NÅR VI SNAKKER OM FØDSEL

beliveit

Blir kjent med forumet
Eg venter nr 3 og lurer på hvordan den blir i forhold til dei andre.Er det mange her som har født nr 3?
og hvordan var det i forhold til dei to første

Nummer tre tok MYE lenger tid[:'(]  Har hørt det fra andre også, at andre går raskere enn første også kommer den tredje som tar lenger tid... Da jeg studerte hadde vi forlesning av en jordmor som sa at erfaringen deres var at annenhver fødsel tok lenger tid... Men det er sikkert ikke sånn for alle. Tredje fødsel var ikke verre enn de andre på annen måte enn at det tok lengre tid[:)]

Hei!!

jeg venter også nr tre, men tror ikke det kommer til å ta noe særlig lengre tid. Kommer vel litt an på hvor lenge siden det er siden nr 2, men ikke gru deg til det, plutsleig tar det kortere tid.

Har sterk tro på kjappere fødsel. mamma hadde kjapp nr tre fødsel, og de to første tok lengre tid.!!

Lykke til!

j.elise[:D]

Jeg har ikke født nr. 3, men h*n er da på vei.
Har ikke troen på at fødsel nr. 3 nødvendigvis kommer til å ta noe lengre tid...
For meg var fødsel nr. 1 en meget kjapp og lett fødsel. Med nr. 2 gikk det ikke så ille verst da heller. Fikk da litt hjelp og fikk satt inn gèlen kl. 11, og riene startet kl 12.
Før kl. 18 var jenta vår ut. Normalt skal det jo ta lengre tid når det har gått såpass mange år imellom barna og når fødselen blir hjulpet i gang. Så jeg har troen på at denne fødselen også skal gå greit!
I tillegg heter det at om man har født tidligere, for ikke så lenge siden, vil da fødselen også gå raskere.
Vi får se om dette stemmer... tiden vil vise!

ORIGINAL: j.elise

Hei!!

jeg venter også nr tre, men tror ikke det kommer til å ta noe særlig lengre tid. Kommer vel litt an på hvor lenge siden det er siden nr 2, men ikke gru deg til det, plutsleig tar det kortere tid.

Har sterk tro på kjappere fødsel. mamma hadde kjapp nr tre fødsel, og de to første tok lengre tid.!!

Lykke til!

j.elise[:D]
Godt poeng[:D] Det var nå tross alt 7,5 år mellom min andre og tredje fødsel! 

har født nr 3. Hadde to kjappe fødsler før dette og nr 3 tok 10 minutter så denne gangen belager jeg meg på å føde hjemme.

Har hørt at nr 3 kan være en luring, men har ikke opplevd det selv. De sier jo at det går lettere fra gang til gang så lykke til til alle.

for meg har det gått lettere fra gang til gang....nr 3 var faktisk kjappere en de 2 første![:D][:D]

Takker for svar.
Eg satser på at det går litt fortere med tredjemann.Håper det bare ikke blir vondere.Har litt angst.Skjønner ikkke helt hvorfor,har jo hvert gjennom dette med og uten bedøvelse før.Men det er vel kanskje noe alle har når det nermer seg.

Nr 1-14 timer,Nr 2-5 timer,Nr 3,1 1/2time alle fødsele har vært kjempe lette.

Back
Topp