NÅR?

jeg tenker at de tingene blir nok ordnet rundt uke 35/36 bare så det er klart.
men noen gjør det jo ikke før dagen de har termin :) 

Sist hadde jeg seng og babyklær klart en stund før,(Kansje ca nå snart??) fordi jeg ikke ville ha så mye å gjøre helt på slutten..Viste jo ikke hvor tungt det blei, eller om baby kom før...
Sykehusbagen var vell pakket ett par uker før...Beklager at jeg ikke hadde mer nøyaktige svar, her snakker vi gullfisk hukommelse....

Bor så nært sykehuset (5 min) at bagen ikke pakkes før i siste liten. Skriver bare en liste i god tid, så samboeren klarer å pakke om det skjer noe akutt.

Babyklær har jeg begynt å vaske :) Vi har endel etter storebror, så nå sorterer jeg de når jeg har tid. Vi vet jo ikke kjønn, så ikke sikkert alt kan brukes :)

Babysengen blir nok ikke ordnet på en goood stund enda. Det er ikke så god plass her, og vi må ommøblere soverom først. Skal ha ei vugge på stua (min og bror sin gamle) og sprinkelseng på soverommet vårt. Må bare bytte ut madrassene etter forrigemann.

Bagen skal jeg pakke i uke 35/36 denne gang, rakk ikke det sist =0
Senga og klærene ordner jeg sikkert rundt samme tid, samt stellebordet :)Og ammeinnlegg!
Hihi, kjenner at jeg gleder meg altså :) Skal handle noen klesplagg i morgen!!!!

Siden jeg fødte i uke 33 sist kommer jeg til å pakke den rundt da. Klær kommer jeg til å vente med, men jeg vil ha alt annet klart og heller passe på at jeg alltid har behagelige klær for hånden i tilfelle noe plutselig skjer.

Begynner å vaske klær etter uke 30 en gang :)

Babysengen setter jeg klar om noen uker, men rer ikke opp før vi kommer fra sykehuset. Vil ikke at sengetøyet skal bli "gammelt" :p

Babytøyet vasker jeg sikkert i løpet av mai, og så blir sengen ordnet rundt 14 dager før tenker jeg. Det samme med sykehusbaggen.
Ble jo satt i gang på dag 12 overtid forrige gang, og det ble tatt KS dag 13 overtid, så jeg har ikke så store forhåpningene om at det skal bli noen fødsel tidligere denne gangen.

gjør nok det når permisjonen starter ca. pakke sykehusbagen SKAL jeg gjøre denne gangen siden alle sier at fødsel nr. 2 over er kjappere og mer intens, da har jeg ikke tid til å pakke den mellom riene som sist :p starta jo rett på med 4minutter imellom riene ;) 

jeg kommer til å vente så lenge som mulig..redd for at ventetida blir altfor lang dersom jeg går å ser på en oppreidd seng, eller mye babytøy som ligger fremme..

Sykehusbagen pakket mannen mens jeg låg på sofaen med rier!

Babyklær er allerede vasket og ligger sortert i kommoden hennes. Men det var mest fordi det er klær etter storesøster, så syns det var greit å sortere og se hva vi hadde, så jeg vet hva jeg kan kjøpe, handlelysten har kommet her nå! Sist vasket jeg litt sånn etter hvert, samlet opp etter litt shopping og vasket når jeg hadde nok til en maskin. Vuggen gjør jeg nok klar etter jeg har gått ut i permisjon, samme med sykehusbagen, en uke før termin kanskje. Husker at sist skrev jeg liste og la i bagen, så la jeg oppi litt etterhvert og krysset ut. Så visste jeg hva som manglet når det var på tide å dra. Kommer ikke til å ta med meg like mye denne gangen :p  Men jeg kan regne med en rask fødsel denne gangen, så bagen er nok planlagt hvertfall en uke før termin, selv om lillesøster kom 8 dager etter termindato.

hehe..sist var sengen klar i mndsvis..men den brukte vi ikke før hun var 4 mnd:P vuggen gjorde jeg klar (måtte pusse og vaske den først) 1 uke før termin. Bagen ca 1 mnd før. Klærne 1,5 mnd før...mest for å ha noe å gjøre på. denne gangen blir det nok når jeg er i permisjon..2-3 uker før tenker eg..må sortere noen babyklær og sånt også..tenker det er litt mer kos å gjøre det når jeg ikke har jobb å tenke på og tutta er i bhgen.

Babytøyet var vel vasket noen uker før termin og samme med senga tror jeg. Sykehus baggen pakket jeg ikke før vi dro på sykehuset, etter at vannet hadde gått. Men hadde jo en liten anelse om hva jeg skulle ha med da...

