Nå begynner allerede kiloene å komme!!!

silje mor

Andre møte med forumet
Kjenner at kiloene kommer allerede... Er liksom ikke noe expert på sunn mat og jeg er så kvalm at det å lage mat er en stor utfordring.. Er det noen som har noen tips om sunn og rask mat??

jeg spiser en del mellommåltider som epler, ananas. men jeg er dessverre ikke flin med sunn mat. men jeg prøver å spise ofte og mye. jeg har lagt på meg 2,5kilo allerede i svangerskapet. 

Kilone er på plass her også. Muligens mye god mat ei periode har hjelpt til, men iallefall 2 kg pluss i graviditeten.
I går tvinga jeg meg selv tilbake på trening. Så fikk strykt en dårlig samvittigheit vekk av lista... [;)]

Er konstant kvalm, men trening hjalp faktisk på, men i dag er kvalmen tilbake igjen for fuldt da... Og trøttere en noen gang.. Så kortvarig lykke..

Huff, jeg spiste så mye jnk før jeg visste at jeg var gravid at jeg tror nokk jeg har lakkt på meg 3,5kilo hvertfall :/ men jaja... skal prøve å spise litt mer frkt og være veldig flink til å drikke vann.. cola har blitt min venn :P

jeg har tatt av meg 2 kg

Bruker man ikke ta av seg den første måneden eller noe, syns å huske jeg leste en plass at kroppen trekker seg sammen, for deretter å bli normal igjen.

ORIGINAL: silje mor

Bruker man ikke ta av seg den første måneden eller noe, syns å huske jeg leste en plass at kroppen trekker seg sammen, for deretter å bli normal igjen.

Ikke noe "ta av" her i gården iallefall-... Gjelder nok helst for de som mister matlysten og spyr ol. Må man spise for å holde kvalmen i sjakk så sier det seg selv at vekta går oppover.

Tror både det å ta av seg å legge på seg er like normalt

Ja jeg er ikke sikker :) men håpe ikke kiloene kommer så brutalt... så må bare være flink å trene og spise sunnt.. :9

ORIGINAL: hero

Tror både det å ta av seg å legge på seg er like normalt

Ja det er det, noen går opp tidlig og mindre seinere andre flyr opp i vekt seinere, her har kg holdt seg unna ennå, gikk kun opp 3kg frem til litt over 30. uke omtrent men da kom svangerskapsforgiftingen og vannet+ fett ja.. guri gikk opp 9 nesten 10 kg de siste ukene[:'(]
Men det er jo helt naturlig og gå opp når man er gravid, er ikke vits og stresse med det, spiser man sånn passe sunt så skal man ikke ha så dårlig samvittighet heller syns jeg...[:)]

De sier at det meste er normalt både å gå ned og opp.. Ikke lett å bli klok alltid [;)] Jeg er nå 8 uker og 3 dager. Jeg gikk først ned ca. 2 kg. men har nå gått opp igjen i underkant av 1 kg. og der har jeg vært stabil nå i 2-3 uker. Jeg spiser ikke noe mer eller mindre enn før og har heller ikke vært dårlig. Jeg har fått gankse stor mage til bare å være 8 uker så hadde trodd jeg skulle ha lagt på meg, men heldigvis har jeg ikke det [:D] Det viktigste er å drikke vann og bevege seg litt hver dag..

Min mage har est ut, har veid meg først i uke 6 da var jeg minus 1 kg, så i uke 8 å da var jeg minus 2 kg

Ja det er ikke bare å vite alt d her.. men er jo klart man legge på seg under en graviditet :) men trenger jo ikke gjøre d værre med å bare spsie junk food,sånn som jeg gjorde noen uker her! :/ ikke bra... Et annet dilemma jeg har fått er at jeg har fått røde/brune flekker/prikker i hele ansiktet... du kjenner dem ikke når du stryker over huden... akkurat som d er inni huden... sjønner ikke hva d er..

jeg har ikke lagt noe på meg enda, tvert i mot har jeg tatt va nesten ett kilo, men jeg er jo bare 7+1 i dag pluss at jeg har vært kvalm over en uke nå, så jeg spiser stort sett bare knekkebrød og frukt fra morgen til middag - også spiser jeg en helt vanlig middag og en yogurt te kvelds [:)]

Jeg legger visst på og tar av ca 2 kilo ganske ofte (i følge Wii´en min), men vil tro at det ekstra kommer av luft og matintoleranse (aner ikke hva jeg ikke tåler, men blåser meg opp som den fisken i Nemo [:'(]).
Denne graviditeten kommer jeg definitiv til å skjerpe meg med mat og spise sunnere, men spørs om jeg klarer å holde meg, for jeg kan være veldig flink til å overtale meg selv [8D]
Men fortsetter å trene forsiktig på Wii´en nå og gjøre noe annet litt senere, for sist gikk jeg opp 30 kg og det var ikke så enkelt å bli kvitt alt [8D]

Huff, ja merker att jeg eser her og! hehe [&:]

Ligger foreløpig på minussiden, men det begynner å gå oppover igjen! [&o]

Back
Topp