NÅ er det desember!

Enig med dere om dette med juleaften.
Mye mas om vi vil komme på middag der og der. Men om jeg går maks overtid er det ikke sikkert vi er hjemme mer enn en dag eller to hvis liggetid er ca 3 dager pluss fødsel 2 dager.
Har ikke lyst å love meg bort til noen, men svigers insisterer på juleaften..
Har fått spørsmål om de andre dagene,og kan ikke svare enda. Men da blir det sånn, dere var jo der på juleaften da mååå dere komme til oss 1.dag osv.. Men om jeg ikke klarer gå normalt så er det ikke så kult å sitte i selskap å forsøke amming og lite søvn og vond kropp.. tiden vil vise hva som føles riktig da. Så får samboer ta "støyten" for evt lite forståelse.
Jeg hadde tenkt å la julegavene bli levert ut til folk som kommer for å se henne, men dersom jeg går lenge nok overtid til at det blir skikkelig stress med masse besøk når vi kommer hjem så leverer jeg ut noen dager før jeg blir indusert.
Samme her også , folk må forstå at når man har termin så nærme julaften osv så blir julen satt litt på `vent` ...

Jeg har vært veldig strikt på det, og tenker at det må folk bare akseptere. Vi kan ikke love noe som helst i romjula med ny baby, nye rutiner, ny i amming osv. Sånn er det bare. Det får de bare akseptere. Bare å si nei, ikke gidd å ha dårlig samvittighet for det. Vi må ta vare på oss selv og gi familien vår ro.
Det er helt sant!!! Godt jeg ikke er alene om å tenke slik.

Samme her også , folk må forstå at når man har termin så nærme julaften osv så blir julen satt litt på `vent` ...
Ja. Men det vil alltid være de som ikke forstår.. jeg må bare prøve å gi litt blaffen i de. Er jo vi som kjenner på det mest.

Huset er pyntet til jul alt, og noe av julebaksten er bakt. Og alt er klart til den lille å komme, så han kan bare komme når han vil. :) Blir uansett satt i gang den 11 desember, så er ikke lange tiden igjen. :D

Ja. Men det vil alltid være de som ikke forstår.. jeg må bare prøve å gi litt blaffen i de. Er jo vi som kjenner på det mest.
Julaften er 6 dager før min termin, og jeg har sagt til foreldrene mine at vi kun skal være hjemme i år. Vi kommer ikke til å feire med dem og søsknene mine. Jeg orker ikke det stresset, jeg vil bare være hjemme hos megselv.

Det hadde de INGEN forståelse for. :/

Julaften er 6 dager før min termin, og jeg har sagt til foreldrene mine at vi kun skal være hjemme i år. Vi kommer ikke til å feire med dem og søsknene mine. Jeg orker ikke det stresset, jeg vil bare være hjemme hos megselv.

Det er jo helt utrolig! Heier på deg og at du gjør det som blir riktig for dere. Jeg hadde også villet vært hjemme! [emoji4]

Det er sååå teit! Det er strengt tatt "bare" juleaften. Tenk så kjipt å måtte pine seg gjennom en kveld bare pga familien så sover kanskje ikke babyen, ammingen er ikke på plass enda (mest sannsynlig) og man klarer sikkert ikke gå normalt pga smerter. Det er så vanskelig å skjønne at familien ikke forstår dette synes jeg... på en måte litt godt at jeg ikke er alene, om du skjønner, selv om jeg ikke unner noen dette..

Enig med dere om dette med juleaften.
Mye mas om vi vil komme på middag der og der. Men om jeg går maks overtid er det ikke sikkert vi er hjemme mer enn en dag eller to hvis liggetid er ca 3 dager pluss fødsel 2 dager.
Har ikke lyst å love meg bort til noen, men svigers insisterer på juleaften..
Har fått spørsmål om de andre dagene,og kan ikke svare enda. Men da blir det sånn, dere var jo der på juleaften da mååå dere komme til oss 1.dag osv.. Men om jeg ikke klarer gå normalt så er det ikke så kult å sitte i selskap å forsøke amming og lite søvn og vond kropp.. tiden vil vise hva som føles riktig da. Så får samboer ta "støyten" for evt lite forståelse.
Jeg hadde tenkt å la julegavene bli levert ut til folk som kommer for å se henne, men dersom jeg går lenge nok overtid til at det blir skikkelig stress med masse besøk når vi kommer hjem så leverer jeg ut noen dager før jeg blir indusert.
Du må bare sette ned foten her. Deres liv, deres fødsel, dere som bestemmer. Det må familien bare respektere ;)

Jeg blir helt sjokket over alle som er sååå frekke og usympatisk, rett og slett egoistisk! Alle med litt hjernekapasitet VET jo hvor viktig det er for en nyfødt baby med ro og fred. Ikke minst hvor sliten man NATURLIGVIS er etter en fødsel. Kjenner jeg hisser meg litt opp nå [emoji28]
Herregud jeg hadde blitt fly forbanna hvis noen hadde prøvd å presse meg til noe som helst etter en fødsel her i gården. De hadde virkelig fått hørt det! Julaften eller ikke!!! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Sender masse klemmer til dere som sitter med kjip følelse og håper dere klarer å stå igjennom og gjøre det som føles riktig for dere [emoji173]️
Du og babyen er jo myyye viktigere enn noe annet og folk burde være ekstra rause i juletiden. Det er ihvertfall det julen handler om for min del [emoji173]️

Veldig kjipt og synd at det ble slik, men du må bare ta det valget som føles best og sunnest for deg og den lille. :Heartbigred

Back
Topp