Mystisk!

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
Fikk blodprøvesvarene i dag, og det står at jeg har lite antistoffer mot røde hunder, og at jeg må vaksineres når jeg har født!

Trodde ikke man måtte vaksineres på nytt når man ble det som barn?

Flere som har fått sånt svar?

de prøver vel å utrydde sykdommen, sikkert derfor? og den er jo skadelig for foster om man får det som gravid.

jeg måtte ta ny BCG da jeg begynte på lærer, den jeg tok på barneskolen hadde tydeligvis ikke funka som den skulle

Ja, det skjønner jeg jo:) Men synes det er rart att kan ha endret seg så veldig på de 2,5 årene fra siste graviditet:)

Syntes det var litt skummelt da... Sånn sett bra å finne det ut nå, før jeg har for lite igjen!

Dragemammaen skrev:
Ja, det skjønner jeg jo:) Men synes det er rart att kan ha endret seg så veldig på de 2,5 årene fra siste graviditet:)

Syntes det var litt skummelt da... Sånn sett bra å finne det ut nå, før jeg har for lite igjen!

ja, det er rart egentlig... Det er jeg eng i ;-) men bra de tester det så man er klar over det;-) bra sykdommen nesten er utrydda i Norge!

Jeg fikk også det samme svaret under min første graviditet. Legen kunne ikke si akkurat hvorfor dette har skjedd, men mest sannynslig var det noe feil i den vaksinen jeg fikk som barn eller at kroppen ikke har tatt den til seg. Jeg har tatt ny vaksine nå, så jeg er spent på om jeg har antistoffene denne gangen :)

Back
Topp