NÅ er jeg redd *langt*

¤Ida

Gift med forumet
har pluttseli gått opp for meg at neste onsdag skal jeg oppereres[&o]
jeg skal fjerne deler av livmorhalsen.

Jeg gruer meg siden jeg skal være våken under inngrepet med lokalbedøvelse som settes med sprøyte rundt livmorhalsen[&:]
de skal fjærne med laser, lurer på om jeg kommer til å høre noe, lukte svidd e.l...
hva hvis jeg får problemer med neste graviditet og fødsel...

sambo skulle være med på opperasjonen på onsdag, men han kommer ikke hjem før torsdags kveld, å jeg som ikke får lov å løfte eller noe...mamma har sakt hun skal ta fri fra jobben, men vet ikke om jeg vil ha henne med inn...
jeg er redd jeg kommer til å få panikk rett å slett...

jeg er så redd[:(][:(] er redd for alt[:(]

Uff, det er ikke noe kjekt å føle seg så redd og usikker foran noe slikt.
Men husk at legene er flinke og de vet hva de gjør.

Sender deg en god klem jeg

Jeg var igjennom akkurat det samme sommeren for 2 år siden. [;)]

Det gikk kjempebra[:D]

Jeg er gravid igjen nå, og det var ikke helt planlagt engang, så ikke noe problemer med fruktbarheten etter dette inngrepet hvertfall[;)]

Lykke til, og det er ingenting å grue seg til! De setter bedøvelse og du kjenner ikke en dr*tt[:)]

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

Du, det kommer til å gå så BRA! Er det en sånn laserconisering du skal inn til, eller? I så fall så er det en enkel prosedyre som er gjort unna på no time! Selvfølgelig kommer du til å få med deg det som skjer ettersom du er våken, men det tror jeg ikke du skal bekymre deg for! Det viktigste er at du får fjernet alle celleforandringene. Og så fremt de ikke skal fjerne en større bit av livmorhalsen er det ikke noe problem m.t.p. fremtidige graviditeter heller! [:)] 
Den eneste bivirkningen du kan komme til å oppleve er blødninger i etterkant! Skal du til journalskriving/forundersøkelse før inngrepet? I så fall vil jeg anbefale deg å snakke med sykepleier/lege og fortelle dem om frykten din, så de kan forklare deg det grundig og berolige deg! [:)]

Masse lykke til!

jeg har forsti det sånn at de skal fjerne en god del...skal ikke inn til noe forundersøkelse så får ikke snakket med dem med mindre jeg ringer...har tenkt mye på å ringe å bare avbestille hele greia for jeg har ikke lyst[&o]

ORIGINAL: ¤Ida

Du, det kommer til å gå så BRA! Er det en sånn laserconisering du skal inn til, eller? I så fall så er det en enkel prosedyre som er gjort unna på no time! Selvfølgelig kommer du til å få med deg det som skjer ettersom du er våken, men det tror jeg ikke du skal bekymre deg for! Det viktigste er at du får fjernet alle celleforandringene. Og så fremt de ikke skal fjerne en større bit av livmorhalsen er det ikke noe problem m.t.p. fremtidige graviditeter heller! [:)] 
Den eneste bivirkningen du kan komme til å oppleve er blødninger i etterkant! Skal du til journalskriving/forundersøkelse før inngrepet? I så fall vil jeg anbefale deg å snakke med sykepleier/lege og fortelle dem om frykten din, så de kan forklare deg det grundig og berolige deg! [:)]

Masse lykke til!

jeg har forsti det sånn at de skal fjerne en god del...skal ikke inn til noe forundersøkelse så får ikke snakket med dem med mindre jeg ringer...har tenkt mye på å ringe å bare avbestille hele greia for jeg har ikke lyst[&o]

Du må hvertfall ikke avbestille, da må de bare ta mer neste gang[;)]

Som sagt, ikke noe å grue seg til. Det er over på 20-30 min[;)]
Jeg blødde ingenting etterpå engang, ikke hadde jeg vondt heller.

ORIGINAL: Febbis

Masse lykke til!

Du må hvertfall ikke avbestille, da må de bare ta mer neste gang[;)]

Som sagt, ikke noe å grue seg til. Det er over på 20-30 min[;)]
Jeg blødde ingenting etterpå engang, ikke hadde jeg vondt heller.

jeg har forsti det som at jeg kom til å blø en del[8|]
men hvorfor er det ikke lov å løfte eller gå etterpå da??

Masse lykke til!

Ikke ring og avbestill, men ring og be om å få snakke med en sykepleier eller lege! De kan forklare deg hvor stor biten er, og følgene av det! Jeg er sikker på at det ikke er noe å bekymre seg over, det er MANGE som gjennomgår samme type inngrep nå i dag, og de aller færreste "mister fruktbarheten sin" av det! [;)]

er ikke redd for fruktbarheten, men at jeg ikke kommer til å klare å holde ungen inne av meg selv, eller for tidlig fødsel, eller at jeg ikke klarer en fødsel å må ta keisersnitt...

Back
Topp