Nååå kom røyksuget!

Ane_Rikke

Glad i forumet
Jeg var storrøyker før jeg ble gravid, og veldig glad i å røyke.... Så slutta jeg når jeg fant ut at jeg hadde en liten en i magen, og det gikk i grunn helt fint. Jeg ble rett og slett fysisk dårlig bare av tanken på å røyke... Men det henger nok sammen med at jeg var skikkelig kvalm på den tiden. Kvalmen har nå gått over, og jeg er så røyksjuk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg innimellom. Det blir verre og verre, fra å liksom sneie innom tanken på røyk i ny og ne, til å savne røyk flere ganger om dagen. Helt utrolig etter så lang tid?! Bah.. Hvis det fortsetter sånn, så kan jeg nesten garantere at jeg ikke klarer å holde meg røykfri etter ammeperioden, som jo var planen. Fin mulighet til å faktisk legge hele dritten fra meg for godt liksom...

Nei, nå ble jeg skikkelig deppa... :(

Sniker fra juni 12

Sånn var jeg å. Bare med snus.

Klarte meg fram til uke 12 eller noe, så kom suget og det ga seg ikke heller.
Jm sa til meg at det beste er å holde seg, men går ikke det så er det nesten bedre at du tar en halv røyk/svak snus, for man blir stressa og blodtrykket øker kraftig ved sånne sug :-( var det jm sa til meg iallfall!
Har desverre ingen tips til deg :-(
Prøv å gomle på noe frukt eller grønt.

Jeg hadde lik plan som deg å slutte helt. Men fikk ikke her. Begynte å snuse igjen jeg. ..

Så håper jeg det løser seg for deg og at du finner ut noe som passer for deg :-)

Det er ikke aktuelt å starte opp mens jeg har barn i magen, uansett blodtrykk eller stress :) Og hadde jeg vurdert det, så kjenner jeg meg selv så godt at jeg hadde sklidd helt ut om jeg "bare" skulle tatt en halv røyk...

Jeg gomler og gomler :D

Det er ikke aktuelt å starte opp mens jeg har barn i magen, uansett blodtrykk eller stress :) Og hadde jeg vurdert det, så kjenner jeg meg selv så godt at jeg hadde sklidd helt ut om jeg "bare" skulle tatt en halv røyk...

Jeg gomler og gomler :D
Riktig innstilling i allefall ;-) klarte å holde meg under svangerskapet med den innstillingen selv :-D
Masse lykke til videre :-)

Akuratt nå er eg ikke røyksjuk, men kjenner det når eg er ute å kjører bil!! Da har eg som regel noe drops med meg som eg kan suga på. Men eg sleit veldig med å bli kvitt røyken, klarte vel ikke å slutta før eg var rundt 11 uker... Så planen min er og å forbli røykfri etter svangerskap og amming er ferdig ;)

Sniker fra juni 12

Sånn var jeg å. Bare med snus.

Klarte meg fram til uke 12 eller noe, så kom suget og det ga seg ikke heller.
Jm sa til meg at det beste er å holde seg, men går ikke det så er det nesten bedre at du tar en halv røyk/svak snus, for man blir stressa og blodtrykket øker kraftig ved sånne sug :-( var det jm sa til meg iallfall!
Har desverre ingen tips til deg :-(
Prøv å gomle på noe frukt eller grønt.

Jeg hadde lik plan som deg å slutte helt. Men fikk ikke her. Begynte å snuse igjen jeg. ..

Så håper jeg det løser seg for deg og at du finner ut noe som passer for deg :-)

Da er vi to!! Klarer ikke slutte med den driten :-/ åååh! Får dårlig samvittighet hver gang jeg tar en.. Men JM ble heller ikke helt manisk når jeg sa jeg snusa.. Trappa ned da fra en boks per dag til en boks per 3 dag. For meg er det veldig bra! Men sikkert ingen god unnskyldning :p

Prøvde å slutte men ble så veldig veldig uvel.. Kvalm,svimmel, svettetokter, hjertebank! Bah!!

