Nå begynner det igjen!

*Meya*

Elsker forumet

I morgen er 1. dagen av Ramadan. Gleder meg masse til stemningen, det å kjenne på kroppen at man faktisk ofrer noe for Gud, og det å sette seg ned hele familien om kvelden, og spise i ro og fred alle...

Så Ramadan Mubarek (Gratulerer med Ramadan) til alle mine søstre her inne! 

Håper du og dine får en fin ramadan :)

Ramadan Mubarek! :D

Takk, jeg gleder meg, siden vi er enda flere heltids-fastere her hjemme nå enn før, hun eldste skal faste hele Ramadan i år. Og guttungen sier han skal opp i minst 15 dager. :D

Et spm. fra en uvitende sjel. Er dette den Ramadan som fører til den "julaftenlignende" feiringen? (husker ikke navnet på den) Eller kommer det en faste til etter denne Ramadan?

Jeg er uvitende!

Lille_frosk skrev:
Et spm. fra en uvitende sjel. Er dette den Ramadan som fører til den "julaftenlignende" feiringen? (husker ikke navnet på den) Eller kommer det en faste til etter denne Ramadan?

Jeg er uvitende!

Ja, det er det. Vi har en til også, 70 dager etter der igjen, når pilgrimsreisen er over.

Den er over nyttår den da?

Bare lurer fordi jeg jobber med endel muslimer og vil vite mer, men synes det er litt vanskelig å spørre de direkte om Ramadan osv. Dels også fordi de forklarer så innviklet at jeg faller av lasset ;)

Bare lurer fordi jeg jobber med endel muslimer og vil vite mer, men synes det er litt vanskelig å spørre de direkte om Ramadan osv. Dels også fordi de forklarer så innviklet at jeg faller av lasset ;)

Lille_frosk skrev:

Nei det blir vel... tja, den neste Eid blir sist i august, så regner du 70 dager derfra. Rundt 10 november-ish? Eller er jeg på vidda?

OK så siste Eid er den som er opp under jul for oss som feirer jul da. Er det denne Eid som oftest blir sammenlignet med julaften eller er alle Eid like?

Lille_frosk skrev:
OK så siste Eid er den som er opp under jul for oss som feirer jul da. Er det denne Eid som oftest blir sammenlignet med julaften eller er alle Eid like?

Dette varierer fra år til år, fordi det flytter seg 10-11 dager bakover hvert år. Første året jeg fastet fastet jeg i januar-februar feks, mens nå er det i august...

Superhue skrev:
Helt på tryne! Helt meningsløst! 
Men kjør på!

Akkurat like meningsløst som muslimer syns det er å feire jul kan jeg tenke meg...

Superhue skrev:
Men kjør på!

Utrolig unødvendig kommentar.

rodstilk skrev:

Superhue skrev:
Men kjør på!

Greit, burde begynt mykere.. Hvorfor i alle dager faste? Er vel ikke bra for kroppen og gå på tom mage hele dagen? Jeg skjønner ikke hvorfor disse menneskene tror de gjør det "for gud".. Oh lord

Superhue skrev:

rodstilk skrev:

Superhue skrev:
Men kjør på!

Greit, burde begynt mykere.. Hvorfor i alle dager faste? Er vel ikke bra for kroppen og gå på tom mage hele dagen? Jeg skjønner ikke hvorfor disse menneskene tror de gjør det "for gud".. Oh lord

Kroppen er fornøyd så lenge den får rett antall kalorier, uansett om disse blir inntatt via ett eller flere måltid. Og "disse" menneskene må vel få tro akkurat hva de vil for din del! 

Superhue skrev:

rodstilk skrev:

Superhue skrev:
Men kjør på!

Men så lenge du slipper å gå med tom mage hele dagen, så burde det vel være det samme for deg? Iallefall prøv å tenk deg om før du skriver.. Respekt for andre er en fin ting.. Noe du tydeligvis mangler..

Hva andre gjør skal vel du bare drite i vel??????

Superhue skrev:
Men kjør på!

Så respektløst å si.. :o

Superhue skrev:
Men kjør på!

Det føyer seg inn i rekken over intelligente kommentarer fra deg. 

Back
Topp