Myyye gulping.. off..

Alatariel

Betatt av forumet
Har en del problemer med gulping på ene tvillingen. S gulpa mye i starten, men slutta med det, så da begynte heller A å gulpe, men hu gulper MASSE... om det er en slurp eller 130ml. så kommer alt opp igjen i løpet av en time. Dette er utrolig frustrerende siden hu nesten ikke legger på seg i løpet av uka pga dette :(

Jeg full ammer og bruker bryst skjold om det er til hjelp.
Har prøvd å amme uten, skjeldent det går, men er det samme med gulping den skjeldene gangen hu vil amme uten.

Håper noen har noe innspill til hva jeg kan gjøre for å få ned gulpingen noe, om det er noe å gjøre. 

Edit; Hu er veldig flink til å rape etter hvert eneste måltid :)

Rape etter måltid
Ikke ligge på mage rett etter de har spist
Ligge med hodet litt hevet

Vi prøvde det meste med eldste, men hun gulpet allikevel. Det beste tipset er vel egentlig å kjøpe masse gulpekluter :P

Hvis de legger lite på seg skal du følge med da, for da kan det være medisinske årsaker til gulpingen :)

Prøvd, men ingen forskjell :( 
Får høre med sykehuset når jeg må dit i neste uke med S.

Uff så kjedelig.

Tror ikke jeg er mye hjelp,
men lykke til også håper jeg at dere snart finner ut av det,
og at hun klarer og holde på maten.

Her hadde vi MYE sprutgulp de første mnd. Ble til slutt innlagt på barneklinikken. Der viste det seg at gutten fikk for mye mat. Jeg hadde jo hørt at man skulle amme i 20-30 min... Så det prøvde jo jeg på. På sykehuset prøvde de å veie han før og etter måltid for å finne ut hvor mye han spiste. Da viste det seg at han fikk det han skulle i løpet av 5-6 min. Så da fant vi løsningen på problemet :) hadde noen episoder etter dette også, men ikke så hyppig!

Her hadde vi også mye gulping/sprutbrekninger med eldstemann - starta for fullt da han var 5 uker. Og vi prøvde også med hyppig amming, ligge med hodet høyt osv osv.... Og fikk beskjed av helsesøster og lege at "noen babyer gulper bare mye". Men - det ga seg jo ikke, og da han kun la på seg 115 g i løpet av en tre ukers periode (etter to måneder med mye sprutbrekninger/slimete gulp) fikk jeg krangla meg til en undersøkelse på sykehuset. Der fant de ut at lukkemuskelen mellom magesekken og tarmen var for stram (diagnosen var pylorusstenose), så det var lite melk som gikk videre fra magesekken. Han ble operert, og etter ei uke med god oppfølging på sykehuset starta han å legge på seg på ordentlig.

Back
Topp