Jeg slutta å snuse rett føre jeg blei gravid, og merker nå at jeg har veldig løst på snus;/ så det ender med at jeg går å lukter på de boksene som kjæresten min har. Så er ikke så lett når han snuser;p

Da er vi to!! Klarer ikke slutte med den driten :-/ åååh! Får dårlig samvittighet hver gang jeg tar en.. Men JM ble heller ikke helt manisk når jeg sa jeg snusa.. Trappa ned da fra en boks per dag til en boks per 3 dag. For meg er det veldig bra! Men sikkert ingen god unnskyldning :p

Prøvde å slutte men ble så veldig veldig uvel.. Kvalm,svimmel, svettetokter, hjertebank! Bah!!
Akkurat det samme merka jeg når suget kom! Var helt jævlig :P takk og lov for nikotinfri sa jeg :P selvom den ikke funka :P

Snus er vel uansett ikke i nærheten av så farlig som sigg i hvert fall...

Nikotinet har jo gått ut av systemet for lengst, så det er jo ikke abstinenser jeg føler... Ikke fysiske i hvert fall.. Merkelig det der med avhengighet. Slutta jo forrige gang jeg var gravid også, men da kan jeg ikke huske at jeg var røyksyk i det hele tatt... Og da røyka samboern min innimellom uten at det brydde meg det minste...

Samme her, har klart å holde meg, men nå... Åååå, tenk å kunne tatt kaffekoppen å en røyk med seg på trappa! Har gått helt fint her også, men nå er det nesten så jeg blir litt sint i flekkene for jeg har sååå lyst på! Syns det er værst på kveldene..!:( huff, nei, stay strong!! Vi klarer å holde oss:)

Samme her, har klart å holde meg, men nå... Åååå, tenk å kunne tatt kaffekoppen å en røyk med seg på trappa! Har gått helt fint her også, men nå er det nesten så jeg blir litt sint i flekkene for jeg har sååå lyst på! Syns det er værst på kveldene..!:( huff, nei, stay strong!! Vi klarer å holde oss:)

Æsj, ikke si det en gang :P

Men, javisst skal vi vel klare det :) Nå ligger det bare i psyken, og ikke i fysiske abstinenser, så vi får vel bare prøve å snu tankemønstrene våre. Jeg ønsker deg masse lykke til i hvert fall!

Æsj, ikke si det en gang :P

Men, javisst skal vi vel klare det :) Nå ligger det bare i psyken, og ikke i fysiske abstinenser, så vi får vel bare prøve å snu tankemønstrene våre. Jeg ønsker deg masse lykke til i hvert fall!

D gjør nokk det!:) lykke til til dg også!:) dette klarer vi!

Jeg syns det var greit å slutte å røyke., folk som kjenner meg skulle vel aldri trodd det., å jeg hadde nok ikke sluttet heller om jeg ikke hadde blitt gravid..
Tar meg selv i å tenke -det hadde vært digg med kaffe og en røyk., men tror det går fint til jeg kan begynne igjen, så får jeg bare håpe at jeg ikke har lyst på lenger;)

Snus er vel uansett ikke i nærheten av så farlig som sigg i hvert fall...

Nikotinet har jo gått ut av systemet for lengst, så det er jo ikke abstinenser jeg føler... Ikke fysiske i hvert fall.. Merkelig det der med avhengighet. Slutta jo forrige gang jeg var gravid også, men da kan jeg ikke huske at jeg var røyksyk i det hele tatt... Og da røyka samboern min innimellom uten at det brydde meg det minste...

De har komt frem til at snus ikke er "bedre" enn røyk...

Jøss.. Det inneholder ikke på langt nær så mange ekle stoffer som røyken gjør? Det kan da ikke være like ille?

Jøss.. Det inneholder ikke på langt nær så mange ekle stoffer som røyken gjør? Det kan da ikke være like ille?

Jeg vet ikke om jeg vil legge ut forskningen på det her... Vil ikke være "den stygge" ;)
Men det er kommet frem at det ikke er bedre.. Det går direkte i blodet, og går ikke like fort ut av kroppen som røyk kan gjøre.

aha, ser der du! Jeg har ikke peiling jeg, har liksom aldri satt meg inn i det siden jeg aldri har snusa. Har bare tatt det for gitt av venner som har fått den beskjeden av leger. Bedre eller ei, bra er det ikke uansett :)

aha, ser der du! Jeg har ikke peiling jeg, har liksom aldri satt meg inn i det siden jeg aldri har snusa. Har bare tatt det for gitt av venner som har fått den beskjeden av leger. Bedre eller ei, bra er det ikke uansett :)

Helt sant ;)
De som vil lese om det kan lese det :p ;)

Har også lest at snus øker sjangsen mere for spontanabort en røyk.. Men begge sortene er jo "like" farlige i mine øyne :) og alt opp til hver enkelt hva di velger å gjøre, alle vet jo at det ikke er bra for oss :)

Back
Topp