Nå begynner nervene!

Froya88

Forumet er livet
Etter mye purring på RH,ringte nettopp gynekologen til meg nå.. 10. april skal vi inn og ta morkakeprøve!
Kjenner jeg begynner å grue meg nå! Nå begynner det liksom å gå opp for meg hvor mye vi skal gjennom og hvor mye prøvelser vi blir satt på fremover... Venting,venting og atter venting... [&:]

"Er barnet friskt eller ikke? Blir det noe av dette barnet eller ikke?"
Ja,det er masse spørsmål som raser gjennom topplokket nå...
Føler jeg har den lille i magen "på lån inntil videre"... [&o]

Har en veldig dårlig magefølelse,men håper...

Klem, T!

(Takk for at du tok deg tid til å lese..)

Hei Trine [:)]
Skjønner veldig godt at du er beskymret, men det er veldig dumt å være det. Du er gravid nå og du må bare NYTE det... Ikke bra med negative tanker, for da blir det så utrolig tungt å leve som gravid. Det er jo mye mye mye som kanskje når man er gravid, mye som kanskje ikke er bra. Men skal alle tenke på det dumme som kan skje så blir man gal av det og man får det forferdelig med seg selv. Jeg mener ikke å virke streng mot deg, men jeg vil bare fortelle deg at det er aller best å tenke positivt og håpe på det beste... som offtest så går det super bra [:D]  Du kommer nok mest sannsynlig til å høre at du har et friskt barn og at alt er bra.

Lykke til så utrolig mye [:)]

For det første skal du ikke takke for at vi tar oss tid til å lese - dette er absolutt et forum for å skrive innlegg som ditt, og du har jo absolutt en grunn til å ha litt nerver nå. Skjønner godt at du er bekymret og at du ikke våger å glede deg over barnet før du får gode nyheter... og den vonde magefølelsen er nok kroppens måte å forberede seg på dårlige nyheter (vi forbereder oss heller på dårlige nyheter enn på gode... for en positiv overraskelse er jo bedre). Du skal vite at vi er mange her som føler med deg, som tenker på deg, og som krysser fingrene for at alt skal være bra på prøvene - og i mellomtiden (og etterpå) skal du få lov å skrive alt du tenker her inne - vi skal lese og kommentere og le og gråte sammen med deg!

Er det noen spesiell grunn til at du tar morkakeprøve? Er det et komplisert inngrep?

Kan jeg få spørre hva som kan være galt?
Hvorfor dere skal ta prøver og hvorfor dere ikke vet om dere skal beholde barnet?

Klem

Er det noen spesiell grunn til at du tar morkakeprøve? Er det et komplisert inngrep?

Kan jeg få spørre hva som kan være galt?
Hvorfor dere skal ta prøver og hvorfor dere ikke vet om dere skal beholde barnet?

Klem

Klart dere kan spørre,Irene29 og Anede!
Saken er at jeg har en sykdom som er arvelig. 50/50 sjanse for at barnet arver sykdommen min. Og viser det seg at den lille er bærer av sykdommen,så blir det abort. Ikke fordi jeg ikke vil ha barnet,men fordi jeg ikke vil at barnet mitt skal måtte gå gjennom det samme som meg. Masse operasjoner fra spedbarnsalder og gjennom hele livet i verstefall.
Jeg har vært heldig og fått den "svake" graden,men somregel så får de som blir født med sykdommen det enda verre. Hjerneskadet,blind,døv. Alt på en gang. Jeg har sett mange tilfeller av dette,og det er helt forferdelig å se på! Sjansen er stor for at barnet får store skader hvis det bærer på sykdommen,så derfor tar vi dette valget.

Klem!

