Mykt bæresjal

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Noen som har tips til et mykt, vevd bæresjal? Har til nå brukt ergobaby aura wrap, men siden det er elastisk er det snart på tide å pakke det bort. Har også et baby k'tan, men liker ikke at det er "ferdigknytt". Av vevd sjal har jeg bare prøvd bb slen (usikker på modellnavn) i str 6. Synest det var stivt, tungt og kort.
Vil ha et vevd som er mykt og tynt, men tåler baby (til minst 15kg) uten å sige. Kjøper gjerne brukt, men betaler ikke mer enn 500 (nypris kan jo vere dyrere), så ikke nødvendig å annbefale sjal til 4-5000kr:)
 
Lennylamb sine produkter er myke og gjerne rimelige også. Tror de ligger på mellom 700 og 1400 ny hos instinktsmor.no. De har andre sjal der og, men usikker på hvordan de er da jeg er litt vel fan av Lennylamb og kjøpt mest det. :p

Jeg hadde en Lennylamb little herringbone ringslynge, det har de i sjallengde også, og den var supermyk og god. Hadde kjøpt tilsvarende sjal nå, om jeg skulle hatt sjal.
 
Vet ikke om du har funnet sjal enda - men alle sjal er ganske stive i starten, om du kjøper nytt. Du må bryte dem inn. Bomullssjal går litt fortere å bryte inn enn f.eks lin, og .. jeg synes mitt fra Lennylamb ble veldig fort mykt.
 
Skal du ha brukt bæresjal til 500kr som er mykt og stødig, så tenker jeg du burde bli med i facebokkgruppa kjøp og salg bæretøy. Da har du best sjangse på å finne rett lengde, pris og ikke minst utseende. Spør selger om det er brutt inn og mykt.
PS går du opp noen hundrelapper til i pris, så får du veldig mye pent å velge i. Har sett mye i prisklassen 500-1000. Det meste til 500 og under er sånne tynne nyfødtsjal. Ikke noe vits i å kjøpe noe du ikke vil bli fornøyd med, da er det jo bare bortkastede penger. Så jeg ville tenkt at du burde sikte deg inn mot noe med gsm (tykkelse) på 230-280 ca. 200 og under er veeeeldig tynt og vil nok sige litt med mindre du er en erfaren sjalbruker.
 
Back
Topp