Nå ble jeg usikker...

marne_katt

Glad i forumet
Nå er jeg rett og slett ikke helt sikker på om jeg tissa på meg eller om vannet gikk :p Ikke tissetrengt, men kjente d kom en del væske i bindet som jeg (heldigvis) hadde på meg. Gikk på do og d kom en del til. Så nå sitter jeg bare helt rolig og kjenner etter om d kan ha starta! Kjenner jeg meg selv rett er d helt sikkert falsk alarm, og at jeg faktisk bare tissa på meg, enn hvor flaut d er :p

Oj! Spennende.. Skal ikke fostervann ha en litt søtlig lukt? Du kan jo evt lukte på det :) Det skal også være en eller annen test hvor du legger deg ned på gulvet og ser om det fortsetter å renne for da skal hodet og baby flyte litt opp og ikke blokkere for fostervannet. Tror det var hvis hodet ikke var festet vel og merke..

Når mitt vann gikk med første så sa det poff og flere liter rant ut-så da var det ikke tvil om hva som skjedde☺️ Ring føden om du er usikker, ta vare på bindet om du skal på kontroll-de sjekker nemlig dette. Masse lykke til!

Oj! Spennende.. Skal ikke fostervann ha en litt søtlig lukt? Du kan jo evt lukte på det :) Det skal også være en eller annen test hvor du legger deg ned på gulvet og ser om det fortsetter å renne for da skal hodet og baby flyte litt opp og ikke blokkere for fostervannet. Tror det var hvis hodet ikke var festet vel og merke..

Var på kontroll hos jm i går, og hodet var ikke festet. Kjennes bare ut som jeg må tisse når jeg legger meg på ryggen. Kommer ikke noe da, så d jeg har helt sikkert tissa på meg :p Kasta bindet og tenkte ikke på å lukte..

Nå skal jeg være forsiktig med å være veldig skråsikker, men mener jeg lærte i forrige svangerskap at om vannet gikk og man ikke vet med sikkerhet at hodet er festet så skal man ringe føden? Men mulig det er utdatert info siden 2012?

Uansett; masse masse lykke til hvis du er i gang! Spennende :-)

Når mitt vann gikk med første så sa det poff og flere liter rant ut-så da var det ikke tvil om hva som skjedde☺️ Ring føden om du er usikker, ta vare på bindet om du skal på kontroll-de sjekker nemlig dette. Masse lykke til!

Sånn var det med nr to her :p

Men i noen tilfeller så bare sildrer det fint ut om hodet legger seg i veien, og demmer litt :)

Var på kontroll hos jm i går, og hodet var ikke festet. Kjennes bare ut som jeg må tisse når jeg legger meg på ryggen. Kommer ikke noe da, så d jeg har helt sikkert tissa på meg :p Kasta bindet og tenkte ikke på å lukte..

Hehe! Skjer hver eneste gang jeg nyser. Mannen bare sitter å humrer hver gang han hører et nys etterfulgt av meg som springer inn på badet.. :D

Håper du har tatt på nytt bind, og om det renner ut mere så lukter du på det. Bedre med en sjekk formye enn en forlite :)
Så renner det mer ta en tlf til føden ;)
Hold oss oppdatert :D

Nå skal jeg være forsiktig med å være veldig skråsikker, men mener jeg lærte i forrige svangerskap at om vannet gikk og man ikke vet med sikkerhet at hodet er festet så skal man ringe føden? Men mulig det er utdatert info siden 2012?

Uansett; masse masse lykke til hvis du er i gang! Spennende :-)

Ja du sier jo noe der. Skal prøve å finne noen artikler som d går Ann å stole på og lese litt om d, med mindre d plutselig setter i gang jeg da :) Takk for tips!

Fødde i 2014 og då starta fødsel med at vannet gjekk. Det var usikkert om hode hadde festet seg, så når me ringte føden ba de meg legge meg ned. Og i bilen på veg inn skulle eg sitte-ligge. Når eg kom inn sjekka dei og fant ut at han hadde festet seg, så då kunne eg gå rundt. Tok 11 timer frå vannet gjekk til riene begynte. Fødselen vert satt igang om det går over 18 timer...

Back
Topp