For det første skal du ikke takke for at vi tar oss tid til å lese - dette er absolutt et forum for å skrive innlegg som ditt, og du har jo absolutt en grunn til å ha litt nerver nå. Skjønner godt at du er bekymret og at du ikke våger å glede deg over barnet før du får gode nyheter... og den vonde magefølelsen er nok kroppens måte å forberede seg på dårlige nyheter (vi forbereder oss heller på dårlige nyheter enn på gode... for en positiv overraskelse er jo bedre). Du skal vite at vi er mange her som føler med deg, som tenker på deg, og som krysser fingrene for at alt skal være bra på prøvene - og i mellomtiden (og etterpå) skal du få lov å skrive alt du tenker her inne - vi skal lese og kommentere og le og gråte sammen med deg!

Åh,nå får jeg bare lyst å grine her altså! [:(] Så utrolig fint sagt av deg,lenemor! Dette setter jeg VIRKELIG pris på! Er helt tom for ord,jeg. Så nydelig!! Er så utrolig takknemlig!!

Klemmer til deg!! [;)]

Synd du må vente så lenge! Sikkert en påkjenning både for deg og mannen å ikke helt kunne glede dere over spiren enda.. Sender deg en stor posjon tålmodighet og en trøsteklem jeg..

vil bare si lykke til og at jeg krysser fingrene for deg

ORIGINAL: Trine85

Åh,nå får jeg bare lyst å grine her altså! [:(] Så utrolig fint sagt av deg,lenemor! Dette setter jeg VIRKELIG pris på! Er helt tom for ord,jeg. Så nydelig!! Er så utrolig takknemlig!!

Klemmer til deg!! [;)]

Skulle bare mangle at vi støtter deg litt ekstra i denne tiden - du fortjener det så absolutt. Klemmer tilbake til deg!

Veldig masse lykke til! Krysser fingre og tær og alt jeg har for at babyen din er frisk og fin!![:)]

Håper virkelig at det kommer til å gå bra hos legen og med prøvene. Skal krysse finge og tær for deg og dine!

Masse klemmer kommer fra meg![:)]

Tuuusen hjertelig takk,alle sammen!!  Så herlige dere er!!
Blir helt rørt her,jeg! Tusen takk for all omtanken - spesielt dere som sender en liten ekstra
tanke til oss 10. april! [;)]

Kan ikke få takket nok...

*Kjempeklem til dere,jenter!!*

Jeg har lurt på når dere skulle inn, så nå vet jeg at det er den 10.april. Selvsagt sender vi ekstra mange varme tanker den dagen. Jeg skal krysse alt som krysses kan for at dette går bra. Og du må bare fortelle alt du tenker av både gleder og sorger her altså. Vi bryr oss jo om deg!!! Skjønner at du gruer deg og synes dette er vanskelig, det skulle jo bare mangle. Men dette må bare gå bra, jeg kan ikke tro noe annet!

Tenker masse på deg, og har merket av denn 10.april sånn at jeg kan tenke ekstra hardt på dere den dagen!

Stor klem fra Monica

Jeg har lurt på når dere skulle inn, så nå vet jeg at det er den 10.april. Selvsagt sender vi ekstra mange varme tanker den dagen. Jeg skal krysse alt som krysses kan for at dette går bra. Og du må bare fortelle alt du tenker av både gleder og sorger her altså. Vi bryr oss jo om deg!!! Skjønner at du gruer deg og synes dette er vanskelig, det skulle jo bare mangle. Men dette må bare gå bra, jeg kan ikke tro noe annet!

Tenker masse på deg, og har merket av denn 10.april sånn at jeg kan tenke ekstra hardt på dere den dagen!

Stor klem fra Monica

Tusen hjertelig,Monica! Du er en knupp! Du aner ikke hvor mye dette betyr for meg!
Evig takknemlig er jeg!

Kjempeklem til deg!!

Bare hyggelig veit du!

Du fortjener at vi tenker på deg!!

Klem, M

Krysse fingran for den 50 % der det går bra!
Lykke te 10. April!!

vil bare ønske dere lykke til den 10 april. Håper alt står bra tilmed den lille.

huff, føler så med deg   [:(]  , må være veldig vanskelig og ha det sånn, ønsker deg super lykke til...

klem Kaisa..[:D]

TENKER PÅ DERE ALLE TRE. SAKL SENDE EN EKSTRA TANKE DEN 10. APRIL

Back
Topp