Nåår?

Lillemy91~

Forelsket i forumet
Har du fortalt arbeidsgiver om graviditeten? i så fall, hvor langt på vei var du?
og hvis ikke, når planlegger du å gjøre det? aner ikke hva som er vanlig jeg, når man burde fortelle. kan jo være greit at arbeidsgiver vet om det mtp problemer som kan oppstå helt plutselig, tenker jeg.

jeg fortalte det nå i uken som var, jeg var da 6+6
hun tok det veldig bra og gledet seg på mine vegne. men har ikke fortalt det til resten av mine kollegaer, det venter jeg med til jeg har fortalt resten av familien og venner nyheten i uke 12

Tenkte og fortelle sjefen det når jeg er 12 uker :)

Jeg fortalte det allerede etter 4 uker... Hadde ikke fortalt det så tidlig hvis ikke det hadde vært for at kollegaen min også er gravid.. Så vi sa ifra tidlig for å være litt ålreite..

Jeg har allerede gitt beskjed. Jeg har et yrke som gjør at gravide ikke kan gjøre alle arbeidsoppgavene vi gjør. Ellers ville jeg nok ventet noen uker.

Sa det i går fordi jeg ble sykemeldt. Han klarer å holde det hemmelig og ble glad på mine vegne

Jeg tror jeg kommer til å si det i dag. Jeg føler meg ikke veldig bra og jeg har lyst til å forklare hvorfor på en måte.. I tillegg skal jeg prøve å foreslå å kutte ned oppsigelsestiden min så jeg kan godta en annen jobb jeg har fått tilbud om.. da må jeg nesten forklare at det er fordi jeg er gravid at jeg tror det er best sånn..

Fortalte det i går, når jeg leverte sykemelding. Uke 6+3. Hun sa hun hadde venta på det, og mente det var flere som hadde hatt en mistanke;) (lillemor er 2 år, og vi har nettopp gifta oss, kanskje derfor:p ) Hun spurte om det var hemmelig, eller om hun kunne fortelle hva det var dersom noen spurte. Jeg sa at det var ikke offentlig, men at hun godt kunne si det. Kollegene mine vil jo gjerne vite hvorfor jeg plutselig blir sykemeldt i ukesvis! Vil jo ikke at de skal gå rundt å tro at noen har dødd eller at jeg har fått kreft eller noe skikkelig alvorlig.

Har tenkt å holde det skjult så lenge som mulig men før de siste 3 mnd av svangerskapet. Så vi får se hvor fort magen vokser og formene er Okei

Første gang sa jeg det tidlig ettersom jeg ble sykemeldt, ca uke 6. Denne gangen er formen grei foreløpig, så da venter jeg til etter uke 8 iallefall, for det er visst vanlig å miste rundt den tiden neste mens skulle ha kommet. Satser på alt er fint til uke 9, så deler jeg hemmeligheten ;) Men tror nok at det er veldig stor mistanke allerede ettersom jeg har sluttet å røyke ;)

Jeg fortalte det denne uka :) Har en veldig tung og stressende jobb, så sa ifra så jeg kan få litt ekstra hjelp og at folk skal skjønne hvorfor jeg er ekstra sliten :)

Jeg skal innom jobben og fortelle det til sjefen min i morgen jeg. Hun var utrolig grei og hyggelig og støttende forrige svangerskap, så håper det går fint nå også. Fortalte det fort da og, synes det er greit at de vet hvorfor jeg evt ikke klarer å jobbe like effektivt hvis jeg blir dårlig.

Også er jeg enda ikke tilbake fra ulønnet permisjon og ferie etter forrige gang, skal begynne i oktober, og synes det er greit å si det så fort som mulig sånn at den hyggelige vikaren min kanskje får bli litt lenger :)

Vurderer og si det nå snart men er usikker er 6 uker på vei. Formen er ok men sa ifra til lederen min og hun sa dei hadde antatt det ettersom jeg fikk krystall sjuka her tidligere men den hadde jeg rundt da jeg hadde eggløsning. Ser det litt ann gruer meg litt ettersom dette ikke var planlagt og jeg starta i ny jobb i august. Men lederen min sa dei hadde snakt om det bak ryggen min.

Back
Topp