mykost på esspressohouse

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Æsj. Fikk litt panikk av å lese om de to tvillingene som døde i mors liv etter å ha spist litt ost. Kom på at jeg spiste denne på esspressohose for noen dager siden og blei litt stresse. Hva tror dere? Ser jo nå når jeg leser ingrediensene at melken er pasteurisert, men det trengte vel ikke å ha så mye å si når det er ferskost? jeg tenkte liksom at sånne smøreoster var greit jeg, men nå angrer jeg :/ Den og en dobbel latt.. uff. følte meg plutselig som en veldig dårlig gravid.

https://no.espressohouse.com/produkter/cream-cheese-bagel/

Kremost(som det står på esspressohouse sine sider) står fortsatt som ok så lenge det er pausterisert, mykost blir jo noe annet igjen :)

Uansett, er du nervøs for det så får du holde deg unna, men gjort er gjort og ikke noen dårlig mamma av den grunn [emoji173]

Chevre regnes også som muggost så flere grunner til at det ikke skal spises ubehandlet :)

men chevre er jo pasteurisert.. og det skal man jo ikke spise fordi det er en mykost..

Nei, fordi det er muggost. Muggostene skal man ikke spise selv om melken er pasteurisert. :)

Back
Topp