NÅR OG HVA...

Lillemumma*KL

Forumet er livet
Når må man søke om alt som skal søkes om....? j vet ik om j har rett på fødselspenger. j har jobbet hele dette året(vet j har tjent akkuarat så j allefall kan få dagpenger en litn stund etter nyttår.) men har ikke noe fast lønn fordi j bare er vikar... har tjent alt fra 1000-10000 i mnd. så j aner ik hva j har rett på. hvordan regner de ut fødselpengene?
noen m erfaring akkurat på dette her? hvis j ik får fødselspenger, er d da mulig for at man kan få engangsstønaden, men samtidig få dagpenger? hmmmm, er så mye å sette seg inn i.[:D] blir kjempe glad hvis noen m litt erfaring kunne gitt meg noen svar=) *takk*

ja feks de 6 beste mnd i løpet av d siste året da? hmmm.. får ta meg en tur på trygdekontoret... men er så greit å spørre å grave litt her inne.. alltid noen som vet noe=)

Du har iallefall rett på både engangsstønaden og dagpenger...

Dagpenger må du ha tjent litt over 90 000 for å få. På trygdeetaten. no kan du gå inn å regne ut hvor mye du vil få i permisjonspenger [;)]

så hvis j har tjent meg opp nok til dagpenger, så kan en få d når man bare får eng.stønad? hmmm?
er d slik at hvis j har rett på fødselspenger så må j ta imot d tilbudet? tenkte på at d kansje kunne være mer lønnsåmt med engs. og dagpenger. for hvis j får fødselspenger så vil j ikke tro d utgjør så mye mer enn om j deler opp engs. på like mangfe uker!!!

Vist du har tjent over 30 000 i år, så tjener du ingen ting på engangs stønad, tror ikke du får det heller pga at du har over 6 mnd av de siste 10 mnd før fødselen.

Uanz så får du enten bare fødselpenger eller så får du engangs stønad, kan ikke få begge deler.

må man ha noe slags bekreftelser fra de stedene man har jobbet?? hoi, j har jobbet så mange steder at hvis j må ha noe skriv fra alle steder så har j litt av enjobb...=)

får vist ikke... for de regnet kunn ut fra de 6 siste mnd sa de... så daså... da blir d eng.
De dagpenge greiene er ikke så strengt.. ikke sist j fikk allefall....
d høres værre ut en d er...

Back
Topp