NÅ er det LENGEEEE siden jeg har vært her inne altså! Trenger hjelp/tips :/

Finnsikkemer

Forumet er livet
hei alle sammen[:D]
håper det står bra til med alle store og små[:D]
jeg og vesla har det kjempe bra.. og pappan da[;)] men lurer fælt om dagen altså..
hu spiser og spiser og SPISER! altså.. imårra er hun 5 uker.. og hun veier litt over 5kg.. så stor jente..
men åssen er det med deres små.. hvor mye spiser di?? og hvor ofte?!
Othilie spiser ca hver 3 time.. og er oppe i 180-200ml! og det er jo så mye som en 3-4mnd gammel bebi skal ha i følge NAN pakka!? hjelp! er det farlig?? må jo nesten bare gi henne så mye som hun vil ha?? ellers blir hun bare missfornøyd.. hmmm..

Jeg aner ikke hvor mye han spiser om gangen, men han spiser mellom hver 2.-4. time.
På 6 ukers kontrollen veide han 5490, så jeg tror ikke hun er noen kjempe altså[;)]

åååj.. nå følte jeg jenta mi spiser lite [:-] hun spiser ca hver 2 time ellernoe! og er kaanskje 60 ml hver gang ;P om morran kan det bli ca 130 ml[:)]

Høres mye ut med 200ml[:)] Snuppa mi er 10 uker og spiser max 150 ml når jeg gir henne fra flaske. Vet jo ikke hvor mye hun spiser ellers da....
Men er det ikke noe med at de ikke skal ha over 1l mme i døgnet da? Har bare hørt det liksom.... Ikke vet jeg altså! [:)]

hehe.. mi = sluuuuuk! men hu fins ikke tjukk eller noe da.. hmm..

hjelp nå blei jeg redd :/ hu spiser jo mer enn en liter da?! trur jeg.. off :/

ORIGINAL: Susa87

hjelp nå blei jeg redd :/ hu spiser jo mer enn en liter da?! trur jeg.. off :/

Neineinei!!!
Jeg VET ikke altså, har bare hørt snakk om noe sånt. Så ikke tenk på det[:)]

Men du? Jeg ville kanskje ha prøvd ett annet merke.... Kanskje det hjelper? Nan er også veldig hardt til magen (kan være det hos noen, sier IKKE at det er det hos henne[:)]).

googla det.. og kom opp at hvis hun overstiger 1l i døgnet.. flere dager på rad så er det kanskje greit å høre med lege/helsesøster.. men det bakpå pakka var bare et gjennomsnitt.. så.. triller en tur på helsestasjon imårra tenker jeg[:)]
hun er litt hard i magen.. men ikke veldig.. hun får litt maltextrakt i et av måltidene hver dag.. det hjelper[:)] noen som veit hvilke merker som er best for magen??

kanskje jeg skal prøve hipp da [:)] vet det er no øko greier[:)]

ORIGINAL: Susa87

kanskje jeg skal prøve hipp da [:)] vet det er no øko greier[:)]

Googla det og fant ut det samme som deg[:)]
Jeg bruker Hipp til Ronja når hun får mme på kveldene[:)]

Trur ikkje du skal bekymre deg, sålenge ho følger si eiga kurve;)
Gullet mitt ete ein del også!;) Skikkelig matgoms;) men eg synes det er koselig;)

MME må man nok bare prøve seg frem og se trur jeg :) noen reagerer på noen og andre ikke!! :) jeg bruker pulver NAN og det funker bra her :) men ferdig blanda NAN tålte hun ikke ;P :)

Godt å se deg igjen [:D] Nyyydelig jente du har!
Milan spiser ca 120 +/- til hvert måltid, har ikke helt oversikt siden jeg stort sett ammer. Hender jeg må fylle på med mme en gang iblant. Han drikker nan, veide 5190 på 6-ukers. (4020 ved fødsel)

Her ammes det stort sett. Men på kvelden før natta så får han mme. Da drikk han 150 ml nan. Og da søv han nesten hele natta. Kan våkne sånn mellom kl 4 og 6 for å få mat og søv videre t kl 7. Han e pappadalt så da nytta ikke å la han ligge å søv hvis pappaen har stått opp[8|]

Her er det fullamming enda, så jeg har ikke oversikt over hvor mye snuppa spiser, men er en til en og en halv pupp hver gang... Ellers var jeg og veide henne når hun var ca 4 uker og da veide hun 5,1 ca, veide 4520 ved fødsel.

Back
Topp