Sykehusbagen var nok stort sett ferdig pakket i god tid sist, men fødselen skjedde 4 dager for ul-termin, så mannen ble tatt på senga. Han hadde ikke pakket sin lille bag 

Senga var klar tidlig, i vinterferien faktisk, men det var fordi svigerfar kom med den da, den er gammelt arvegods som de hadde malt og ordna. Så den satte vi opp sånn at den fikk lufta seg godt. Redde ikke opp da, det venta vi med.

Ellers var jeg nok tidligere ute da enn jeg er nå, nå har vi knapt gjort noenting... Har fått gått igjennom alle klærne i str 50-56-62-68, og tatt vare på det som kan brukes. Resten har vi levert til gjenbruk. Har fortsatt en del klær i str 74-80-86 som vi ikke har sett på enda, men det er ingen hast.

Og så har jeg sjekka at vi har spedbarnsinnlegget til maxi-cosi bilsetet. 

Kikket også på stellebord til badekar i dag på babyshop, så har fått målt litt lengde på badekaret vårt. 

Det eneste vi har kjøpt enda, er ei brukt sprinkelseng som vi skal lage bedside crib av, men den står fortsatt i kjelleren.

Og så må vi rydde ut av kleskapet på rommet som skal bli frøkna sitt sånn at hun får klærne sine der inne selv om hun skal ligge på vårt rom en stund. Resten av rommet hennes fikser vi i løpet av sommeren. Samboer er lærer, så vi har god tid til å flytte kontoret vårt ned i kjellerstua til sommeren. 

Jaja, er en del å gjøre og kjøpe inn ser jeg, men heldigvis litt tid igjen... 

Her pakket jeg sykehusbagen etter jeg fikk beskjed fra fødeavdelingen om å komme inn... ikke helt fokusert på pakkingen, og manglet en god del - og hadde klart å pakke mye unødvendig... men bor heldigvis bare 5 min unna sykehuset - så mannen måtte komme med alt det jeg mangla...

Babyklær hadde vi ikke stresset med å kjøpe ennå, så når snuppa var ute så var pappaen på shopping og vasket klærne...

Men her ble snuppa født i 35+5, så hadde jo god tid igjen ennå... men tror jeg skal ha en liste klar, så det bare er å finne fram - noe mannen og evt kan gjøre om jeg ikke får tid 

Vi mangler vel egentlig bare klær til barnet, men vi har ingen av mødblene i hus enda. De er litt spredt på alle kanter av vest og øst norge ;p Skal kjøre til Oslo i uke 28 (nesten 29) for å hente vogn, vugge/vippestolgreie, rørosseng, sprinkelseng og sikkert noen andre dippedutter...  Håper bare vi får alt inn i en Berlingo ;p Resten står heldigvis i Hordaland. Stellekommode, gynge, lekegrind, leker og sånn.

Sykehusbagen blir sikkert pakket når sengen er ferdigredd. Men jeg vet enda ikke hva jeg skal ha med meg. Det er så mye som ikke er så veldig nødvendig, men jeg kjenner på meg at jeg må huske å stacke opp med melkesjokolade og tørket mango. Bare i tilfelle.

Så fint at dere som har erfaring med dette også skriver. Dette er vår første, og jeg er livredd for ikke å rekke å gjøre alt klart før babyen kommer. I går sorterte jeg alt av babyklær å sånn, greit å få en liten oversikt over hva man har. Har arva nesten alt etter søstra mi, men barna våre blir født på forskjellige årstider, så vi må nok kjøpe en del selv også. Synes kanskje det er litt tidlig å begynne å vaske opp ennå, vil jo at klærne skal være nyvaska når prinsessa skal ha det på :) I dag har vi kjøpt stellekommode, og til helga skal vi kjøpe stellemadrass, litt håndklær og kluter ol, men da tror jeg alt er i boks. Ikke vugge, da, og det føler jeg nesten at jeg MÅ ha. Synd det er så sviiine dyrt :/

Har allerede vasket klær, men det var mest for at eg skulle sortere de klærne vi hadde og klarte ikke holde meg lenger.... Har vert sykemeldt så da blir det litt lange dager:) Sengen venter jeg nok med til rett før, tar jo plass og har fått mine to første på overtid så rekner med jeg har god tid:) Bagen også blir nok like før:)

Sykehusbaggen pakker eg nok noen dager før fødsel. 

Vasker babyklær ett par uker før ca, og babysengen ordner eg til å rer opp dagen før eller noe sånn ca..

Eg skal ha planlagt keisersnitt så litt lettere for meg å planlegge...

Jeg gjorde det sent sist.
Hadde tenkt å pakke bagen samme dagen som jeg fikk haste ks (37+3). Sengen hadde vi heldigvis satt opp og klærne var nettopp vasket :)

Back
Topp