Nå begynner jeg nesten å grine...

Lykke til med ny prøve! :) Håper han sparer opp en god gjeng soldater til fredag. :sign19:sign17:sign19:sign17:sign19
 
Lykke til med ny prøve! :) Håper han sparer opp en god gjeng soldater til fredag. :sign19:sign17:sign19:sign17:sign19

Hehe, ja. Sist var det 5 dagers "oppsparte soldater" ;) denne gangen er det gått 3 dager. Håper de er raskere siden de er ferskere, men jeg aner jo ikke...
Kravet er minst 2 og maks 7 dager siden siste gang. Så vi er jo innafor :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, ja. Sist var det 5 dagers "oppsparte soldater" ;) denne gangen er det gått 3 dager. Håper de er raskere siden de er ferskere, men jeg aner jo ikke...
Kravet er minst 2 og maks 7 dager siden siste gang. Så vi er jo innafor :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Våryre soldater på vei! ;) Jeg krysser fingrene for at de er ferske og raske og fine!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sukk... Det funka visst ikke for'n i dag, så da prøver vi igjen neste uke.
Og da ordner vi prøven hjemme og leverer den, så det ikke blir så stort press...

Forstår han godt jeg. Er sikkert rimelig kleint å avgi test der.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Æsj, ja. Det er forståelig at det er kleint. Men om man holder prøven kroppsvarm så skal det vel gå helt bra å ta den med hjemmefra ja. Lykke til neste uke! :)
 
Vi bor 40 minutter unna sykehuset. Ordnet det hjemme, og hadde prøveglasset innenfor jakka på veien. Da vi kom fram, kjente dama i resepsjonen på laben på glasset og sa "ja, denne var god og varm, ja" :D Så ja, temperatur er viktig.
 
Ja, vi leverte hjemmefra sist, men trodde han måtte gjøre det der når det var "utvidet sædprøve". Også tenkte jeg også at kanskje testen fikk bedre resultat når den var HELT fersk.

Men det går visst helt fint å ta den hjemme likevel. Er bare at de må ta flere tester, og det har ikke noe å si for oss.

Vi bor ca. 40 min unna, så det burde gå bra neste gang også :)

1 uke til å vente, men nå er det vår skyld, så da er det greit :p ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan går det?

fra app
 
Hvordan går det?

fra app

Hei Sara!

Nå skal mannen levere prøve i morgen tidlig. Så jeg har gitt han sykkel-nekt den siste uka ;) Også har han ikke hatt utløsning på noen dager, for det er visst 2-7 dager man skal bære avholden før prøven.

Vi KUNNE levert sædprøven på mandag (kun mandager og fredager). Men siden jeg har eggløsning denne uken valgte vi å prøve å treffe på el også :)

Som du vet har jeg jo vært her en stund.. Samme som deg... Så jeg har gitt helt opp å bygge forventninger hver mnd. Derfor har jeg slutta med alt av testing. Jeg temper ikke, tester ikke etter el, tester ikke etter graviditet før etter Ikm (kommer aldri så langt) og sjekker ikke tappen. Heldigvis har jeg regelmessig mens.

Min eneste "test" er å se etter el-slim på papiret, og det har faktisk vært rimelig riktig altså. Så nå tror jeg el har vært.

Jeg håper soldatene jeg har fått denne uka som ikke har havnet i glass er de som gir oss mirakelet ;)

Ellers får vi bare vente og se. Regner med at vi ikke får svar på testen før om 1 uke, og da håper jeg legen klarer å få ut fingeren og innkalle meg til lapraskopi... De mens smertene jeg har i tillegg til mye annet tyder kraftig på endometriose. Hååååper sædprøven blir godkjent...

Hvordan går det med deg vennen? Håper jo du får komme inn på terminforum snart... <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg venter på brev med time hos gyn, og ellers prøver vi nå bare. forsøker å fokusere på andre ting. Nå ligger jeg på verandaen, og holder øye med ungene som leker i hagen, og nyter det å være mamma. Håper på en til i hagen neste sommer, men nyter disse to i år

fra app
 
Håper du får brevet snart! Ingenting er værre enn å vente. Godt du klarer å slappe av så lenge.

Det er viktig å koble av og fokusere på andre ting. Det gjør jeg også nå, og mye av tiden holder jeg på i hagen jeg og. Jeg ser for meg barnet vårt leke og tulle, men ser fram til den dagen barnet faktisk er der :) En fantastisk tanke.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sædprøve avlevert, og beskjeden om at det tar 1 mnd før gyn-legen får svaret var kjip. Legen vår sa jo at hun ville få svaret i løpet av 1 uke... Ahhh!!!

Så da blir det 1 mnd ventetid på svar, og så eventuelt 1 mnd ventetid på lapraskopi. Da er vi i slutten av Juli. Flaks jeg hatt time hos legen i midten av august da!

Hadde håpet å få lapraskopi før ferien. Vi pleier å ha den på høsten.

Går det ann å få lapraskopi privat? Noen som vet hva det koster?



Sent from my iPhone using BV Forum
 
En mnd var lenge. Men hvorfor må du vente på svaret før du kam stille seg i kø for lap? Man kan vel få det meste privat, det bare koster deretter. Vet ikke hvor mye

fra app
 
En mnd var lenge. Men hvorfor må du vente på svaret før du kam stille seg i kø for lap? Man kan vel få det meste privat, det bare koster deretter. Vet ikke hvor mye

fra app

Jeg syns også det er teit. Men gyn-legen vil vite at svømmerne er friske før de opererer meg. De må visst svømme minst 40% hastighet, mens forrige test viste 20%. Kravet ifølge gyn var at alt er bra med svømmerne før de opererer meg. Men det er jo tåpelig!!! Hva om det er noe galt med BEGGE?! Tilogmed gyn sa at jeg hadde såppass mye liknende symptomer at det indikerte at jeg godt kunne ha endometriose.
Jeg holder på å dø hver gang jeg har mensen. Jeg har svimt av pga smerter og er rimelig sikker på at de smertene er unormale utifra samtaler med andre kvinner.
Jeg får sjekke prisen privat. Jeg hater sykehuset jeg tilhører.






Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det høres jo veldig rart ut at du ikke får laparoskopi hvis ikke sæden er bra nok.

Altså, du burde jo få laparoskopi pga smertelindring - ikke nødvendigvis fertilitet som årsak. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Kjedelig at det tar så lang tid å få svar. :Heartred
 
Det høres jo veldig rart ut at du ikke får laparoskopi hvis ikke sæden er bra nok.

Altså, du burde jo få laparoskopi pga smertelindring - ikke nødvendigvis fertilitet som årsak. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Kjedelig at det tar så lang tid å få svar. :Heartred

Skjønner hva du mener, for det er akkurat det jeg mener og. Prøvde å si det til legen men ble ganske avvist. Var over tlf så var ikke så lett å overtale henne. Først må vi få svar på sædprøven sa hun...





Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skjønner hva du mener, for det er akkurat det jeg mener og. Prøvde å si det til legen men ble ganske avvist. Var over tlf så var ikke så lett å overtale henne. Først må vi få svar på sædprøven sa hun...





Sent from my iPhone using BV Forum

Da synes jeg fastlegen din skal henvise deg til laparoskopi pga endometriose-mistanke og store smerter. Så får du operasjon. Altså, som plan B. Hovedplanen er at den nye sædprøven er bra! :)

*Taster på app på mobilen*
 
Da synes jeg fastlegen din skal henvise deg til laparoskopi pga endometriose-mistanke og store smerter. Så får du operasjon. Altså, som plan B. Hovedplanen er at den nye sædprøven er bra! :)

*Taster på app på mobilen*

Takk for tips! Garantert plan B :)
Håper og satser på at sædprøven blir godkjent :)


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
 
Da kommer en oppdatering fra meg.

Har vært hos gyn i dag og fikk dårlige nyheter når det gjelder samboers siste og utvidete sædprøve.
Svømmerne som svømte 20% hastighet på første testen (normalen er over 40%) svømte nå 5%... I tillegg så var det veldig dårlig kvalitet sånn generelt :(

Dette betyr henvisning til assistert befruktning (endelig!!!),

men først skal de ta kikhullsoperasjon (også endelig!!!) for å se om jeg har endometriose og brenne bort det de kan under operasjonen, i tillegg til å sjekke egglederne.

Nå gleder jeg meg til å få brev i posten for innkalling til den operasjonen slik at vi kommer videre i prosessen.

Jeg ble ganske overrasket og det ble sambo også da vi hørte resultatene av sæd testene. Det er tøft å få høre at det er derfor vi ikke er blitt gravide enda, men det er jo også godt å få svar. Av oss to så er det jeg som har "alle sykdommene" så hadde aldri trodd hans svømmere skulle være så dårlige. Heldigvis tar han det pent.

Mamma syntes at det er tøft for kroppen med hormonbehandling ved assistert befruktning og syntes vi skulle droppe det helt og bare adoptere istedetfor. Altså, jeg har ikke noe imot adopsjon, men jeg vil gi meg og sambo en reel sjanse når vi først har muligheten av "nymotens teknologi"...

Det blir spennende å se hva det neste året har å by på.


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
 
Da kommer en oppdatering fra meg.

Har vært hos gyn i dag og fikk dårlige nyheter når det gjelder samboers siste og utvidete sædprøve.
Svømmerne som svømte 20% hastighet på første testen (normalen er over 40%) svømte nå 5%... I tillegg så var det veldig dårlig kvalitet sånn generelt :(

Dette betyr henvisning til assistert befruktning (endelig!!!),

men først skal de ta kikhullsoperasjon (også endelig!!!) for å se om jeg har endometriose og brenne bort det de kan under operasjonen, i tillegg til å sjekke egglederne.

Nå gleder jeg meg til å få brev i posten for innkalling til den operasjonen slik at vi kommer videre i prosessen.

Jeg ble ganske overrasket og det ble sambo også da vi hørte resultatene av sæd testene. Det er tøft å få høre at det er derfor vi ikke er blitt gravide enda, men det er jo også godt å få svar. Av oss to så er det jeg som har "alle sykdommene" så hadde aldri trodd hans svømmere skulle være så dårlige. Heldigvis tar han det pent.

Mamma syntes at det er tøft for kroppen med hormonbehandling ved assistert befruktning og syntes vi skulle droppe det helt og bare adoptere istedetfor. Altså, jeg har ikke noe imot adopsjon, men jeg vil gi meg og sambo en reel sjanse når vi først har muligheten av "nymotens teknologi"...

Det blir spennende å se hva det neste året har å by på.


Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Det er da veldig mange som kommer seg "greit" gjennom assistert befruktning, så det synes jeg da virkelig du skal gi en sjanse nå som dere er så nærme endelig! <3 Fantastisk at de sendte begge henvisninger videre nå, så du blir ferdig utredet og dere får videre hjelp.

Jeg skjønner godt at det er et stort sjokk med mannens sædprøver. Håper du får komme raskt til operasjon, og at ventetiden etter det er kort før du har spire i magen din! <3

Og så håper jeg du holder oss oppdatert selv om du kanskje blir mer aktiv inne på Assistert befruktning. :)
 
Back
Topp