Mystisk kul..hjelp!

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Beklager ekle detaljer på forhånd ;)

For omtrent en uke siden merket jeg at jeg hadde fått en liten kul nedentil. Nærmere bestemt på "venusberget" som det som fint kalles. Den var rødlig og tenkte at det sikkert bare var en kvise, noe jeg en sjelden gang bruker å få der.

Nå er det ganske klart at dette ikke er en kvise. Den har nemlig vokst seg til en kul (på størrelse med en drue kanskje), er hard, øm og blå/lilla i fargen.

Hva i huleste er dette og hva skal jeg gjøre med saken?

Tipper dette er et inngrodd hår eller en betent hårsekk. Fargen du beskriver tyder på at det er noe som er betent.
Aldri hatt før. Kan man fikse det selv da?

Det vil som regel utarte seg som en kvise etter hvert. Men hvis det ikke gjør det, kan det kanskje være greit å ta en tur til lege.
Den har jo bare vokst og er veldig vond. Burde kanskje få en legetime i morgen i stedet for å vente til over helga da?

Hører ut som betent hårsekk ja. Vet desverre ikke om hva en kan gjøre. Ville googlet:p

Ville nok tatt en tur til legen i morgen ja, mulig den må snittes og tømmes kanskje

Høres ut som jentene over her har rett.. Ville gjettet på det samme...
Tror jeg ville ringt legen hvis den er så stor som en drue...
Venninna mi hadde en på leggen en gang.. Å hun måtte til legen...

Evt prøve å stikke hull med en steril nål og se om det kommer guffe ut? (sterilisere nål med å holde den i en fyrstikkflamme litt). Eller ringe legen

Hva enn du gjør, ikke søk på "removing ingrown hair" på youtube...

Min voksedame presser ut inngrodde hår. Om den er betent ville jeg kjørt på med betennelsesdempende middel som fucidin o.l., og latt det ta betennelsen før jeg presset ut håret etterpå.

Back
Topp