NÅ holder jeg på å bli sprø av å bo hjemme kjenner jeg!

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
For det første, så går jeg rundt med kronisk dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg invaderer pappas privatliv, jeg føler jeg må hysje på D om han er bråkete og jeg vet pappa er sliten etter jobb, jeg føler jeg okuperer pappa sin plass osv...

For det andre begynner jeg å bli kava lei av å rydde opp etter pappa...
Jeg bor gratis, og han jobber... Derfor er det meningen at jeg skal gjøre ALT husarbeidet....
Så jeg står opp, leverer D i barnehagen, går på nav, til legen psykologen og div. 
Så skal huset altid være titt topp, jeg vakser alle klærne, rydder opp etter alle middagene, støvsuger gulvene, vakser gulvene og badet... 
Så har jeg D som jeg for det meste tar meg av alene, han er jo min...

Og jeg kjenner at når jeg skal få tilsnakk for ikke å ha bært opp dunken med rene klær så han kan brette de, eller fordi jeg ikke har hatt tid til å rydde opp det HAN satt fra seg på kjøkkenet før han dro på jobb fordi D har vært vanskelig, eller har trengt litt ekstra oppmerksomhet, så blir jeg sur!
Det går ann å gå ned å hente den dunken med klær selv eller!?!?

Greit jeg bor gratis, og det liksom er måten jeg skal betale, men jeg har barn, og det begynner å bli slitsomt og ALDRI kunne la noe vente en eneste gang, fordi da vet jeg at pappa er gretten til 1000 når han kommer hjem...

Ikke EN gang har han tatt ut av oppvaskmaskinen siden jeg flytta inn her, ikke en eneste en, og jeg tror du kan telle på en hånd alle gangene han har rørt klær, eller tatt ut søpla...

Til vanlig gjør det ingenting, men jeg er premenstruell, har vært i foreldresamtale i barnehagen, og trent i dag, og kommer hjem til en lang tale om hvor irriterende det var at jeg ikke hadde støvsugd gulvene, når han har hatt fri i hele dag...

Jeg synes det hørtes ut som en veldig grei deal jeg da - at du bor gratis om du holder huset i orden:) Sånn som jeg tenker er det jo ikke nødvendig å vaske overalt hver eneste dag, badet fks (om ikke pappaen din krever det da?) Men det burde jo gå an for pappaen din å rydde opp etter seg etter at han har spist ol... Det tar jo ikke lange tida, men blir fort irriterende når man skal gå å smårydde sånn etter voksne mennesker:)

-Nymphadora- skrev:
Uff da, er ikke lett dette her. Er det ingen mulighet for å flytte ut? 

Niks, pr dags dato får jeg ikke nok penger av nav til å holde en leilighet. 
Men det dukker forhåpentligvis opp ett eller annet, skal ned på nav om en time...

Huff, ikke så greit! Skjønner dere begge på en måte. Håper Nav får fingern ut og hjelper degDessverre tar alt så himla lang tid med NavHatt mange feider med de selv og har familie der huset gikk på tvangssalg pga for lang behandlingstid på Nav. Skulle aldriv vært noe Nav, stor feil og slå alt sammen under ett! Lykke til 

Å rydde opp etter seg selv er IKKE husarbeid! Han kan da ikke forvente at du gjør SÅ mye mer enn en vaskehjelp?
Nei, man rydder av bordet sammen, skyller av og setter inn i oppvaskmaskina.
Man legger klærne sine med tømte lommer i skittentøysdunken.
Ta ut søpla er en jobb for alle, det skulle da bare mangle. Den som kaster siste ting sånn at det blir fullt tar ut søpla og putter oppi ny pose.

At du noen ganger har andre ting å gjøre enn å vaske hus hele dagen burde han jo forstå, avtaler skjer jo på dagtid og da kan man heller ta igjen tingene på kvelden. Du får begynne med å irritere vettet av ham med å si alt du skal i løpet av dagen utenfor huset og si at du må ta igjen husarbeidet på kvelden sånn at han kanskje begynner å bli så lei at han sier "du trenger ikke si ifra til meg når du ikke får gjort det du har på listen din hjemme hver gang, styr dagen din selv".

Han synes sikkert det er deilig å leve som en mann på 50 tallet...

Back
Topp