg har prøvd å ringe nå i en UKE og maaange ganger pr dag.. ÆÆæææ
sjefen min merker at jeg ikke har det bra på jobben, derfor kutter hun ut alle ekstra vaktene mine..ÅÅÅ enda verre er det, åssn skal jeg da få nok lønning til huslånet, bilånet, regningene mine og alt det der pisset da ???
Så jeg skulle liksom få snakket med en lege da som så og merker og fant ut at jeg ikke er frisk som en fisk, og få meg sykemeldt... men neeeei ingen der tar tlf, så da spiller det ingen rolle om jeg får sykemelding eller ikke, for hun jævla sjefen min tar vekk vaktene mine.. ÆÆÆÆÆÆÆ

Skikkelig syte innlegg dette, men åssn skal jeg klare meg nå da ? *sukk*[:(]

Det skal ikke være enkelt! Hva med å bare møte opp på legekontoret og si at du har forsøkt å ringe hundre ganger, be om å få en akuttime, fordi du ikke klarer å jobbe..
Men ekstravaktene får du vel ikke sykepenger for uansett tror jeg....

Ja tenkte å ta en tur opp dit nå [:'(]
Heldigvis får man sykepenger for ekstravakter også, så lenge de har vært oppført på vaktlisten i en ukes tid og så.. jeg er egentlig bare deltid jeg vettu, som går etter vaktplan, og hvis jeg er  ført opp på , la oss si, 20 vakter på en måned, og jeg blir sykemeldt i løpet av andre uken, får jeg automatisk penger for de andre dagene jeg var oppført på.. heldigvis..
Derfor er det sååå plagsomt at sjefen begynner å ta vekk flere og flere av disse vaktene, så hun slipper å betale hvis jeg blir sykemeldt.. *jeje* 

Penger er ikke alltid det viktigste, er helsen jeg skal tenke på, men får jo dårlig helse av å ikke ha penger heller.. tihi

Sjefen din slipper å betale noe som helst når du blir sykmeldt på grunn av graviditet. Hun kan søke om å få fritak for arbeidsgiverperioden til og med. Det har jobben min fått for meg. [:)]
Søke til NAV, så slipper hun det. Så lenge det er svangerskapsrelatert.
Så det er ingen god grunn til å ta fra deg vakter..

Snakk med henne, få henne til å sette deg opp så mye du trenger for å klare deg og blir du sykmeldt, så får hun pengene sine igjen, når hun fyller ut skjemaet og sender til NAV..

Vet ikke om du skjønte den der, men jeg vet i hvert fall at arbeidsgiver kan få fritak bare de søker om det. Og når min jobb får (som har 1000 ansatte) så regner jeg med at et mindre firma får og..

Hvis du har hatt disse vaktene på lista di mer enn 14 dager har du krav på betalt for dem uansett! Ellers synes jeg det er dårlig av sjefen din å ikke vøre mer smidig enn dette...

Ville rett og slett kontaktet legen ved oppmøte, dernest tatt kontakt med fagforening ved din arbeidsplass jeg altså. Du har ganske mange rettigheter som gravid!

Fagforeningene er ikke så interessert i å hjelpe hvis man ikke er medlem...
Men det er definitivt verdt forsøket. Man har en del rettigheter som du sier, guttemamma, men man kan jo ikke kreve ekstravaktene heller, hvis sjefen setter opp noen andre.....?

De er ikke ofte til mye hjelp nei.. Har en venninne som dro på legevakten med en knekt tå, hun jobber i butikk, skulle jobbe hele helgen (fredag og lørdag) men fikk ikke sykmelding, fordi dette var torsdag ettermiddag og fastlegen hadde åpent fredagen...

Legevakten sykmelder ikke hvis du har mulighet til å få kontakt med fastlegen. Om du går til legevakten nå, så får du bare beskjed om å ta kontakt med fastlegen. Om du går til legevakten på fredag, får du sykmelding ut helgen, og beskjed om å ta kontakt med fastlegen på mandagen..

legevakter er mongo.. Hehe..

sjønne godt at du blir sint! men sjefen din skal har egentli ikkje låv å fjerne vakte du allerede e satt opp på.. vest æ har fådd ei bekrefta vakt fra jobb, så har ikkje sjefen min lov å bare fjerne den bare førr at formen e dåli liksom.. men sjefen KAN gje dæ mindre vakte enn d du har fådd fra før. d gjor min sjef..han sa at sia æ har prolaps i ryggen å hadde en dåli periode, så torte han ikkje å sette mæ opp på vakte sånn 2-3 uke fremover pga at æ KANSJE kunne bli sykemeldt.... det e no like teit spør du mæ...

han søkte om fritak i arbeidsgiverperioden å fikk d. legen måtte skrive et skriv faktisk, å legen min blei skikkeli sur.. han mente at sjefen min egentli ikkje har nokka m mitt privatliv, men sia han no vet om prolapsn, så mente legen at sjefen heller kunne ta hensyn! at når æ va dåliere i ryggen, så kunne æ få litt lettere arbeidsoppgava...(nokka sjefen min mente ikje gikk an pga at da ville d gå utover de andre å bla bla bla....)

kor bra da!! æ måtte fylle ut et eller ainna t trygdekontore som dem på jobb åsså ska fylle ut..
d e vel sånn der at dem får dekt sykepenga fra dag 1 når æ bir sykemeldt[:D]

så lenge du har vært oppført på vaktene i 2uker har du krav på pengene ved sykemelding iallefall

Fikk ENDELIG tak i den nye legen min, snakket med damen i tlf og hun sa at, i denne perioden hvor jeg venter på å bli registrert og bla bla bla, kunne jeg fremdeles gå til gamle fastlegen min....

Hmmm sa jeg, det er jo derfor jeg bytta lege til dere, fordi jeg ikke vil gå til henne og osv.

Ååå sier damen i tlf, etter jeg forklarte henne om min graviditet og jobb tilstand og annet greier, fikk jeg en time i dag kl 14.30 [:D]

yeeey, da snakker vi....

så får se etter i dag om denne legen har noe vetig å si til meg og kansje hjelpe meg videre på veien [:D]

!!!!

Back
Topp