Nå begynner jeg nesten å grine...

Adopsjon er ikke "bare" det, sånn som det har blitt i dag. Ja, det var ikke "bare" før heller, men før vi fikk første vurderte vi det. På den tiden kunne man søke Kina, og 6mnd senere ha en 1 år gammel jente. Det er bare det at de som søkte da... de venter enda. Det skjedde noe brått i 2007.
Og resten av verden har i stor grad forandret seg den også.

Det finnes fortsatt land man kan få adoptert fra innen rimlighetens grenser av tid, og spm om hva som er "rimligehten" både for tid, alder og hva som evt kan feile barnet må man finne ut av selv

Adopsjon er ikke "bare". Det er et valg man må være 100% innstil på, for det er tøft som fy.

Jada, assistert befruktnign er heftig med hormoner, men adopsjon er nok emosjonelt sett minst like heftig.
 
Adopsjon er ikke "bare" det, sånn som det har blitt i dag. Ja, det var ikke "bare" før heller, men før vi fikk første vurderte vi det. På den tiden kunne man søke Kina, og 6mnd senere ha en 1 år gammel jente. Det er bare det at de som søkte da... de venter enda. Det skjedde noe brått i 2007.
Og resten av verden har i stor grad forandret seg den også.

Det finnes fortsatt land man kan få adoptert fra innen rimlighetens grenser av tid, og spm om hva som er "rimligehten" både for tid, alder og hva som evt kan feile barnet må man finne ut av selv

Adopsjon er ikke "bare". Det er et valg man må være 100% innstil på, for det er tøft som fy.

Jada, assistert befruktnign er heftig med hormoner, men adopsjon er nok emosjonelt sett minst like heftig.

Det tror jeg du har helt rett i Sara. Og samboeren min er av typen som trenger laaaaang tid på å venne seg til en tanke og adopsjon er laaaangt unna for øyeblikket. Jeg vet ikke engang om han noensinne er villig til det. Jeg er ganske åpen for adopsjon dersom ingenting annet går, men det er siste utvei...

Hormones here i come!


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
 
Det er da veldig mange som kommer seg "greit" gjennom assistert befruktning, så det synes jeg da virkelig du skal gi en sjanse nå som dere er så nærme endelig! <3 Fantastisk at de sendte begge henvisninger videre nå, så du blir ferdig utredet og dere får videre hjelp.

Jeg skjønner godt at det er et stort sjokk med mannens sædprøver. Håper du får komme raskt til operasjon, og at ventetiden etter det er kort før du har spire i magen din! <3

Og så håper jeg du holder oss oppdatert selv om du kanskje blir mer aktiv inne på Assistert befruktning. :)

Takk :) kommer nok til å oppdatere her etterhvert som det skjer ting. Plutselig blitt som en liten blogg denne tråden her.
Også blir det spennende å gå over på assistert befruktning.

Rart å ha vært innom de fleste gruppene innen "vi som prøver". De fleste stikker jo bare hodet innom "generelt" eller "vi som temper" før de går over i termin-gruppene. Jeg føler jeg har fått prøvd meg på nesten alt.

Skulle ønske det var så lett som kusina mi som klarte det på ett forsøk. Og de jeg kjenner som ikke hadde planlagt baby engang. Det er litt urettferdig altså, jeg syns det. Men jeg er glad på deres vegne uansett.

Men nå er jeg altså her, og vi skal klare dette. Og en vakker dag løper det en liten 3-åring rundt meg og synger ;) håpe håpe...


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
 
Takk :) kommer nok til å oppdatere her etterhvert som det skjer ting. Plutselig blitt som en liten blogg denne tråden her.
Også blir det spennende å gå over på assistert befruktning.

Rart å ha vært innom de fleste gruppene innen "vi som prøver". De fleste stikker jo bare hodet innom "generelt" eller "vi som temper" før de går over i termin-gruppene. Jeg føler jeg har fått prøvd meg på nesten alt.

Skulle ønske det var så lett som kusina mi som klarte det på ett forsøk. Og de jeg kjenner som ikke hadde planlagt baby engang. Det er litt urettferdig altså, jeg syns det. Men jeg er glad på deres vegne uansett.

Men nå er jeg altså her, og vi skal klare dette. Og en vakker dag løper det en liten 3-åring rundt meg og synger ;) håpe håpe...


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Ja, spennende blogg, jeg håper den får en lykkelig avslutning snart (og så kan du forlate alle grupper og undergrupper på FS! <3) Det er for ille at du har måtte være innom så mange, men ja, det skal gå bra til slutt!
 
Ja, spennende blogg, jeg håper den får en lykkelig avslutning snart (og så kan du forlate alle grupper og undergrupper på FS! <3) Det er for ille at du har måtte være innom så mange, men ja, det skal gå bra til slutt!

Takk vennen <3
Jeg vet du og Sara har vært her altfor lenge også. Hvordan går det med dere?
(Jeg har desverre/heldigvis klart å løsrive meg i perioder ut av babyfokuset, så jeg er veldig lite oppdatert på babyverden om dagen... Håper jo at de fleste jeg husker har gått over på termin grupper)


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
 
Takk vennen <3
Jeg vet du og Sara har vært her altfor lenge også. Hvordan går det med dere?
(Jeg har desverre/heldigvis klart å løsrive meg i perioder ut av babyfokuset, så jeg er veldig lite oppdatert på babyverden om dagen... Håper jo at de fleste jeg husker har gått over på termin grupper)


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Sara har hatt første syklus med pergo nå, men spotter og venter tr i morgen, så vi håper hun får litt bedre aksjeinnlegg i pp 2 med pergo nå. Jeg er ikke blitt gravid på nytt etter min MA i februar, men håper jo at det snart skal skje. :) Vi burde ut herfra ja. Og du også, med litt ekstra hjelp! :D
 
Kikhullsoperasjon i morgen!!! HURRA!!!!
Gruer meg litt, men nå er vi endelig i gang :D
 
Lykke til! Så godt at noe skjer! :)
 
Tusen tusen takk alle sammen!! <3
 
Tusen takk!!
Nå er operasjonen vel overstått.
De fant endometriose og brant bort det de fant. Så nå slapper jeg bare av og prøver å komme meg på beina igjen.
 
Tusen takk!!
Nå er operasjonen vel overstått.
De fant endometriose og brant bort det de fant. Så nå slapper jeg bare av og prøver å komme meg på beina igjen.
Så bra at alt er bra:). Da håper jeg du blir raskt gravid:). God bedring❤️
 
Tusen takk!!
Nå er operasjonen vel overstått.
De fant endometriose og brant bort det de fant. Så nå slapper jeg bare av og prøver å komme meg på beina igjen.

Så bra. Håper du kommer deg raskt og en spire dukker opp snart ;)
 
Tusen takk!!
Nå er operasjonen vel overstått.
De fant endometriose og brant bort det de fant. Så nå slapper jeg bare av og prøver å komme meg på beina igjen.

Så bra det gikk greit. Håper spiren sitter snart nå. ♥
 
God oppdatering.

Håper spiren sitter snart!
 
Back
Topp