Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror ikke de kan forsvinne av seg selv, men den kan ha blitt klemt av babyen, og derfor vært lite synlig. Jeg tenker ikke så mye på det nå, var mer bekymret før oul ift. Om det måtte bli keisersnitt. Fikk beskjed av legen på første ul at de hadde ikke gjort noe med disse muskelknutene dersom de hadde funnet de før jeg ble gravid. Avhengig av hvor de ligger kan de gjøre det vanskeligere å bli gravid, men vi brukte bare 4 forsøk. Disse myomene er veldig arvelige, min mor har en som sperrer for den ene eggstokken hennes, men siden hun ikke skal ha flere barn blir det ikke gjort noe med det. Hennes søster, altså min tante hadde så mange myomer at hun ble innlagt på sykehus for noen år siden pga kraftige blødninger. Hun hadde så mange at det var lettere å fjerne hele livmora enn å fjerne alle muskelknutene. Jeg vil vurdere om jeg vil ta medisiner for å få fjernet de etter graviditeten pga jeg har slitt med lavt ferritin nivå (jern) i blodet i mange år. Myomene kan føre til kraftigere mensblødninger så kan være verdt å prøveOkey. Håper de ikke vokser eller at de har kommet bort hos degdet ble funnet en på 3x4cm bak i livmorsveggen hos meg på oul. Fikk ny time litt senere for sjekk.
Ok, visste ikke de kunne flytte på seg, hm...kanskje det min har gjort da...mine ble funnet ved innvendig ultralyd, og på oul var det utvendig. Jeg tenkte at det kanskje hadde noe å si også for hvor godt en ser det, men regner med dine ble sett på utvendig ul?De ville sjekke den for å se om den vokser eller flyttet på seg![]()
Det går nok helt fintUtvendig ul ja. Jordmoren sa så, men kanskje hun mente om den skulle vokse og bli større, slik at den kan dekke åpningen. Håper bare det ikke går utover bebisen.. :-/
Det stemmer nok, jeg har ikke hatt blødninger og er 23 +5 nå.Jeg har også hatt blødning tidlig i sv.skapet, men både jordmor og lege mente at det ikke var pga muskelknuten.
Jeg begynte å blø dagen etter oul.. Da kom jeg inn på ul igjen og fant muskelknute og at morkaken lå 1cm fra cervix.. Jeg ante ikke helt hva det ville si der og da, men ble fortalt at jeg skulle tilbake i uke 32...ikke noe særlig mere enn det.. Skulle ønske jeg hadde fått litt mere info når jeg leser om det i etterkant..
Da jeg var på OUL så fortalte jordmor meg at morkaken ligger langt ned men ikke for langt ned så slipper oppfølging (den vil ligge høyere og høyere etterhvert som livmora vokser) men hun nevnte at vi ikke måtte være redd om det oppsto en liten blødning etter sex. Når den ligger så nær mormunnen så er vist det vanlig.